Bekijk volle/desktop versie : Alcohol...een zeer gevaarlijke drug.



Pagina's : [1] 2

26-06-2003, 23:28
26/06 Groot deel Nederlandse volwassenen heeft drankprobleem

Naar schatting acht procent van de Nederlanders tussen 18 tot 65 jaar heeft problemen met alcohol. Dit blijkt uit de studie 'Bovenmatig drinken in Nederland' van de Nationale Drug Monitor.
Alcoholmisbruik komt in Nederland voor bij 400.000 mensen, alcoholverslaving bij 325.000 mensen. Het betreft vooral mannen en jongeren. Jonge vrouwen met een hogere opleiding vormen eveneens een risicogroep, alsmede mensen in de grootstad. Mensen met alcoholproblematiek hebben vaak ook psychische problemen, zoals depressies en angststoornissen.





Een meedogenloze killer...strijd tegen deze zeer gevaarlijke drug...

26-06-2003, 23:33


En dan doen mensen zo verontwaardigd en shit als het gaat om hash en wiet(softdrug), terwijl ze op menig bedrijf hun personeel op gratis alcohol(harddrug trakteren

Ik snap die kufar niet!

26-06-2003, 23:42
Kenmerken van alcoholverslaving zijn:

Vaak en veel drinken;
Veel aan alcohol denken en er veel over praten;
Niet goed kunnen functioneren zonder alcohol;
Alcohol drinken op school, tijdens werk of studie;
Doorgaan met drinken terwijl anderen stoppen. Niet kunnen stoppen doordat er geen zelfcontrole meer is;
Al voor het avondeten beginnen met drinken;
Geen plezier beleven op een feestje zonder alcohol.


Alcoholverslaving is moeilijk te bestrijden. Wie een partner heeft of familielid met een drankprobleem kan het beste proberen dit open en eerlijk te bespreken. In het begin zal dit weinig opleveren maar het is belangrijk om het keer op keer weer te bespreken zonder te beschuldigen. Probeer de hulp in te roepen van de huisarts of maak samen een afspraak bij een consultatiebureau voor alcohol en drugs (CAD).



Risico’s
Wie langdurig veel drinkt loopt grote risico’s. Vaak ontstaan er problemen met familie, op het werk en met de partner. Alcoholisten kunnen erg achterdochtig en jaloers zijn. Alcoholisten beschuldigen vaak hun partners van ontrouw (paranoia alcoholica). Maar al te vaak moet iemand eerst alles verliezen voordat het drankgebruik stopt.

Lichamelijke problemen zijn er vooral van de lever en het zenuwstelsel. Langdurig alcoholmisbruik en slecht eten kan ernstige geheugenstoornissen veroorzaken. Naast drank is ook een tekort aan vitamine B1 hiervan een oorzaak. Vaak proberen alcoholisten om deze geheugenproblemen toe te dekken. Dit wordt de ziekte van Korsakov genoemd.

Bepaalde vormen van kanker en hart en vaatziekten komen vaker voor door drankmisbruik.


bron: http://www.life4u.nl/drugsindex.html

26-06-2003, 23:46

Citaat:
Origineel gepost door _CUTEY_
En dan doen mensen zo verontwaardigd en shit als het gaat om hash en wiet(softdrug), terwijl ze op menig bedrijf hun personeel op gratis alcohol(harddrug trakteren

Ik snap die kufar niet!
Pas op...er zijn veel te veel Marokkaanen die ook aan de Alcohol en andere drugs zetten..

Het is een schokkende evolutie..

26-06-2003, 23:55


Ik ben 27 en ik drink NIET!
Ik drink niet!

Toen
Ik schrik wakker… m’n hart klopt snel.
Geluiden van beneden. Muziek, lawaai, gelach, harde stemmen.
Papa en mama hebben visite. Er zal wel weer veel gedronken worden.
Ik probeer maar weer te gaan slapen, maar dat gaat maar moeilijk.

Weer schrik ik wakker...
Geluiden van beneden. Geschreeuw. Er worden dingen kapot gegooid.
M’n zusje in de kamer ernaast hoort het ook, en begint zachtjes te huilen.
Ze is bang. Ik ben ook bang. Zal ik naar haar toe gaan? Ik ben wel haar grote broer.
Samen met m’n zusje zit ik op haar bed. Een arm om haar heen. Papa en mama schelden.
Mama roept dat papa waardeloos is, en te weinig verdient. Mama is dronken… Papa ook.

