Bekijk volle/desktop versie : Strijd op de weg van Allah en proef het martelaarschap!



Pagina's : [1] 2

06-09-2006, 18:08
Martelaarschap

Bismillah, Waarlijk, alle Lof behoort aan Allah; we prijzen Hem, we zoeken onze toevlucht bij Hem en vragen Hem om vergeving. Wie door Allah wordt geleid; er is voor hem geen dwaling, en wie Allah laat dwalen; er is voor hem geen leiding. En ik getuig dat er geen god is buiten Allah, en ik getuig dat Mohammed ibn ‘Abdoellah (saaws) Zijn boodschapper is. Voorts:

In mijn laatste deel van deze Jihaad-serie, hebben we de Islamitische visie op “zelfmoord-aanslagen” bekeken, en hebben we gezien dat de pleger van zo’n aanslag insha-Allah een “shahied” (martelaar) is, mits hij voldoet aan enkele genoemde voorwaarden, zoals oprechtheid voor Allah alleen. In deze les gaan we insha-Allah kijken naar de hoge status en de beloning van een shahied, aan de hand van een khoetbah die onlangs door Imaam Usaamah al-Khayyat (Saoedi-Arabi&euml is gegeven, en die ik voor jullie heb vertaald:
O Moslims! Het bereiken van nobele en verheven doelstellingen, vereisen in verhouding enorme offers. Er kan geen twijfel over zijn dat hoe hoger het doel is, hoe groter het offer moet zijn. Als het daarom iemands ultieme doelstelling is om Allah te behagen en op het Paradijs te hopen, dan is het verdedigen van Allah’s religie en het beschermen van Zijn Boek en de heilige plaatsen het allerhoogste in de poging om Zijn welbehagen te verkrijgen.
Offer komt in vele vormen en op verschillende niveaus. Het kan uitgevoerd worden langs vele kanalen, maar er is geen twijfel over dat het offeren van iemands ziel voor de zaak van Allah om Zijn vijanden te verslaan en de Islaam te steunen, het allerhoogste niveau is. Dit is natuurlijk “shahaadah”, of martelaarschap. De profeet (saaws) spande zich tot het uiterste in om het belang van as-shahaadah (martelaarschap), als ook het concept van Jihaad, diep in de harten te planten van zijn metgezellen en zijn volgelingen die na hem zouden komen. Hij (saaws) gebruikte twee methodes om dit doel te bereiken:

-Ten eerste:
Door herhaaldelijk zijn diepe liefde voor-, en zijn vurige verlangen naar het martelaarschap te verklaren. Aboe Hoerayrah heeft overgeleverd dat de profeet (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) heeft gezegd (overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim): “Ik zweer bij Degene in Wiens Hand Mohammed’s ziel is; ik zou wensen dat ik zou vechten op de Weg van Allah en dan gedood wordt, daarna opnieuw vechten en gedood worden, daarna opnieuw vechten en gedood worden.”
Wat een geweldige wens, komende uit de puurste der harten! Dit is niets anders dan een afspiegeling van een diepe liefde en een overweldigend verlangen. Een verlangen om het martelaarschap (ash-shahaadah) te verkrijgen, wat een van de voornaamste wegen naar het Paradijs is.

-Ten tweede:
Door de deugdzaamheid van het martelaarschap en de rangen van de martelaars in het Paradijs uit te leggen, als ook door het beschrijven van hun beloningen, zoals in de hadith toen Marwan zei: “We vroegen ‘Abdoellah ibn Mas’oed over de volgende aayah: “En denkt niet van degenen die op de Weg van Allah gedood zijn dat zij gestorven zijn. Integendeel; zij zijn levenden bij hun Heer, waar zij van onderhoud worden voorzien.” (3:169)
Hij (dwz: ‘Abdoellah ibn Mas’oed antwoordde: “We vroegen de profeet (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) over deze aayah, en hij gaf als antwoord: “Hun zielen bevinden zich in groene vogels die lantaarns hebben hangen aan de troon (van Allah). Zij vliegen vrijelijk door het Paradijs waarheen zij maar wensen, waarna ze terugkeren naar deze lampen...” (Overgeleverd door Moeslim)

