Bekijk volle/desktop versie : De oprichting van de staat Al-Quaaida ...



Pagina's : [1] 2

11-09-2006, 13:27
Nou, het wachten is op de oprichting van de staat Al-Kwaaida ...


Citaat:
'VS verliezen in Anbar'

Van onze redactie buitenland

WASHINGTON - Het Amerikaanse leger is de oorlog in de grote Iraakse provincie Anbar aan het verliezen. De vooruitzichten zijn pessimistisch en er is bijna niets meer dat de VS kunnen doen om de politieke en sociale situatie te verbeteren.

Dat staat in een rapport van de Amerikaanse militaire inlichtingendienst, waaruit The Washington Post vanochtend citeert.

Het rapport is opgesteld door kolonel Pete Devlin van de mariniers. Een legerofficier, die het heeft gelezen, vatte het als volgt samen: ''Militair gesproken zijn we er niet verslagen, maar we zijn er in politiek opzicht verslagen - en dat is de manier waarop oorlogen worden verloren.''

Anbar is één van de belangrijkste provincies van Irak. Het omvat de steden Ramadi en Faloedja, die met Bagdad de grootste uitdaging vormen voor de VS, en omvat maar liefst dertig procent van de oppervlakte van het land, waaronder een groot deel van de zogeheten Soennitische Driehoek, waar de meeste opstandelingen opereren.

Het rapport is op 16 augustus naar Washington gestuurd en is daar volop onderwerp van gesprek. ''Ik weet niet of je het effect ervan een schok kunt noemen, maar zeker is dat het een ongemakkelijk gevoel geeft,'' zei een medewerker van het ministerie van Defensie.

Volgens Devlin zijn er geen functionerende overheidsinstellingen meer in Anbar. Het aldus ontstane vacuüm is opgevuld door de terreurgroep Al Qaida in Irak, die is uitgegroeid tot de belangrijkste politieke groepering in de provincie. Anbar is niet meer te redden, concludeert het rapport; de Verenigde Staten hebben Anbar verloren.

Als redenen voor de mislukking noemt Devlin het gebrek aan troepen, een probleem dat al speelt sinds de inval in Irak in 2003, toen gepensioneerde generaals reeds waarschuwden dat de Amerikanen veel te weinig soldaten hadden om het land effectief te bezetten. Op het ogenblik zijn ze niet meer in staat de veiligheid buiten hun basis te garanderen, stelt Devlin vast.

11-09-2006, 13:30


moet je je blanke westerse ras niet helpen ?

lafaard je je laat je volk afslachten door andere volk, jij bent echt nep.

11-09-2006, 13:38
Ik zeg LSD granaten en bijbeltjes op hun koppen droppen...... Wat nou weerstand

11-09-2006, 13:44
Geen gek idee zo'n nieuwe staat Al-Quaaida, dat bombardeerd een stuk makkelijker weg dan een een provincie waar de burgers en terroristen maar door elkaar lopen danwel naadloos in elkaar overgaan.

Het Amerikaanse leger moet zich ook niet bezig houden met politiek of opbouwende missies. Die moeten doen waar ze het beste in zijn en dat is die soenieten alle drie de hoeken van die driehoek laten zien.

11-09-2006, 13:46



Citaat door @bracadaver:
Geen gek idee zo'n nieuwe staat Al-Quaaida, dat bombardeerd een stuk makkelijker weg dan een een provincie waar de burgers en terroristen maar door elkaar lopen danwel naadloos in elkaar overgaan.

Het Amerikaanse leger moet zich ook niet bezig houden met politiek of opbouwende missies. Die moeten doen waar ze het beste in zijn en dat is die soenieten alle drie de hoeken van die driehoek laten zien.
het zijn juist de verzetstrijders die de VS terroristen alle hoeken van Irak laten zien.. niet de feiten verdraaien

11-09-2006, 14:02

Citaat door krabbel33:
'Vijfhonderd Taliban-strijders gedood bij offensief Kandahar'
KANDAHAR - Het offensief van de NAVO tegen Taliban-strijders in de Afghaanse provincie Kandahar, heeft zondag nog eens 92 Taliban het leven gekost. Dat heeft de NAVO maandag bekendgemaakt.

