Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft er verstand van JURIDISCHE conflicten



08-09-2006, 19:10
Salaam alleemaal,
Ik heb een conflict op mn werk en vroeg me af of iemand hier verstand heeft van contractverlenging en CAO op jurisch gebied

Ik hoor het graag

Bousaa amel

11-09-2006, 19:53


Hoi,

misschien dat ik je kan helpen. Stel je vraag maar!

Je zou ook langs kunnen gaan bij een rechtswinkel in jouw woonplaats. Daar kunnen ze naar jouw probleem kijken met alle papieren erbij. Dit is trouwens ook gratis, omdat het vaak rechtenstudenten zijn die vrijwilligerswerk doen.

groetjes

11-09-2006, 21:55

Citaat door houriya:
Hoi,

misschien dat ik je kan helpen. Stel je vraag maar!

Je zou ook langs kunnen gaan bij een rechtswinkel in jouw woonplaats. Daar kunnen ze naar jouw probleem kijken met alle papieren erbij. Dit is trouwens ook gratis, omdat het vaak rechtenstudenten zijn die vrijwilligerswerk doen.

groetjes
BEDBKT VOOR JE REACTIE
bEN VANDAAG BIJ HET JURISISCH LOKET LANGSGEWEEST EN ZE HEBBEN MIJ INDERDAAD GEHOLPEN EN BEN WAT WIJZER GEWORDEN. mAAR HEB MN WERK ERMEE GECONFRONTEERD EN ALS ZIJ MIJ NIET IN DIENST NEMEN ZOEK IK EEN ADVOCAAT....
bOESA AMEL

12-09-2006, 11:05
Ik heb er wel verstand van dit is mijn advies' vergeet die contract verlening en neem lekker ontslag (voordat zij jou ontslag geven) en ga lekker in de uitkering zitten daar zul je ooit toch belanden en nu kun je er nog lekker van genieten

ciao

12-09-2006, 21:16



Citaat door nissrien:
Ik heb er wel verstand van dit is mijn advies' vergeet die contract verlening en neem lekker ontslag (voordat zij jou ontslag geven) en ga lekker in de uitkering zitten daar zul je ooit toch belanden en nu kun je er nog lekker van genieten

ciao
He meid bedankt voor je advies maar het gaat mij niet om die contract verlenging, maar om mijn recht die ik heb. Zij dachten dat ze mij kunnen naaien maar ze hebben de verkeerde gekozen
En ik studeer nog dus ik heb niets aan een uitkering en ALLAH YAHFED dat ik ooit van de bijstand moet leven, ik moet echt 1.000.000 euro rood staan dan ben ik mischien bereid om een uitkering aan te vragen.

Boesa amel

13-09-2006, 15:15

Citaat door nissrien:
Ik heb er wel verstand van dit is mijn advies' vergeet die contract verlening en neem lekker ontslag (voordat zij jou ontslag geven) en ga lekker in de uitkering zitten daar zul je ooit toch belanden en nu kun je er nog lekker van genieten

ciao
veel verstand heb je r niet van want als je zelf ontslag neemt vervalt je recht op een uitkering namelijk lieverd

13-09-2006, 15:18

Citaat door amel:
BEDBKT VOOR JE REACTIE
bEN VANDAAG BIJ HET JURISISCH LOKET LANGSGEWEEST EN ZE HEBBEN MIJ INDERDAAD GEHOLPEN EN BEN WAT WIJZER GEWORDEN. mAAR HEB MN WERK ERMEE GECONFRONTEERD EN ALS ZIJ MIJ NIET IN DIENST NEMEN ZOEK IK EEN ADVOCAAT....
bOESA AMEL
contractverlenging is inderdaad een mooi iets.....als je al een seconde langer heb gewerkt dan je contract in werkelijkheid ging heb je al recht op een contract voor onbepaalde tijd en dan hebben zij pech....als je elk jaar een jaarcontract kreeg binnen 3 jaar en geen tussenpauze geld hetzelfde ....het zit in die sfeer denk ik of niet

13-09-2006, 17:43

Citaat door nietgelogen:
veel verstand heb je r niet van want als je zelf ontslag neemt vervalt je recht op een uitkering namelijk lieverd
Ja dat klopt inderdaad. Je komt pas in aanmerking voor een uitkering als je ontslagen bent en tjah als je zelf ontslag hebt genomen dan is het je eigen schuld.

En het zit ongeveer in die sfeer nissrien.
Maaruh zij hebben mij niet (schriftelijk) laten weten dat mn contract niet verlengd word dus in principe is mn contract "stilzwijgend verlengd" en dat zeg ik ook tegen hun. En als zij mij niet 6 maanden in dienst willen of in ieder geval 6 maanden uitbetalen dan gaan we het juridisch verder onderhandelen
Dat heb ik ook tegen hun gezegd en zij gelijk maar....euh...stotteren enzo....bla bla bla ( zijn ze niet van me gewend ik ben zehma altijd lief en spontaan)