Bekijk volle/desktop versie : gesprek met je werkgever ivm zwangerschap



Pagina's : [1] 2

08-09-2006, 08:10
hey dames,

Hoe was jullie eerste gesprek met jullie werkgever ivm zwangerschap, hoe heb je dat gezegd en zijn er dingen die je had besproken in dat gesprek zoals zw verlof etc...

Iemand tips wat je eigelijk allemaal moet zeggen en vragen op zo een gesprek

IK ga het volgende week doorgeven op werk dat ik zwanger ben, dus heb wat tips nodig

thanks

08-09-2006, 08:21



Citaat door doenja_18:
Gewoon ik ben zwanger?! of gaat dat nie? hier zeg ik gewoon ik ben zwanger!! en hij zegt ooh gefeliciteerd...haha!

of heb je nog geen vast contract?
Nee ik heb geen vast contract, ik heb een contract van 2 jaar

Tuurlijk ga je zeggen ik ben zwanger, maar moet er ook iets anders besproken worden of niet

08-09-2006, 08:27

Citaat door doenja_18:
ok dan is het misschien een ander verhaal....

Ik wil blijven doorwerken tot ik bijna ga bevallen dan 3 maanden zwangerschapsverlof en daarna 6 mnd ouderschapsverlof.. inshallah ga ik dan weer werken!

Ik weet niet misschien moet er iets anders besproken worden!! maar mijn collega hier voor heen heeft ook gezegd ik ben zwanger cest tout!

Die rolleyes van jou!! ik weet niet wannee rje sarcastisch bezig bent en wanneer niet !
Dat is juist het leukste

Maar thanks doennie

08-09-2006, 08:31
ik begon minder te presteren op me werk en mijn leidinggevende merkte dat, en riep mij toen voor een babbeltje en heeft het tegen mij gezegd, ik was toen vaak moe en misselijk, kon haast niet meer werken en toen heb ik het tegen hem gezegd. Nou hij was helemaal verrast en blij voor mij en toen zei die van waarom heb je het niet eerder gezegd dan had ik rekening met je gehouden....
Nu als ik eerder naar huis wil omdat ik moe ben kan ik gewoon gaan, hij heeft ook gezegd als ik het niet meer aan kan dat hij me werktijden dan aanpast, nou dus vanaf volgende week werk ik part-time durfde zelf niet te vragen, ben blij dat hij er zelf mee is gekomen

08-09-2006, 08:39



Citaat door doenja_18:
dat is wel een toffe dan doha!!

je hebt van die sekreten tussen!
ja zeker, hij plaats zich zelf in jou positie, hij heeft zelf ook kinderen dus hij begrijpt het zelf wel, mijn dochter was een keer ziek en mocht pas van hem komen werken totdat ze beter was, nou betere werkgever is er niet

08-09-2006, 08:42

Citaat door doha:
ja zeker, hij plaats zich zelf in jou positie, hij heeft zelf ook kinderen dus hij begrijpt het zelf wel, mijn dochter was een keer ziek en mocht pas van hem komen werken totdat ze beter was, nou betere werkgever is er niet
Ik hoop dat die van mij ook zo is, hij heeft namelijk ook 2 kids Ik weet wel tijdens mijn eerste dag ging ik met hem lunchen zei hij waarom ik nog niet aan kids was begonnen en ik zei heel stoer en bang voor mijn nieuwe baan, nee ik wil nog geen kinderen, is moeilijk met werk etc... toen zei hij ook oja zo moeilijk is dat niet hoor in NL, en begon toen de voordelen op te noemen van een kind maar ik ging er niet op in omdat ik bang was dat hij me aan het testen was op mijn 1ste dag werk.

08-09-2006, 08:44

Citaat door achermijnpc:
Ik hoop dat die van mij ook zo is, hij heeft namelijk ook 2 kids Ik weet wel tijdens mijn eerste dag ging ik met hem lunchen zei hij waarom ik nog niet aan kids was begonnen en ik zei heel stoer en bang voor mijn nieuwe baan, nee ik wil nog geen kinderen, is moeilijk met werk etc... toen zei hij ook oja zo moeilijk is dat niet hoor in NL, en begon toen de voordelen op te noemen van een kind maar ik ging er niet op in omdat ik bang was dat hij me aan het testen was op mijn 1ste dag werk.
incha allah zal hij ook zo reageren, werkgevers die zelf kinderen hebben zijn altijd soepeler, omdat ze het zelf ook hebben ervaren met hun eigen kinderen.... en dat je werkgever zo'n gesprek met je is begonnen is alleen maar positief

08-09-2006, 08:45

Citaat door Lallatkoum:
Zo was de mijne dus ook, ben jij niet mijn collega?
hahahahahaha als hier nog een marokkaanse vrouw werkte zou ik dat haast denken, maar ben de enige marokkaan hier

08-09-2006, 08:48

Citaat door doenja_18:
Dat is het fijne als ze nog eens zelf kinderen hebben!
ja klopt is alleen maar voordeel voor jou, mijn werkgever heeft een dochter van mijn dochters leeftijd, dus als er wat is en ik moet weg ivm met mijn dochter dan denkt hij zelf aan zijn eigen dochter en zijn antwoord is altijd, je kinderen gaan voor werken kan altijd nog

08-09-2006, 09:39

Citaat door achermijnpc:
hey dames,

Hoe was jullie eerste gesprek met jullie werkgever ivm zwangerschap, hoe heb je dat gezegd en zijn er dingen die je had besproken in dat gesprek zoals zw verlof etc...

