Bekijk volle/desktop versie : Mag een vrouw zicht helemaal in het zwart kleden?



06-09-2006, 22:22
Assalaam alikoem waramtullahi wabaraktoehAllah,

Ik zou graag willen weten of het toegestaan is voor een vrouw om helemaal in het zwart te gaan. Ik hoorde namelijk dat zwart de lievelingskleur is van de shaytaan. Op internet kon ik niet een bewijs/antwoord vinden op me vraag dus probeer ik het hier. Kan iemand mij inshAllah een antwoord geven?


WhiteRose.

06-09-2006, 22:23


ooee, als dat zo zou zijn,, ik draag meestal helemaal in het zwart.. zoiest heb ik nog nooit gehoord.. Ghair mischien dat er iemand is die er meer over weet insch'allah

06-09-2006, 22:25

Citaat door WhiteRose:
Assalaam alikoem waramtullahi wabaraktoehAllah,

Ik zou graag willen weten of het toegestaan is voor een vrouw om helemaal in het zwart te gaan. Ik hoorde namelijk dat zwart de lievelingskleur is van de shaytaan. Op internet kon ik niet een bewijs/antwoord vinden op me vraag dus probeer ik het hier. Kan iemand mij inshAllah een antwoord geven?


WhiteRose.
Wa'alaykoem assalaam warah'matoellaahi wabarakaatoeh

Ja, het is toegestaan de kleur zwart te dragen, sterker nog; het is aanbevolen, daar dit de meest onaantrekkelijke en onopvallende kleur is.

Nadat de aayah van de h'idjaab geopenbaard werd, zagen de vrouwen van de ansaar eruit als kraaien (geheel in het zwart gehuld)

06-09-2006, 22:30
"Nadat deze aya (Soerah Al-Ahzaab: 59) werd geopenbaard, leken de vrouwen van Al-Ansaar op kraaien." (wegens de kleur en de vorm van de mantels die zij droegen) (Aboe Dawood)

06-09-2006, 22:31


Djazaki allahoe gayren zusters, maar wil graag wat bewijs hebben. Ik heb namelijk gelezen dat zwart soennah is, kan het alleen niet terug vinden soebhanAllah.

06-09-2006, 22:35
De hadith die ik heb geplaatst is saheeh.

07-09-2006, 01:38
Aha oke, maar is dit enkel het bewijs of zijn er nog meer?

En kan iemand mij wat vertellen over de shaytan die van zwart houdt? Klopt dit..

07-09-2006, 02:07
Oughti ik heb wel gehoord dat je haar zwart verfen niet mag omdat dat de kleur van Shaytaan is, maar de bewijzen die de zusters hier geven is toch overduidelijk dat zwart wel toegestaan is?
Allahoe Al3m

Selaam !

07-09-2006, 02:20

Citaat door WhiteRose:
Aha oke, maar is dit enkel het bewijs of zijn er nog meer?

En kan iemand mij wat vertellen over de shaytan die van zwart houdt? Klopt dit..
Ja, dit soort shayatien:


07-09-2006, 02:26
een wijk genaamf Ishafan (ofzoiets) wonen veel Joden en die dragen allemaal zwarte kleren, want zwart is hun lievelingskleur en die zullen allemaal waneer de Dadjaal verschijnt hem volgen!

zwart is de kleur der Joden!

07-09-2006, 02:28

Citaat door Boezedjief:
een wijk genaamf Ishafan (ofzoiets) wonen veel Joden en die dragen allemaal zwarte kleren, want zwart is hun lievelingskleur en die zullen allemaal waneer de Dadjaal verschijnt hem volgen!

zwart is de kleur der Joden!
Maar agy betekend dit dus ook in jou opzicht dat zwart bij vrouwen niet is toegestaan ?
Dus een zwarte ghimaar vind jij ook de joden kleur?



Selaam !

07-09-2006, 03:51
nee veel Joden dragen zwarte kleren en ik vind dat wij moslims van hen moeten onderscheiden, al staat dat nergens in de Koran of Hadith.

groen, blauw enzo is mooi en kleurrijk.

mohim dat is gewoon mijn mening

wasalaam mo'alikoum

07-09-2006, 03:54



Citaat door Boezedjief:
nee veel Joden dragen zwarte kleren en ik vind dat wij moslims van hen moeten onderscheiden, al staat dat nergens in de Koran of Hadith.

groen, blauw enzo is mooi en kleurrijk.

mohim dat is gewoon mijn mening

wasalaam mo'alikoum
Maar agy, wij lijken bij lange na niet op de Joden

ALHAMDOELILAH

Ik vind zwart bij onze oughti's Masha'Allah mooi !


Maar zoals je al zij het is je mening, en dat respecteer ik volkomen

Wa3 alikoem selaam