Een shahied (martelaar) heeft zes andere voordelen; al-Miqdam ibn Ma’di Karib heeft overgeleverd dat de profeet (saaws) heeft gezegd: “Een martelaar heeft zes beloningen: hij zal vergeven worden bij de eerste druppel bloed die vloeit, hij zal zijn plaats in het Paradijs zien (bij zijn overlijden), de “Grote Angst” (op de Dag des Oordeels) zal hem bespaard blijven, een kroon van waardigheid zal op zijn hoofd geplaatst worden, welke vele edelstenen bevat; een elk van hen is kostbaarder dan deze wereld en alles dat het bevat. Hij zal zeventig Paradijselijke vrouwen hebben, en hij zal toestemming krijgen om voor zeventig leden van zijn familie voorspraak te doen (die anders naar de hel waren gegaan).” (Overgeleverd door At-Tirmidhie en Ibn Maadjah).

pijn die een martelaar voelt ten tijde van zijn dood zal zo erg verminderd worden, dat hij het alleen zal voelen alsof hij door een mug is gestoken. Aboe Hoerayrah heeft overgeleverd dat de profeet (saaws) heeft gezegd: “Een shahied voelt van het gevolg dat hij wordt gedood alleen de pijn die iemand zou voelen wanneer hij door een mug zou worden gestoken.” (Overgeleverd door At-Tirmidhie, An-Nasaa’ie en anderen)

Bovendien zijn de beste woningen in het Paradijs die van de martelaars. Samoerah ibn Jundub heeft overgeleverd dat de profeet (saaws) heeft gezegd: “Ik ben vannacht geïnspireerd (in een droom); ik zag twee mannen die naar mij kwamen en mij tot boven in een boom brachten (in het Paradijs), en mij daarna naar een woning brachten, die de beste woning was die ik ooit heb gezien. Zij vertelden mij dat het de woning van de martelaren is.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie).

Ook spreiden de engelen hun vleugels uit over het lichaam van een shahied als een teken van eerbewijs, waardigheid en respect. Jaabir ibn ‘Abdoellah heeft het volgende overgeleverd: “Mijn vader’s lichaam werd naar de profeet (saaws) gebracht, op de dag van Oehoed. De ongelovigen hadden het (lichaam) verminkt. Ik ging zijn gezicht ontbloten, toen enkele van mijn familieleden mij tegenhielden. Toen hoorde de profeet (saaws) een vrouw huilen, dus zei hij: “Waarom huil je? Huil niet, de engelen zullen doorgaan met hem schaduw te schenken.”
Onder alle bewoners van het Paradijs zouden alleen de martelaars wensen terug te keren naar dit leven. Dit is vanwege de immense beloningen en respect die zijn genoemd in de voorgaande ahadith. Anas ibn Maalik heeft overgeleverd dat de profeet (saaws) heeft gezegd: “Niemand die het Paradijs binnentreedt, zou ook nog maar ooit wensen om naar dit leven terug te keren, zelfs als hem de hele wereld en alles wat daar in was zou worden gegeven, behalve een martelaar, want hij zou wensen om terug te keren en tien keer gedood te worden, vanwege de eer die hij ontvangen heeft (in het Paradijs).”
En in een andere overlevering: “Vanwege wat hij aantreft aan goede beloningen van het martelaarschap.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim).

