Bekijk volle/desktop versie : Arabisering



07-09-2006, 08:58
Hoe kon het zo ver gaan als maar een geringe aantal Arabieren Marokko binnengekomen waren.

..

07-09-2006, 09:01



Citaat door HassanII:
atta ik ga je bij de fbi aangeven
Bij de Moe5abarat yek

07-09-2006, 09:21

Citaat door HassanII:
ja

hoe het is gekomen.
dat waren 2 mannen die de islam in marokko hebben geintroduceerd als het ware.
lees eens de geschiedenis van marokko
Zo gingen Arabieren ook naar Indonesië en ook naar China zelfs de sa7aba, dus hoe verklaar je dat..

07-09-2006, 09:26

Citaat door HassanII:
ze gingen om de islam te verkondigen
en de barbaren die luisterden en volgde ze.
maar je mag niet met een gebed leiden in de moskee als je niet getrouwd bent volgens de islam, dus was er besloten dat ze gingen trouwen
en zo is het gegaan
Ja heel logisch echt wel

07-09-2006, 12:00


HassanII je verdraaid de waarheid nog al!
Maar ja je nick spreekt ook boekdelen over wie jouw voorbeeld is.

07-09-2006, 16:46

Citaat door HassanII:
zeg jij het dan als je het beter weet


Citaat door HassanII:
ze gingen om de islam te verkondigen
en de barbaren die luisterden en volgde ze.
maar je mag niet met een gebed leiden in de moskee als je niet getrouwd bent volgens de islam, dus was er besloten dat ze gingen trouwen
en zo is het gegaan
Barbaren?
Hmmm als er een iemand een barbaar is, dan is dat die gozer HassanII die jij zo aanbidt!


In de 7e eeuw kwamen de Arabische brengers van de Islam, die gering in aantal waren en weinig vrouwen bij zich hadden. Van groter belang voor de Arabisering waren de nomadische migraties (Bani Hilal) die in de 11e eeuw Tunesië binnenkwam en door de tweede sultan van de Almohaden-dynastie naar Marokko werd overgebracht. De derde golf van bedoeïenen bestond uit de Maqil stammen afkomstig uit Zuid-Arabië, en na hen bleven er groepen migranten komen tot in de 15e eeuw. Zij beheersten het naar Algerije en de woestijn gekeerde deel van Marokko(Moeloeya tot aan Wadi Draa) en vanaf de 15e eeuw drongen zij ook door in de vlaktes van het Atlantische gedeelten.

De bedoeïenen (Hilal en Maqil stammen) hebben Marokko dus in feite gearabiseerd. Van rassenkundig standpunt bezien hebben deze stammen een oriëntaals bijmenging teweeg gebracht. Over de omvang van de migraties zijn we niet nauwkeurig ingelicht. Het enige wat vaststaat is dat van de drie Maghreb-landen, Marokko het verst lag en daardoor het minst heeft ontvangen.

07-09-2006, 16:49
De Arabisering hebben de Imazighen zelf gedaan.
Ze stellen zelf Arabische leiders aan.
Net als vroeger in Europa sprak de adel Frans. Dat deden ze ook helemaal zelf.
De kerk sprak Latijns ze werden ook niet gekoloniseert door 'Latijnen'.

07-09-2006, 16:50
Ja hoor het is weer raak. MAROKKANEN HEBBEN ALTIJJJJJJJJJJJJD WEER DIE ZIEKELIJKE BEHOEFTE OM ONDERSCHEID te maken.

07-09-2006, 16:54

Citaat door Mariska:
De Arabisering hebben de Imazighen zelf gedaan.
Ze stellen zelf Arabische leiders aan.
Net als vroeger in Europa sprak de adel Frans. Dat deden ze ook helemaal zelf.
De kerk sprak Latijns ze werden ook niet gekoloniseert door 'Latijnen'.
Ja tuurlijk...! Mariska...je naam duidt al aan als een doorsnee blonde naam!
(dat hele stuk over latijn, zonder S btw, is niet waar. Kerks sprak geen latijn, behalve in de klassieke periode)
Weet je, ik heb zo'n stronthekel aan mensen die hier van alles en nog wat komen beweren, en dat terwijl is er geen snars van weten.
Men komt hier alleen onzin verspreiden. Normalitair vermijd ik zulke topics, simperlweg omdat dit altijd tot ruzie gaat leiden. Maar als ik onzin-reacties lees, zal ik men wel ff verbeteren, want er zijn helaas veel mensen die uitgaan van wat op fora wordt beweerd, en dat dusdanig als waarheid opnemen.

ps We zijn allemaal moslims en dat is waar het om gaat!