Bekijk volle/desktop versie : Wat kan je aanvragen bij de belastingdienst!



Pagina's : [1] 2 3

05-09-2006, 15:44
Bij veel mensen heerst er onduidelijkheid over de vergoedingen en teruggaves van de belastingdienst.
Er zijn heel veel vergoedingen waar we niets over weten of niet hebben aangevraagd.

Laten we deze topic gebruiken om alle dames en sommige verdwaalden heren op dwvdmv te helpen door alle vergoedingen en teruggaves waar je in sommige gevallen recht op hebt hier vermelden.

Ook kan je voor vragen die te maken hebben met aangiftes, terugbetalingen, en andere dingen bij mij terecht. Ik kan je in veel gevallen helpen.

Ik zal beginnen met een aantal vergoedingen die je kan aanvragen bij de B-dienst:

x huurtoeslag, de hoogte hiervan is afhankelijk van de huur en de hoogte van de bruto jaarinkomens van jullie en/of jullie gezin.

x zorgtoeslag, hiervoor gelden andere regels dan de huurtoeslag

x kinderopvangtoeslag, de hoogte hiervan is afhankelijk van de inkomens, werkgeversbijdrage.

xalgemene heffingskorting: dit kan een weinig of niets-verdienende partner aanvragen als de andere partner genoeg belasting heeft betaald in dat jaar.
De weinig of niets verdienende partner mag niet meer dan eur 5.800 bruto hebben verdiend in het jaar waarvoor hij/zij algemene heffeingskorting aanvraagt.
indien je aan deze eisen voldoet ontvangt de niet-werkende partner elke maand eur 165,00.

05-09-2006, 15:57


leerzame topic.. hopelijk gaan veel mensen reageren..........

05-09-2006, 15:58
Kinderkorting

05-09-2006, 16:04

Citaat door schatje26:
Kinderkorting
kan je vertellen wie heirvoor in aanmerking komt en wat de voorwaarden zijn??

dat kunnen de dames gelijk zien of ze er wel of niet voor in aanmerking komen!!

05-09-2006, 16:06



Citaat door Shereen23:
Bij veel mensen heerst er onduidelijkheid over de vergoedingen en teruggaves van de belastingdienst.
Er zijn heel veel vergoedingen waar we niets over weten of niet hebben aangevraagd.

Laten we deze topic gebruiken om alle dames en sommige verdwaalden heren op dwvdmv te helpen door alle vergoedingen en teruggaves waar je in sommige gevallen recht op hebt hier vermelden.

Ook kan je voor vragen die te maken hebben met aangiftes, terugbetalingen, en andere dingen bij mij terecht. Ik kan je in veel gevallen helpen.

Ik zal beginnen met een aantal vergoedingen die je kan aanvragen bij de B-dienst:

x huurtoeslag, de hoogte hiervan is afhankelijk van de huur en de hoogte van de bruto jaarinkomens van jullie en/of jullie gezin.

x zorgtoeslag, hiervoor gelden andere regels dan de huurtoeslag

x kinderopvangtoeslag, de hoogte hiervan is afhankelijk van de inkomens, werkgeversbijdrage.

xalgemene heffingskorting: dit kan een weinig of niets-verdienende partner aanvragen als de andere partner genoeg belasting heeft betaald in dat jaar.
De weinig of niets verdienende partner mag niet meer dan eur 5.800 bruto hebben verdiend in het jaar waarvoor hij/zij algemene heffeingskorting aanvraagt.
indien je aan deze eisen voldoet ontvangt de niet-werkende partner elke maand eur 165,00.
als de partner die 165 euro per maand krijg, krijg je aan de einde van de maand niks volgens mij.. omdat alles uitbetaald is...per maand .... toch..?

05-09-2006, 16:09
Stel een koppel woont samen en alleen de man werkt, hoeveel mag hij maximaal verdienen voordat hij in aanmerking komt voor huurtoeslag?