06-09-2006, 18:09


Daarom komt het niet als een verassing dat deze scherpe profetische woorden zo’n grote impact hadden op de harten van de vrome, uitverkoren generatie van de metgezellen van de profeet (saaws). Het plantte het concept van shahaadah (martelaarschap) diep in hun harten, samen met de vurige wens om deze verheven status te bereiken, en aldus spanden zij zich constant in om het te bereiken. Er bestaan een hele reeks verhalen die dit demonstreren, zoals bijvoorbeeld de volgende overlevering van Anas ibn Maalik , waarin hij zei: “De profeet (saaws) vertrok met zijn metgezellen , en zij bereikten Badr eerder dan de polytheïsten. Toen de polytheïsten daar aankwamen, zei de profeet (saaws): “Niemand van jullie mag iets doen, totdat ik voortga.” Toen de ongelovigen hen vervolgens naderden, zei de profeet (saaws): “Stijg op naar het Paradijs, welke zo uitgestrekt is als de afstand tussen de hemelen en de aarde.” ‘Umayr ibn al-Hamam vroeg: “O boodschapper van Allah, is het werkelijk zo uitgestrekt als de hemelen en de aarde?” Hij (saaws) antwoordde: “Ja.” Daarop zei ‘Umayr : ”Bakh, bakh” (dit is een uitdrukking van verbazing). De profeet (saaws) vroeg: ”Wat laat jou “bakh bakh” zeggen?” Hij zei: ”Niets dan de wens om één van haar bewoners te zijn.” De profeet (saaws) zei: ”Jij zult tot haar mensen behoren.” Daarna nam ‘Umayr wat dadels uit zijn pijlenkoker en begon ze op te eten. Daarna hield hij op en zei tegen zichzelf: ”Het zou waarlijk een te lang leven zijn voor mij als ik lang genoeg zou leven om deze dadels op te kunnen eten.” Daarna gooide hij ze weg en vocht totdat hij werd gedood.”

Kijk toch eens naar hoe deze metgezel de momenten die nodig waren om dadels op te eten zag als een te lange tijd om te leven! De woorden van mensen zoals hij ten tijde van hun martelaarschap waren zo krachtig als aardbevingen; zo erg zelfs dat in sommige gevallen zulke woorden er toe leidden dat hun tegenstanders toetraden tot de Islam, zoals in de volgende overlevering: Haraam ibn Malhan was lid van een groep metgezellen van de profeet (saaws) die de Qor-aan van buiten hadden geleerd en er deskundigen in waren. De profeet (saaws) zond zeventig man van deze groep er op uit om een groep polytheïsten in te lichten over de Islam en voor hen de Qor-aan te reciteren. De stammen van Ra’l en Dhikwan van onder deze polytheïstische stammen verraadden de hele groep metgezellen en slachtten hen af nabij een waterput met de naam Ma’unah. Terwijl Haraam werd gedood, schreeuwde hij ten overstaan van zijn moordenaar uit: “Ik zweer bij de Heer van de Ka’bah dat ik heb gewonnen!” Na dit voorval ging zijn moordenaar rondvragen bij de mensen wat deze woorden betekenden, totdat hem werd verteld dat wat Haraam bedoelde, dat hij het martelaarschap had verkregen. Hierdoor omarmde de moordenaar de Islam. Deze overlevering wordt genoemd in het boek van al-Boekhaarie.

Sommigen van de metgezellen roken wel eens de geur van het Paradijs, en het gaf hun een onbeheersbaar verlangen om te strijden tot de dood. Anas ibn Maalik heeft gezegd: “Mijn oom, Anas ibn An-Nadhr , miste de veldslag bij Badr, dus zei hij tegen de profeet (saaws): “O boodschapper van Allah, ik miste de eerste veldslag die u heeft gestreden tegen de polytheïsten, maar als Allah het me toestaat deel te nemen in de volgende, dan zal Hij zien wat ik kan doen.” Toen daarna op de dag van Oehoed enkele moslims zich terugtrokken, ging hij vooruit, terwijl hij zei: “O Allah, ik zoek Uw vergeving voor wat zij hebben gedaan (dwz: voor de terugtrekking van de moslims), en ik distantieer mijzelf van wat zij hebben gedaan” (dwz: ik distantieer mijzelf van de polytheïsten voor het doden van moslims). Terwijl hij verder naar voren liep, kwam hij langs Sa’d ibn Moe’aadh en zei: “O Sa’d! Ik zweer bij de Heer van de stam van An-Nadhr, dat het het Paradijs is! (dwz: dat de beloning voor martelaarschap het Paradijs is). Ik kan haar geur dicht bij Oehoed ruiken!” Na de veldslag vertelde Sa’d ibn Moe’aadh aan de profeet (saaws): “Ik zweer bij Allah; op die dag kon ik niet doen wat hij deed.” Anas ibn Maalik ging verder met te zeggen: “(Na de veldslag) troffen we meer dan tachtig wonden op zijn lichaam aan (dwz: het lichaam van Anas ibn An-Nadhr-ra), welke veroorzaakt waren door zwaarden, pijlen en speren. De polytheïsten hadden zijn lichaam zelfs zo erg verminkt, dat niemand kon herkennen wie hij was, behalve zijn zus, die hem identificeerde aan de hand van zijn vingers.” (Overgeleverd door Al-Boekhaarie en Moeslim).

