Bekijk volle/desktop versie : moeilijkheden met aavragen van visum voor onderzoeksstage in buitenland



08-09-2006, 21:44
--------------------------------------------------------------------------------

Selaam broeder en zusters,


Ik heb een vraag namens een vriendin van mij. Het zit namelijk zo dat zij
haar onderzoeksstage in het buitenland wil volgen in een niet- EU land. Het is puur een onderzoeksstage waar ze niet voor wordt betaald. Ze heeft
daarnaast een Marokkaans paspoort. Ze vroeg onlangs een visum aan (temporary resident visa) waarop zij een brief kreeg van de ambassade dat ze een ander soort visum moet aanvragen, namelijk een work permit visum (een soort werkvisum eigenlijk). Ze diende daarbij een verklaring te krijgen van een instantie in dat betreffende land. Nu blijkt het echter zo dat deze instantie heeft laten weten dat het niet nodig is dit visum aan te vragen aangezien het een niet betaalde stage betreft. Ze werd aangeraden kontakt op te nemen met de ambassade en dat in dit geval een normaal visum volstaat, die zij dus al had aanvraagd in eerste instantie. Ze weet zich geen raad en gaat dus maandag kontakt opnemen met de ambassade.

Mijn vraag aan jullie is of er iemand misschien ervaring mee heeft of vanuit de omgeving.


Hoop op jullie reacties,


Alvast bedankt,

Alaikoem selaam..