Weer valt er iets kapot. Mama gilt en roept auw! Ik weet niet wat ik moet doen?
M’n zusje moet onder het bed gaan liggen. Zachtjes loop ik de trap af.
Aan de kapstok hangt de zware ijzeren ketting waar we de hond mee uitlaten, en die pak ik.
Weer valt er iets kapot en weer roept mama auw! Mijn hart klopt nu heel snel.
Ik doe de deur open en zie Papa boven op mama zitten. Papa slaat mama op haar hoofd.
Ik ben bang, maar Mama heeft pijn. Ik sta achter papa en sla heel hard met de hondenriem op zijn hoofd. Ik huil, en schreeuw dat hij op moet houden, en sla nog eens. Papa valt om. Hij heeft zijn ogen dicht. Mama staat op. Mama heeft een bloedlip. Mama zegt dat ik het goed gedaan heb en dat Papa gemeen is.

Maar ik voel me slecht. Papa deed wel gemeen. Papa sloeg Mama en dat mag niet. Maar die zelfde Papa staat ook altijd vroeg op om mijn brood klaar te maken. Timmert een mooie boomhut, en zelfs een vrachtauto met een echt draaistuur. Papa is niet altijd gemeen. En Mama zei ook gemene dingen. Ik snap het niet goed meer.

Mama loopt naar buiten. Buiten staan allemaal mensen. De politie is er ook. Ik hoor een politieagent zeggen: “is het weer zover” Ik loop naar boven. Mijn zusje ligt onder het bed.
Ik neem haar mee naar beneden. We mogen bij de buurvrouw slapen. Papa praat met de politie.

“Slecht geslapen?!” vraagt de meester. Ik schrik op en zeg: “Nee hoor!” De kinderen in de klas lachen.

Ik ben 11 jaar…


Later
De telefoon gaat. Een collega neemt op en wenkt mij. Ik pak de telefoon, en hoor mijn moeder zeggen dat ik maar naar huis moet komen. Ze zegt: “Die ouwe is dood” Ik schrik, maar toch ook niet. Ik spring in de auto en rij naar huis. Onderweg naar huis denk ik aan mijn vader. Mijn vader de alcoholist. Ik wil huilen maar kan het niet. Ik wist dat deze dag zou komen. Maar zo vroeg?

Ik sta op de drempel en kijk in zijn slaapkamer. Mijn vader zit rechtop in zijn bed. In zijn hand een halfvolle fles bier. Zijn huid is geel en zijn ogen staan open. Mijn grote brede vader met zijn zwarte krullen, nu een grijzende magere ziekelijke man. Een hartstilstand, constateert de dokter. Ik weet wel beter.
Mijn vader was 42 jaar.

Ik ben 18 jaar…


Nu
De muziek staat hard.
Een vriend stoot me aan en brabbelt wat. Ik kijk naar zijn ogen. Hij is dronken. Ik lach een beetje, maar voel me niet op mijn gemak. Ik vind het niet gezellig meer en ik wil naar huis.
Een ander roept: “Biertje?!”

Ik houd hem mijn halve glas Spa voor en zeg: “voor mij niet” Hij lacht en zegt: “Mietje!”
Ik glimlach een keer en denk, ik weet wel beter!

Ik ben 27 jaar… en ik drink niet!


Door : b

27-06-2003, 00:00

Citaat:
Origineel gepost door Mohammed Justice
Pas op...er zijn veel te veel Marokkaanen die ook aan de Alcohol en andere drugs zetten..

Het is een schokkende evolutie..
vertel mij wat ...laatst liep ik langs een cafe en daar zaten een aantal marokkanen op het terras ongegeneerd bier te drinken terwijl er in die buurt best wel veel marokkaanse ouderen langs lopen ..en er is zelfs een moskee om de hoek nota bene ...

27-06-2003, 00:05

Citaat:
Origineel gepost door Mohammed Justice
Ik ben 27 en ik drink NIET!
Ik drink niet!

Toen
Ik schrik wakker… m’n hart klopt snel.
Geluiden van beneden. Muziek, lawaai, gelach, harde stemmen.
Papa en mama hebben visite. Er zal wel weer veel gedronken worden.
Ik probeer maar weer te gaan slapen, maar dat gaat maar moeilijk.