Hier is nog een andere overlevering, over een bedoeïne wiens oprechte wens voor het martelaarschap werd ingewilligd: Shaddad ibn al-Haad heeft verteld: “Er kwam een bedoeïne naar de profeet (saaws), hij accepteerde de Islam en zei: “Ik heb de wens om te emigreren (naar Medina).” Dus vroeg de profeet (saaws) aan enkele van zijn metgezellen om voor hem te zorgen. Toen de moslims daarna na een veldslag wat oorlogsbuit hadden verkregen, begon de profeet (saaws) het te verdelen, en gaf het aandeel van de bedoeïne aan enkele van zijn metgezellen om er zorg voor te dragen, aangezien de bedoeïne zich nog steeds in de achterhoede bevond. Toen de bedoeïne terug was gekeerd, gaven zij hem zijn aandeel, waarna hij hen vroeg: “Wat is dit?” Zij antwoordden: “Het is jouw aandeel van de oorlogsbuit welke de profeet (saaws) aan ons heeft gegeven om voor jou te bewaren.” Dus de bedoeïne nam de oorlogsbuit en ging naar de profeet (saaws) en vroeg hem: “Wat is dit?” De profeet (saaws) antwoordde: “Jouw aandeel van de oorlogsbuit.” De bedoeïne zei: “Dit is niet waarom ik in u geloof en u volg; nee, ik volg u zodat ik met een pijl geraakt kan worden op deze plek (en hij wees naar zijn keel), om daarna te sterven en het Paradijs binnen te gaan.” De profeet (saaws) zei: “Als je oprecht bent, dan zal Allah je wens in vervulling laten gaan.”
Een korte tijd later laaide het gevecht weer op, en het lichaam van de bedoeïne werd naar de profeet (saaws) gebracht, met een pijl in zijn keel, precies op de plek die hij de profeet (saaws) had aangewezen. Daarop zei de profeet (saaws): “Hij was oprecht, dus heeft Allah zijn wens in vervulling laten gaan.” Daarna wikkelde de profeet (saaws) de bedoeïne in zijn eigen gewaad, dat hij gebruikte als doodskleed, en bad al-djanaazah (begrafenis-gebed) over hem. Zijn metgezellen hoorden hem zeggen tijdens het gebed: “O Allah! Dit is Uw dienaar die geëmigreerd is voor Uw zaak en gedood is als een shahied, en ik getuig hiervan.”
Welke getuigenis kan er ook maar eervoller, oprechter en waarheidlievender zijn dan deze geweldige getuigenis, die af is gelegd door de profeet (saaws)?
Er bestaan overvloedige voorbeelden uit de levens van de metgezellen welke hun brandende verlangen illustreren om het martelaarschap te bereiken en wat een nobel doel is dat!