Iemand tips wat je eigelijk allemaal moet zeggen en vragen op zo een gesprek

IK ga het volgende week doorgeven op werk dat ik zwanger ben, dus heb wat tips nodig

thanks
Mijn baas was toen een man en toen ik het vertelde was ik geloof ik iets van 13 weken zwanger en hij was zo blij voor me..Gaf me zelfs een knuffel alsof hij vader werd
We hebben toen zeker een uur over kinderen zitten praten..de afdeling HRM heb ik het 3 weken later verteld..
Mijn overige collega's heb ik het nooit verteld...k dacht gaat hun geen f..k aan en ze zien het wel later..Kreeg pas vragen toen ik een week of 27 weken zwanger was..

08-09-2006, 09:50
mijn baas zegt nu tegen mij van je moet nog geen kinderen nemen, je bent nog te jong, neem pas een kind als je een jaar of 30 bent. Je moet lekker genieten met je man.........hij weet niet dat ik bezig ben voor een kind.
ik ga het hem ook niet vertellen, hij hoort het pas van mij als ik 4 maanden zwanger ben. Ik verwacht dus als ik zwanger ben niet van hem dat hij het bergijpt als ik misselijk ben.
hij heeft zelf nog geen kinderen en hij wilt ze niet omdat hij dan teveel vrijheid moet opgeven, inmiddels tikt zijn klokje en dat van zn vrouw die is 39 jaar......

08-09-2006, 09:53

Citaat door Shereen23:
mijn baas zegt nu tegen mij van je moet nog geen kinderen nemen, je bent nog te jong, neem pas een kind als je een jaar of 30 bent. Je moet lekker genieten met je man.........hij weet niet dat ik bezig ben voor een kind.
ik ga het hem ook niet vertellen, hij hoort het pas van mij als ik 4 maanden zwanger ben. Ik verwacht dus als ik zwanger ben niet van hem dat hij het bergijpt als ik misselijk ben.
hij heeft zelf nog geen kinderen en hij wilt ze niet omdat hij dan teveel vrijheid moet opgeven, inmiddels tikt zijn klokje en dat van zn vrouw die is 39 jaar......
Met andere woorden als je zwanger bent verwacht dan maar niks

veel succes meid, hopen dat hij toch zal veranderen, misschien als hij hoort dat je zwanger bent dat hij dan zelf ook een baby wilt

08-09-2006, 09:56


Jah, het verschilt per werkgever.

Toen ik zwanger was..nou ik was t/m mijn 9e maand elke dag kotsmisselijk en ging dan vaak eerder naar huis of kwam later op kantoor. Mijn collega's hadden zich daar maar bij aan te passen. Nou zat ik wel in een positie dat ik dat kon maken en daar ging mijn baas mee akkoord.

Alleen al vanwege de flexibiliteit op mijn werk en dat bepaalde dingen gewoon heel makkelijk kunnen en ze in veel gevallen rekening met me houden wil ik gewoon hier echt niet weg. Heerlijk naar mijn zin..niemand die zegt wat ik moet doen en hoe...mijn baas is de directeur en van haar heb ik alle vrijheid die ik maar kan wensen...heb ondersteuning...

P.s. ik wil bewust nog geen 2e kindje, maar het lijkt alsof Allah me steeds in de richting duwt om hier wel aan te beginnen. Hoe merk ik dat? ik neem elke dag precies op hetzelfde tijdstip mijn pil in. Nou vergeet ik deze al 2 dagen achter mekaar terwijl ik hier echt niet laks mee omga...


Sorry voor het offtopic gaan, vergeef je me AMP

08-09-2006, 09:58

Citaat door Maroc_Meissie:
Jah, het verschilt per werkgever.

Toen ik zwanger was..nou ik was t/m mijn 9e maand elke dag kotsmisselijk en ging dan vaak eerder naar huis of kwam later op kantoor. Mijn collega's hadden zich daar maar bij aan te passen. Nou zat ik wel in een positie dat ik dat kon maken en daar ging mijn baas mee akkoord.

Alleen al vanwege de flexibiliteit op mijn werk en dat bepaalde dingen gewoon heel makkelijk kunnen en ze in veel gevallen rekening met me houden wil ik gewoon hier echt niet weg. Heerlijk naar mijn zin..niemand die zegt wat ik moet doen en hoe...mijn baas is de directeur en van haar heb ik alle vrijheid die ik maar kan wensen...heb ondersteuning...

P.s. ik wil bewust nog geen 2e kindje, maar het lijkt alsof Allah me steeds in de richting duwt om hier wel aan te beginnen. Hoe merk ik dat? ik neem elke dag precies op hetzelfde tijdstip mijn pil in. Nou vergeet ik deze al 2 dagen achter mekaar terwijl ik hier echt niet laks mee omga...


Sorry voor het offtopic gaan, vergeef je me AMP
Nee ik vergeef je niet wat nu??

08-09-2006, 10:06

Citaat door Maroc_Meissie:
Niet?
Wacht maar als ik je op O'plein zie dan stuur ik Marouane op je af in zijn BMW.
Ik sta niet voor mjn daden in dan , dan neem ik marouane en ben pleitte

Pagina's : [1] 2