Weer schrik ik wakker...
Geluiden van beneden. Geschreeuw. Er worden dingen kapot gegooid.
M’n zusje in de kamer ernaast hoort het ook, en begint zachtjes te huilen.
Ze is bang. Ik ben ook bang. Zal ik naar haar toe gaan? Ik ben wel haar grote broer.
Samen met m’n zusje zit ik op haar bed. Een arm om haar heen. Papa en mama schelden.
Mama roept dat papa waardeloos is, en te weinig verdient. Mama is dronken… Papa ook.

Weer valt er iets kapot. Mama gilt en roept auw! Ik weet niet wat ik moet doen?
M’n zusje moet onder het bed gaan liggen. Zachtjes loop ik de trap af.
Aan de kapstok hangt de zware ijzeren ketting waar we de hond mee uitlaten, en die pak ik.
Weer valt er iets kapot en weer roept mama auw! Mijn hart klopt nu heel snel.
Ik doe de deur open en zie Papa boven op mama zitten. Papa slaat mama op haar hoofd.
Ik ben bang, maar Mama heeft pijn. Ik sta achter papa en sla heel hard met de hondenriem op zijn hoofd. Ik huil, en schreeuw dat hij op moet houden, en sla nog eens. Papa valt om. Hij heeft zijn ogen dicht. Mama staat op. Mama heeft een bloedlip. Mama zegt dat ik het goed gedaan heb en dat Papa gemeen is.

Maar ik voel me slecht. Papa deed wel gemeen. Papa sloeg Mama en dat mag niet. Maar die zelfde Papa staat ook altijd vroeg op om mijn brood klaar te maken. Timmert een mooie boomhut, en zelfs een vrachtauto met een echt draaistuur. Papa is niet altijd gemeen. En Mama zei ook gemene dingen. Ik snap het niet goed meer.

Mama loopt naar buiten. Buiten staan allemaal mensen. De politie is er ook. Ik hoor een politieagent zeggen: “is het weer zover” Ik loop naar boven. Mijn zusje ligt onder het bed.
Ik neem haar mee naar beneden. We mogen bij de buurvrouw slapen. Papa praat met de politie.

“Slecht geslapen?!” vraagt de meester. Ik schrik op en zeg: “Nee hoor!” De kinderen in de klas lachen.

Ik ben 11 jaar…


Later
De telefoon gaat. Een collega neemt op en wenkt mij. Ik pak de telefoon, en hoor mijn moeder zeggen dat ik maar naar huis moet komen. Ze zegt: “Die ouwe is dood” Ik schrik, maar toch ook niet. Ik spring in de auto en rij naar huis. Onderweg naar huis denk ik aan mijn vader. Mijn vader de alcoholist. Ik wil huilen maar kan het niet. Ik wist dat deze dag zou komen. Maar zo vroeg?

Ik sta op de drempel en kijk in zijn slaapkamer. Mijn vader zit rechtop in zijn bed. In zijn hand een halfvolle fles bier. Zijn huid is geel en zijn ogen staan open. Mijn grote brede vader met zijn zwarte krullen, nu een grijzende magere ziekelijke man. Een hartstilstand, constateert de dokter. Ik weet wel beter.
Mijn vader was 42 jaar.

Ik ben 18 jaar…


Nu
De muziek staat hard.
Een vriend stoot me aan en brabbelt wat. Ik kijk naar zijn ogen. Hij is dronken. Ik lach een beetje, maar voel me niet op mijn gemak. Ik vind het niet gezellig meer en ik wil naar huis.
Een ander roept: “Biertje?!”

Ik houd hem mijn halve glas Spa voor en zeg: “voor mij niet” Hij lacht en zegt: “Mietje!”
Ik glimlach een keer en denk, ik weet wel beter!

Ik ben 27 jaar… en ik drink niet!


Door : b
Heb je dat zelf geschreven???


27-06-2003, 00:19

Citaat:
Origineel gepost door remii
vertel mij wat ...laatst liep ik langs een cafe en daar zaten een aantal marokkanen op het terras ongegeneerd bier te drinken terwijl er in die buurt best wel veel marokkaanse ouderen langs lopen ..en er is zelfs een moskee om de hoek nota bene ...
Tja..dit soort beelden zullen meer en meer te zien zijn..
En zelfs eten overdag op de vastenmaand ramadan is voor sommigen cool..freedom denken ze..ik denk meer dom dan free

Alcohol is gevaarlijk..en heeft geen enkele nut ..alleen problemen.