06-09-2006, 18:10
Ook in onze tijd hebben veel van de stralende sterren van onder de rechtschapenen van de moslim-oemmah zich aangesloten bij de karavaan van martelaars. Dit zijn de mensen wiens bloed getuigt van hun heldenmoed en immense opoffering; zij zijn de martelaren van Bosnië, Kosovo, Tsjetsjenië, Afghanistan, en vele andere moslimlanden.
Vandaag de dag kunnen wij moslims, en zelfs de hele wereld, de grootsheid van het martelaarschap zien, die geïllustreerd wordt in de Intifadah van Palestina in het algemeen, en die van al-Aqsa in het bijzonder. Deze houding, welke de grootsheid en de zegeningen van het martelaarschap in het hart van de moslim-oemmah doet herleven, is precies wat we nodig hebben in deze tijd. Het is van vitaal belang dat de moslims alles doen wat ze kunnen om de liefde voor het martelaarschap te verspreiden, net zoals de rechtschapen, eerste generaties moslims dat hebben gedaan. We moeten verdergaan op dezelfde weg als waar zij zich op bevonden, welke die van onze profeet (saaws) is, en waarlijk van alle profeten vóór hem (Allah’s vrede zij met hen allen), om onze religie te steunen en onze vijanden te verslaan.
O moslims in de hele wereld! Steun jullie broeders in al-Aqsa, aangezien dit verplicht is voor jullie allemaal. Laat hen niet in de steek! Luister naar de hadith van onze profeet (saaws): “Elke moslim die zijn mede-moslim in de steek laat wanneer zijn eer en heiligheid worden aangevallen, zal zien dat Allah hem in de steek laat wanneer hij Zijn hulp het hardste nodig heeft. Elke moslim die zijn mede-moslim helpt wanneer zijn eer en heiligheid worden aangevallen, zal zien dat Allah hem helpt wanneer hij Zijn hulp het hardste nodig heeft.” (Overgeleverd door Ahmad en Aboe Dawoed).
O mensen van kennis en leiders met invloed! Laat het belang van martelaarschap en de drang om het te zoeken, herontwaken. Plant de deugdzaamheid ervan in de harten en gedachten door elke mogelijke methode; of het nu geschreven is, of op audiocassettes, videobanden, of andere manieren. Ons land heeft een voorbeeld gesteld om dit doel te steunen, en door op gulle wijze te doneren voor deze zaak. Ook in andere moslimlanden hebben de moslims hun Palestijnse broeders gesteund. Moge Allah eenieder belonen voor alles dat zij hebben geofferd om hun geloofsbroeders te steunen. We vragen Allah dat dit hulpkonvooi door zal gaan en toe zal nemen. We moeten dit laten toenemen en ons haasten naar het Paradijs, welke groter is dan de hemelen en de aarde. Allah (Verheven en Geprezen is Hij) zegt in de Qor-aan, in Soerat At Taubah (9), aayah 111):
“Voorwaar, Allah heeft van de gelovigen hun levens en bezittingen gekocht, omdat er voor hen het Paradijs is. Zij strijden op de Weg van Allah, zodat zij doden en gedood worden, als een belofte waar Hij Zich aan heeft verbonden, een Waarheid (die staat vermeld) in de Tauraat en de Indjiel en de Qor-aan. En wie is zijn belofte meer trouw dan Allah? Verheugt jullie daarom over jullie koop die jullie met Hem hebben gesloten. En dat is de geweldige overwinning.”
Slaven van Allah! De bevooroordeelde Westerse media heeft de strijd van onze standvastige broeders in al-Aqsa tegen de zionistische agressie altijd omschreven als daden van terreur en geweld. Zij zijn onlangs een andere campagne gestart tegen dit verzet, en gebruiken al hun beschikbare middelen om het (verzet) te laten eindigen
Slaven van Allah! Waar jullie broeders mee bezig zijn in al-Aqsa zijn geen daden van hersenloos geweld; het is eerder een gezegende opstand om verzet te tonen en de zionistische onderdrukking en agressie in te perken. Dit is een wettig recht welke alle religies, ideologieën en internationale wetten erkennen. Niemand zou dit feit kunnen ontkennen, behalve de onwetende en arrogante onrechtplegers. Al zouden we bekennen omwille van de discussie, dat deze opstand niets is dan hersenloos en willekeurig geweld, dan moeten we onszelf afvragen: “Wie was degene die dit alles is begonnen? Was het niet een van hun leiders, toen hij met zijn soldaten inbreuk maakte in al-Aqsa, die met scherp schoten op een gemeente van gelovigen, terwijl zij in gebed waren? De waarheid is zo helder! Hoe kunnen mensen het slachtoffer en de moordenaar als gelijken zien? Hoe kunnen de onderdrukker en de onderdrukte gelijk zijn?
Voor zover de vertaling van de khoetbah van Shaykh Usaamah Khayyat, en voor zover deze les over al-Jihaad.

