Bekijk volle/desktop versie : mijn broertje van 18



08-09-2006, 10:18
Helemaal op het slechte pad...
Luistert naar niemand, zegt dat ie niet blowt maar overal liggen van die tippies en halve sigaretten, en me moeder gelooft hem ook nog! En hij heeft ook zo'n uitgepuild gezicht net als een junkie maar nog niet zooo erg, komt met rode ogen thuis..
Grote bek, scheld iedereen uit zelfs zijn eigen moeder en heeft echt overal schijt aan.
Hij wilde eerst moslim worden net als ik hij ging met goede jongens om maar nu niet meer ( hij eet geen varkensvlees) en zo maar doet verder allemaal slechte dingen.. ik denk dat hij ook geen moslim meer wilt worden. Ik heb hem er op aangesproken dat hij met mij een keer naar de moskee moest gaan om te gaan bidden en imam spreken toen zei hij wel ja maar hij komt niet zijn beloftes na.. (met alles)

Hij zit wel op school maar vandaag heeft ie zich ziek gemeld na 1 weekje school!!! , bij zijn vorige studie is hij ook al afgehaakt...

We weten niet meer hoe we deze situatie moeten aan pakken... hebben alles al geprobeerd maar hij doet toch waar hij zin in heeft.. komt snachts heeeeeel laat thuis hij is dan wel 18 maar als je sochtends om 9 uur op school moet zijn is het toch niet goed. En als hij laat komt gaat hij eerst nog lopen eten en film kijken ect.

Wat kunnen we hier nog aan doen? We hebben zelfs aan hem gevraagd of ook wel geeist dat hij hulp moest gaan zoeken voor zijn gedrag maar dat wilt hij ook niet...???

08-09-2006, 10:19


Moge allah hem op t rechte pad leiden

08-09-2006, 10:45
pff wat een lastige situatie

Hij zal toch zelf tot inzicht moeten komen en eerlijk moeten zijn tegen zichzelf
wat heb je er aan om te liegen en je afspraken niet na te komen

ik weet eigenlijk niet wat je het beste kan doen...

Hopen dat hijzelf inzicht krijgt dat er een lichtje gaat branden

Ik zou ook met klem zeggen tegen hem dat ie niet moet liegen tegen zijn ouders

want ouders hebben wel vaak een vermoeden, maar willen nite geloven dat hun kind zoiets doet
ouders hebben vaak ook nog wel de juiste ingang bij hun kind om te zorgen dat ze het juiste pad op gaan

in ieder geval , je kan je best doen voor hem, maar niet ten koste van jezelf
hij is immers 18 en dat is oude genoeg om zelf verantwoording te nemen..

suc6