27-06-2003, 00:20

Citaat:
Origineel gepost door _CUTEY_
Heb je dat zelf geschreven???

Neen, wel geplakt

27-06-2003, 00:27
Risico's en gevolgen voor kinderen

Ouderlijk alcoholmisbruik kan leiden tot miskramen en vroeggeboorten en aangeboren afwijkingen. Kinderen zijn ook vaker het slachtoffer van geweld en verwaarlozing. Bij allerlei vormen van geweld blijkt alcohol in het spel te zijn, liefst tot 60% bij kindermishandeling. Bij 50 tot 70% van de gezinnen waar incest en seksueel misbruik plaatsvinden, speelt alcohol een rol.[4] Ook het Europees rapport3 vermeldt dat alcohol betrokken is bij 50 tot 70% van fysieke of emotionele kindermisbruik binnen de EU.

Abusief gedrag in de ene generatie kan in de volgende generatie ook misbruik veroorzaken: Kinderen van probleemdrinkers hebben op latere leeftijd meer kans om zelf probleemdrinker te worden. Vrouwen die als kind misbruikt werden door een alcoholafhankelijke vader hebben meer kans om op latere leeftijd ook probleemdrinker te worden.[5]

Daarnaast zijn er ook de negatieve psychische ervaringen en de grote kans op problemen in de volwassenheid. Sommigen kunnen moeilijker een relatie aangaan. Anderen ontwikkelen zelf psychische problemen zoals angststoornissen, depressies, persoonlijkheidsstoornissen, e.d.

De voornaamste predictieve factor van latere problemen blijkt de familiale disharmonie te zijn. Vandaar de noodzaak om zo snel en efficiënt mogelijk in te grijpen.





Vernietig dit monster dat Alcohol heet..te gevaarlijk om los te lopen..

27-06-2003, 00:33

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Alcohol is niet gevaarlijk, in mate gebruikt is het zelfs goed voor de gezondheid...het is niet de alcohol die gevaarlijk is.Ik ben 54 jaar en drink geregeld alcohol, gematigd..soms eens wat te veel.
Maar een lekker glaasje wijn is niet te versmaden, noch een lekkere blonde leffe.
Het gebrek aan zelfbeheersing...dat is gevaarlijk.
Een auto kan je ook gevaarlijk noemen, hangt er maar vanaf hoe de chauffeur met zijn wagen omgaat..op een onverantwoorde wijze rijden met de wagen is gevaarlijk, op een beheerste en verantwoorde wijze is de auto helemaal niet gevaarlijk.
Toch vind ik dat alcohol gevaarlijk is..1) zeer brandbaar

2) te veel schaadt heel erg de gezondheid
3) het zorgt voor veel problemen in het gezien en daarbuiten dan het goed maakt..

Verban dit monster..

27-06-2003, 00:48

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Dus, als mensen op een ontverantwoorde wijze met een wagen omgaan en daardoor de dood van mensen veroorzaakt..bannen dan maar.
Niks bannen, gewoon jezelf onder controle houden.
Simpel...ik zou jou niet graag in de regering hebben..wat jou niet aanstaat moet maar verdwijnen.
Verban dan ineens de vuilbekkers van moslims op dit forum....ook een zeer groot gevaar voor de islam en het negatieve beeld dat men erdoor verkrijgt.
Verban deze monsters....ik drink graag alcohol....mag het.
Staat het je niet aan, niemand zal je tegen houden te vertrekken naar een van de zoveel achtergestelde moslimlanden waar ze jou primitieve gedachtengoed huldigen
Mvg
Pista
Je mag zoveel drinken als je wil..geen probleem voor mij..ik hoop ook niet voor jou

Ik kijk naar de gevolgen wat het alcohol misbruik doet..het gevolgen voor de kinderen in het gezin..de gevolgen voor het werk, de gemeenschap..en ga zo door..

Als je een auto rijd..heb je eerst een rijbewijs moeten halen, en dus de verkeersreglement zou moeten kennen..
Voor alcohol moet je niets...zuipen maar..

En als je de alcohol met de auto combineert...je kent waarschijnlijk wat eventueel de gevolgen kunnen zijn..