“En strijdt op de Weg van Allah tegen degenen die tegen jullie strijden en overtreedt niet. Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.” (Qor-aan, Soerat Al Baqarah (2), aayah 190)

06-09-2006, 18:23
Bovendien zijn de beste woningen in het Paradijs die van de martelaars. Samoerah ibn Jundub heeft overgeleverd dat de profeet (sallaahu aleyhi wassalam) heeft gezegd: “Ik ben vannacht geïnspireerd (in een droom); ik zag twee mannen die naar mij kwamen en mij tot boven in een boom brachten (in het Paradijs), en mij daarna naar een woning brachten, die de beste woning was die ik ooit heb gezien. Zij vertelden mij dat het de woning van de martelaren is.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie)

SubhanAllaah

06-09-2006, 18:27


Asiya zuster lang niet gesproken!

MaashAllaah,Kayfa 7alak ya oeghta

06-09-2006, 20:20

Citaat door OemAymaan:
Asiya zuster lang niet gesproken!

MaashAllaah,Kayfa 7alak ya oeghta
haloekie a dom

en jij praat slecht over sheigh osama

06-09-2006, 20:41

Citaat door Asiya_selefia:
Bovendien zijn de beste woningen in het Paradijs die van de martelaars. Samoerah ibn Jundub heeft overgeleverd dat de profeet (sallaahu aleyhi wassalam) heeft gezegd: “Ik ben vannacht geïnspireerd (in een droom); ik zag twee mannen die naar mij kwamen en mij tot boven in een boom brachten (in het Paradijs), en mij daarna naar een woning brachten, die de beste woning was die ik ooit heb gezien. Zij vertelden mij dat het de woning van de martelaren is.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie)

SubhanAllaah
Uhmm ?? Normaal vallen jullie toch zo iemand aan als hij/zij een topic over jihad opent ? we worden gelijk volgepropt met rode puntjes van jullie en de kufar. En jullie krijgen een woede dat jullie haast een hart aanval bezorgt, en onze paleis geleerders zeggen zus en zo en jullie takfiries en bla bla en er is geen jihad in deze tijd ook al worden onze broeders en zusters vernederd verkracht uitgemoord land na land ingepikt ook al spreekt de koran in verschillende soerats over jihad fie sabillilah en hadiths over jihad zoals een daarvan dat de jihad tot aan de dag des oordels zal blijven, dus ja ik vond het een beetje vreemd oegtie dat je dan een mooie hadith plaats over Mujahedeen. Ik val je veder niet aan gewoon een vraagje inshallah

06-09-2006, 20:42

Citaat door Sayf_Ad_Dien:
Hier is nog een andere overlevering, over een bedoeïne wiens oprechte wens voor het martelaarschap werd ingewilligd: Shaddad ibn al-Haad heeft verteld: “Er kwam een bedoeïne naar de profeet (saaws), hij accepteerde de Islam en zei: “Ik heb de wens om te emigreren (naar Medina).” Dus vroeg de profeet (saaws) aan enkele van zijn metgezellen om voor hem te zorgen. Toen de moslims daarna na een veldslag wat oorlogsbuit hadden verkregen, begon de profeet (saaws) het te verdelen....
Prachtige verhalen allemaal. Die wil ik best verder vertellen. Het is alleen jammer dat ik me zo ontzaglijk belachelijk zou maken door die leugens in de openbaarheid te brengen en daar schaam ik me dan weer voor.

Hoe verklaar je bijvoorbeeld dat er moslims waren terwijl nog lang niet alles geopenbaard was? Wat waren dat voor moslims? Er was immers geen koran en Mohammed was in die tijd enkel iemand die zijn eerlijke mening gaf.