Sinds operatie Medusa op 2 september van start ging om de Taliban te verdrijven uit de districten Panjwayi en Zhari, zijn volgens de verdragsorganisatie al meer dan vijfhonderd opstandelingen gedood.

Eerder zondag werd al melding gemaakt van de dood van 94 Taliban, maar daar kwamen de 92 later gedode strijders nog eens bij. Volgens de Taliban zijn veel minder slachtoffers gevallen. In het oorlogsgebied is het voor journalisten onmogelijk de dodentallen zelfs maar bij benadering zelf vast te stellen.
Tijdens dit offensief raakte ook een coalitie soldaat gewond. Hij kreeg een splinter in zijn vinger toen hij in een bosje zat te kakken

11-09-2006, 14:32

Citaat door Boezedjief:
het zijn juist de verzetstrijders die de VS terroristen alle hoeken van Irak laten zien.. niet de feiten verdraaien

Citaat:
''Militair gesproken zijn we er niet verslagen, maar we zijn er in politiek opzicht verslagen"
Ik verdraai niets zoals blijkt uit de quote, militair hebben de opstandelingen niets in te brengen. Het is slechts de terughoudende opstelling van het Amerikaanse leger die het mogelijk maakt dat deze mensen in Irak kunnen opereren.

Het Amerikaanse leger functioneerd het best in een "full scale war". Zoals b.v. de eerste dagen van de golf oorlog.

In een WOII scenario was falujah nu een rokende parkeerplaats geweest en had nooit iemand nog wat gehoord van welke opstandeling of burger daar dan ook.
Misschien is het westen te beschaafd geworden om nog een oorlog te voeren.

11-09-2006, 16:18

Citaat:
Ik verdraai niets zoals blijkt uit de quote, militair hebben de opstandelingen niets in te brengen. Het is slechts de terughoudende opstelling van het Amerikaanse leger die het mogelijk maakt dat deze mensen in Irak kunnen opereren.
ga toch fietsen de soldaten in Irak zijn alleen veilig in de "greenzone" zelfs daar zijn ze niet meer veilig omdat verzetstrijders momenteel plannen aan het maken zijn om die greenzone's voor eens en vooraltijd te vernietigen


Citaat:
In een WOII scenario was falujah nu een rokende parkeerplaats geweest en had nooit iemand nog wat gehoord van welke opstandeling of burger daar dan ook.
Misschien is het westen te beschaafd geworden om nog een oorlog te voeren.
WO2 is voor 80% overdreven gemaakt en deze strijdt in het M.O kan je niet vergelijken met de 2e wereldoorlog omdat er hier sprake is van verzetstrijders die de E.U nog nooit heeft gekend

11-09-2006, 16:24

Citaat door Boezedjief:
ga toch fietsen de soldaten in Irak zijn alleen veilig in de "greenzone" zelfs daar zijn ze niet meer veilig omdat verzetstrijders momenteel plannen aan het maken zijn om die greenzone's voor eens en vooraltijd te vernietigen

WO2 is voor 80% overdreven gemaakt en deze strijdt in het M.O kan je niet vergelijken met de 2e wereldoorlog omdat er hier sprake is van verzetstrijders die de E.U nog nooit heeft gekend
Als je zorgt dat buiten de green zone alles zwart geblakerd is kan je er heel rustig door wandelen hoor.

Maar zoals gezegd ik ben bang dat het Westen verleerd is hoe oorlog ook alweer gevoerd wordt. WO I en WO II in aanmerking genomen mogen de Irakese terroristen zich daar gelukkig mee prijzen. Een Falujah in Irak of een Dresden in Duitsland in WOII liggen niet alleen in afstand ver uit elkaar...