Neen bedankt..niet voor mij..nu niet..NOOIT..mag het.


Weg met dat monster...dat alleen onheil brengt

27-06-2003, 01:00



Citaat:
Origineel gepost door vikker
Dus, als mensen op een ontverantwoorde wijze met een wagen omgaan en daardoor de dood van mensen veroorzaakt..bannen dan maar.
Niks bannen, gewoon jezelf onder controle houden.
Simpel...ik zou jou niet graag in de regering hebben..wat jou niet aanstaat moet maar verdwijnen.
Verban dan ineens de vuilbekkers van moslims op dit forum....ook een zeer groot gevaar voor de islam en het negatieve beeld dat men erdoor verkrijgt.
Verban deze monsters....ik drink graag alcohol....mag het.
Staat het je niet aan, niemand zal je tegen houden te vertrekken naar een van de zoveel achtergestelde moslimlanden waar ze jou primitieve gedachtengoed huldigen
Mvg
Pista
jij moet en zal het over de islam hebben he , ongeacht het onderwerp altijd kom je bij de islam uit .... stuk vreten dat je bent ...dat jij op 54 e leeftijd doelloos je dagen slijt op een JONGEREN- FORUM gezien het feit dat jij bijna 24 uur per dag op deze forum over alles klaagt wat met marokkanen of islam te maken heeft

je moest je doodschamen op jouw leeftijd nog wel ..opa

en dan het feit dat je waarschijnlijk al onder een andere naam als een kleuter gebanned bent ........nee jouw (klein) kinderen zullen echt wel trots zijn op jouw hoor ....

27-06-2003, 20:14

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Je wil het echt niet snappen hé...je zit met een tunnelzicht....
Jij bent ertegen en daarmee basta...
Elke volwassenen draagt zijn eigen verantwoordelijkheden...
En of je eerst een rijbewijs hebt moeten halen of niet, maakt niets uit aan de zaak, ieder met een rijbewijs is bekwaam om op onverantwoorde wijze iemand dood te rijden.
Ieder draagt zijn verantwoordelijkheid.....
Dus..ontzehg mij de alchohol niet omdat er moslims op een terras zitten die bier drinken.
Leef je eigen leven en bemoei je niet met andermans zaken.
Het staat jou volledig vrij je te onthouden van alcohol, maar leg mij jou bekrompen regels niet op.
Wel wel wel vikker...je gaat er hard tegenaan..

Wat wil ik niet snappen

Ik weet heel goed wat ik zeg..ik ben tegen alcohol, en dat mag iedereen weten..dat snap je toch..Ik ben tegen drugs, en daar hoort alcohol bij..en ik zal mijn best blijven doen om iedereen voor te waarschuwen..of je het nu wilt of niet..sorry, dat zijn je zaken niet..wel mijn zaken.

Van mij mag je drinken..op jou verantwoordelijkheid.

Helaas moet ik je zwaar corrigeren...échte moslims drinken GEEN alcohol..die twee op het terras waren nep..en vertonen uitdagend gedrag..door zo in het openbaar te drinken, zeker wanneer er moslim kinderen in de buurt zijn..euhhh, dit snap je misschien niet..maar wij wel..

Ik leg jou geen regels op..ik leg..goed lezen nu..NIEMAND regels..ik geef INFORMATIE..aan iedereen..
wel je geen informatie...gelieve niet te reageren..ik laat je in je waarde, zoals ik dat voor iedereen doe..

Dag vikker

27-06-2003, 20:21
Overmatig gebruik van alcohol of drugs

Veel mensen drinken alcohol of gebruiken drugs. Bij de meesten is het gebruik gematigd, maar bij een deel is het gebruik langzamerhand overgegaan in overmatig gebruik, probleemgebruik, misbruik of zelfs afhankelijkheid. De grenzen zijn niet altijd even duidelijk en het stadium van de afhankelijkheid (of de verslaving) wordt lang niet altijd bereikt. Het overmatig gebruik van alcohol, drugs of andere middelen brengt een scala aan problemen met zich mee. De verslaving zelf en de lichamelijke en psychische gevolgen voor de verslaafde vormen slechts één aspect van het probleem. Andere problemen zijn bijvoorbeeld verkeersongelukken die drinkers en gebruikers van sommige drugs veroorzaken en overlast en criminaliteit die samenhangen met het gebruik ervan.

Pagina's : [1] 2