Waarom zit het liegen bij Arabieren zo ingebakken en is het gewoon een volkskunst geworden? Zelfs het geloof zit met leugens in elkaar en iedereen accepteert dat gewoon.

Als autochtoon ben ik fel tegen liegen en zeker jezelf beliegen in je eigen geloof. Tuurlijk is er geloofsvrijheid, maar wordt je niet ontzettend dom door in zo'n stommigheden te geloven?

06-09-2006, 21:20

Citaat door Marrakick:
Prachtige verhalen allemaal. Die wil ik best verder vertellen. Het is alleen jammer dat ik me zo ontzaglijk belachelijk zou maken door die leugens in de openbaarheid te brengen en daar schaam ik me dan weer voor.

Hoe verklaar je bijvoorbeeld dat er moslims waren terwijl nog lang niet alles geopenbaard was? Wat waren dat voor moslims? Er was immers geen koran en Mohammed was in die tijd enkel iemand die zijn eerlijke mening gaf.

Waarom zit het liegen bij Arabieren zo ingebakken en is het gewoon een volkskunst geworden? Zelfs het geloof zit met leugens in elkaar en iedereen accepteert dat gewoon.

Als autochtoon ben ik fel tegen liegen en zeker jezelf beliegen in je eigen geloof. Tuurlijk is er geloofsvrijheid, maar wordt je niet ontzettend dom door in zo'n stommigheden te geloven?
Als niet gelovige hebben jouw woorden geen impact op mij. Waarom niet zou je je kunnen afvragen? Ten eerste heb ik meerder topics gezien waarin jij reageerde op een zeer verachte manier. Je beledigde Allah subhana wa ta´ala en de profeet mohammed sala Allahoe aleyhie wassalam en nu doe je het weer.
Ten tweede had ik je normaal kunnen antwoorden indien jij je vraagstelling zonder enige minachting of beledigen zou stellen.

Ten derde je hebt het over geloofsvrijheid? Laat mij dan die belijden op de manier die ik wil en bemoei je der niet mee en beledig ons niet. Evenals het feit dat ik me er niet mee bemoei dat jij als ongelovige wil leven.

La Salamoen aleiki, wa la ra7ma!

06-09-2006, 21:34

Citaat door Sayf_Ad_Dien:
Als niet gelovige hebben jouw woorden geen impact op mij. Waarom niet zou je je kunnen afvragen? Ten eerste heb ik meerder topics gezien waarin jij reageerde op een zeer verachte manier. Je beledigde Allah subhana wa ta´ala en de profeet mohammed sala Allahoe aleyhie wassalam en nu doe je het weer.
Ten tweede had ik je normaal kunnen antwoorden indien jij je vraagstelling zonder enige minachting of beledigen zou stellen.

Ten derde je hebt het over geloofsvrijheid? Laat mij dan die belijden op de manier die ik wil en bemoei je der niet mee en beledig ons niet. Evenals het feit dat ik me er niet mee bemoei dat jij als ongelovige wil leven.

La Salamoen aleiki, wa la ra7ma!
Dit is niet waar! Ik kan Allah en zijn profeet onmogelijk beledigen. Ze bestaan beide namelijk niet. En een niet bestaand iets kun je niet beledigen, dat mag duidelijk zijn. Mohammed heeft wel bestaan. Maar die beledig ik niet. Ik zal nooit zeggen dat het een profeet was, dat is namelijk absoluut gelogen en ik lieg niet. Het was een beminnelijke man, vooral een groot leider, erg oorlogszuchtig maar dat lag aan het tijdperk. Verder had hij een groot probleem met vader en moederliefde waardoor hij (niet volgens mij, maar volgens veel bekende psychiaters en psychologen) goddelijke beelden zag. Dat gebrek aan vaderliefde is te zien aan de enorme hoeveelheid veel oudere vrouwen die hij tot zich bleef eigenen, zelfs veel meer dan zijn eigen leer toegaf.
Behalve dat hij de oprichter van de islam was, heeft hij geschiedkundig weinig potten kunnen breken. Het meest interessante gebeurde pas na zijn dood toen de islam uit elkaar viel en in verschillende richtingen werd uitgedragen. Dat bleef zo tot de val van het Ottomaanse rijk, waar de islam, het kalifaat en de oemma voorgoed verdween.