11-09-2006, 16:28

Citaat:
Als je zorgt dat buiten de green zone alles zwart geblakerd is kan je er heel rustig door wandelen hoor.
Tuurlijk,
zullen moslims in andere landen leuk vinden

Citaat:
Maar zoals gezegd ik ben bang dat het Westen verleerd is hoe oorlog ook alweer gevoerd wordt. WO I en WO II in aanmerking genomen mogen de Irakese terroristen zich daar gelukkig mee prijzen. Een Falujah in Irak of een Dresden in Duitsland in WOII liggen niet alleen in afstand ver uit elkaar...
Amerika is allaaang verslagen ook in Afghanistan
het is gewoon een kwestie van tijd voordat die honden opsodemieteren naar hun land

11-09-2006, 16:38

Citaat door Boezedjief:
Amerika is allaaang verslagen ook in Afghanistan
het is gewoon een kwestie van tijd voordat die honden opsodemieteren naar hun land

Uhwww..T tegenovergestelde denk ik.
Amerika is nog steeds aanwezig in Afghanistan...dus nog lannnnnng niet verslagen.
Verder deel ik je mening dat het Westen daar op moet krassen.Laten de Afghanen hun eigen sores maar oplossen.(bespaard weer een hoop geld en ellende)

11-09-2006, 16:43

Citaat door Einherjer:
Uhwww..T tegenovergestelde denk ik.
Amerika is nog steeds aanwezig in Afghanistan...dus nog lannnnnng niet verslagen.
ja ze zitten daar samen met de NAVO maar ze zijn verslagen, het volk lijdt honger er is 0,0 sprake van heropbouw, elke dag sneuvelen en soldaten en elke dag groeit het aantal verzetstrijders.. kortom een situatie die neerkomt op verslagenheid

Citaat door Einherjer:
Verder deel ik je mening dat het Westen daar op moet krassen.Laten de Afghanen hun eigen sores maar oplossen.(bespaard weer een hoop geld en ellende)

11-09-2006, 17:07



Citaat door Boezedjief:
ja ze zitten daar samen met de NAVO maar ze zijn verslagen, het volk lijdt honger er is 0,0 sprake van heropbouw, elke dag sneuvelen en soldaten en elke dag groeit het aantal verzetstrijders.. kortom een situatie die neerkomt op verslagenheid

Ik denk dat we onze definities van "overwinning" en "verlies" toch eens moeten bijstellen.

Het laatste conflict in Libanon laat zien dat een Islamitisch leger een dodental aan eigen kant dat 10x hoger ligt dan dat van de vijand, een vernietiging van eigen infrastructuur en verlies van eigen land toch als een overwinning ziet.

Maar zo werkt het niet in het Westen. Hier heb je gewonnen als je tegenstander simpelweg geen mogelijkheid meer heeft om je te raken en geen capaciteiten meer heeft om dit nog te veranderen.

En aangezien ik geen duizenden vliegtuigen of tanks heb zien vernietigen, geen bezettingsmacht in hartje U.S.A. heb gezien is Amerika dus alles behalve verslagen. Zelf als zij weg trekken uit Afghanistan kunnen zij dit land elk moment van de dag treffen op het moment dat zij dit willen.

11-09-2006, 17:10

Citaat door @bracadaver:
Ik denk dat we onze definities van "overwinning" en "verlies" toch eens moeten bijstellen.

Het laatste conflict in Libanon laat zien dat een Islamitisch leger een dodental aan eigen kant dat 10x hoger ligt dan dat van de vijand, een vernietiging van eigen infrastructuur en verlies van eigen land toch als een overwinning ziet.

Maar zo werkt het niet in het Westen. Hier heb je gewonnen als je tegenstander simpelweg geen mogelijkheid meer heeft om je te raken en geen capaciteiten meer heeft om dit nog te veranderen.

En aangezien ik geen duizenden vliegtuigen of tanks heb zien vernietigen, geen bezettingsmacht in hartje U.S.A. heb gezien is Amerika dus alles behalve verslagen. Zelf als zij weg trekken uit Afghanistan kunnen zij dit land elk moment van de dag treffen op het moment dat zij dit willen.
Amerika is ook verslagen in Vietnam

toen waren er ook geen tanks en vliegtuigen in hartje Amerika


11-09-2006, 17:15

Citaat door Scottie:
Nou, het wachten is op de oprichting van de staat Al-Kwaaida ...
oftewel geef ons groen licht om wat diepe gaten te slaan in de grond met wat cluster gespuis die paar honderd onschuldigen die daar nog huizen en worden gemanipuleerd kunnen geofferd worden voor een nieuwe mooie infrastructuur vol met model burgers die naar onze pijpen dansen

Pagina's : [1] 2