06-09-2006, 21:40

Citaat door Marrakick:
Dit is niet waar! Ik kan Allah en zijn profeet onmogelijk beledigen. Ze bestaan beide namelijk niet. En een niet bestaand iets kun je niet beledigen, dat mag duidelijk zijn. Mohammed heeft wel bestaan. Maar die beledig ik niet. Ik zal nooit zeggen dat het een profeet was, dat is namelijk absoluut gelogen en ik lieg niet. Het was een beminnelijke man, vooral een groot leider, erg oorlogszuchtig maar dat lag aan het tijdperk. Verder had hij een groot probleem met vader en moederliefde waardoor hij (niet volgens mij, maar volgens veel bekende psychiaters en psychologen) goddelijke beelden zag. Dat gebrek aan vaderliefde is te zien aan de enorme hoeveelheid veel oudere vrouwen die hij tot zich bleef eigenen, zelfs veel meer dan zijn eigen leer toegaf.
Behalve dat hij de oprichter van de islam was, heeft hij geschiedkundig weinig potten kunnen breken. Het meest interessante gebeurde pas na zijn dood toen de islam uit elkaar viel en in verschillende richtingen werd uitgedragen. Dat bleef zo tot de val van het Ottomaanse rijk, waar de islam, het kalifaat en de oemma voorgoed verdween.
Hoe sluw kan een ongelovige wel niet zijn. Men hoeft maar naar je reacties te kijken om te kijken met wat ik bedoel, maar hey als je der plezier uit verkrijgt, dan moet je vooral doorgaan. Je schaadt er ons niet mee, maar uiteindelijk jezelf.

06-09-2006, 21:42

Citaat door sssalima:
Ik heb totaal geen kennis van Jihaad ik geef het helemaal toe, wel zeg ik Moge Allah Subhane Wa Ta3la hun die strijden in de naam van allah subhane wa ta3la, en omwille van alleen Allah subhane wa ta3la belonen en het hoogste paradijs geven als de Jihaad echt de Jihaad blijkt te zijn...

Amien Arabie Allemien...

Zoals Palestiena/Afganistan heeft echt hulp nodig dat zou de mooiste Jihaad zijn insch allah
Ameen zuster.

06-09-2006, 22:52



Citaat door Sayf_Ad_Dien:
Hoe sluw kan een ongelovige wel niet zijn. Men hoeft maar naar je reacties te kijken om te kijken met wat ik bedoel, maar hey als je der plezier uit verkrijgt, dan moet je vooral doorgaan. Je schaadt er ons niet mee, maar uiteindelijk jezelf.
Ben jij M.....?

06-09-2006, 23:03
Macha Allah.

djazak allahoe ghairan ugty.

wa 3alaykom wa salam.

06-09-2006, 23:05

Citaat door Sayf_Ad_Dien:
Hoe sluw kan een ongelovige wel niet zijn. Men hoeft maar naar je reacties te kijken om te kijken met wat ik bedoel, maar hey als je der plezier uit verkrijgt, dan moet je vooral doorgaan. Je schaadt er ons niet mee, maar uiteindelijk jezelf.



Ik weet zeker dat dit ellendige mannetje elke ochtend opstaat met het idee dat hij Moslims op Marokko.nl zoveel mogelijk wil laten twijfelen over de Islam d.m.v. sluwe , leugenachtige wijze op onzin gebasseerde tekstjes. Dagelijks lees ik onzin van dit geval.

Je maakt mij nog sterker dan ik al ben . Als ik zie hoe L'Koeffar alles uit de kast halen om moslims van de Islam af te houden of te laten twijfelen , maakt dat mij sterker en sterker . En dat hebben meerdere Moslims denk ik .

Ik zou je eigenlijk moeten bedanken , Kaffir ~.

Pagina's : [1] 2