05-09-2006, 16:09

Citaat door Shereen23:
kan je vertellen wie heirvoor in aanmerking komt en wat de voorwaarden zijn??

dat kunnen de dames gelijk zien of ze er wel of niet voor in aanmerking komen!!
Kinderkorting
U heeft in 2006 recht op de kinderkorting als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

In 2006 behoort meer dan 6 maanden een kind tot uw huishouden.
Dit kind is op 31 december 2005 jonger dan 18 jaar.
Dit kind staat gedurende die periode op uw woonadres ingeschreven en wordt in belangrijke mate door u of uw partner onderhouden. Hiervan is sprake als u dit kind in 2006 voor minimaal € 386 per kwartaal onderhoudt of als u recht op kinderbijslag voor dit kind heeft.
Het verzamelinkomen van u en uw partner
is in 2006 samen niet hoger dan € 44.034.

Heeft u een partner, dan geldt de kinderkorting voor degene die het hoogste verzamelinkomen heeft. Als u wilt dat de kinderkorting geldt voor de partner met het laagste inkomen, dan kunt u dat aangeven op uw verzoek om voorlopige teruggaaf of op uw aangifte inkomstenbelasting.

Bent u jonger dan 65 jaar, dan is de kinderkorting € 802 als het (verzamel) inkomen niet meer dan € 28.521 bedraagt. Is het (verzamel)inkomen hoger dan € 28.521, dan is de kinderkorting € 802, verminderd met 5,75% van het verschil tussen het (verzamel)inkomen en € 28.521. Is het gezamenlijk verzamelinkomen hoger dan € 44.034, dan komt u niet meer in aanmerking voor kinderkorting.

Als u 65 jaar of ouder bent, dan is de kinderkorting € 425 als het (verzamel) inkomen niet meer dan € 28.521 bedraagt. Is het (verzamel)inkomen hoger dan € 28.521, dan is de kinderkorting € 382, verminderd met 2,74% van het verschil tussen het (verzamel)inkomen en € 28.521. Is het gezamenlijk verzamelinkomen hoger dan € 44.034, dan komt u niet meer in aanmerking voor kinderkorting.

Let op!
Als door het overlijden van uw kind of uzelf niet aan de 6-maandeneis wordt voldaan, wordt geacht wel aan die termijn te zijn voldaan.
Terug naar tekstnavigatie

Bron: belastingdienst..nl

05-09-2006, 16:13

Citaat door OemAbdoellah:
als de partner die 165 euro per maand krijg, krijg je aan de einde van de maand niks volgens mij.. omdat alles uitbetaald is...per maand .... toch..?
je krijgt dus als niets verdienende partner 165 per maand en dat 12 maanden lang!!

05-09-2006, 16:14

Citaat door OemuHudaifah:
Stel een koppel woont samen en alleen de man werkt, hoeveel mag hij maximaal verdienen voordat hij in aanmerking komt voor huurtoeslag?
dat lig aan de huurprijs,

ga naar http://www.toeslagen.nl en klik op huurtoeslag en dan op proefberekening huurstoeslag.
daar kan je berekenen hoeveel toeslag je krijgt!!

05-09-2006, 16:40
handig zo'n topic

05-09-2006, 16:45

Citaat door Shereen23:

xalgemene heffingskorting: dit kan een weinig of niets-verdienende partner aanvragen als de andere partner genoeg belasting heeft betaald in dat jaar.
De weinig of niets verdienende partner mag niet meer dan eur 5.800 bruto hebben verdiend in het jaar waarvoor hij/zij algemene heffeingskorting aanvraagt.
indien je aan deze eisen voldoet ontvangt de niet-werkende partner elke maand eur 165,00.
kan je specifieker zijn over de inkomen.
wat moet je verdienen hiervoor.
wil graag wat meer weten

05-09-2006, 16:50

Citaat door powerfull:
kan je specifieker zijn over de inkomen.
wat moet je verdienen hiervoor.
wil graag wat meer weten
zie hieronder:

Algemene heffingskorting
De algemene heffingskorting is een korting op uw belasting van € 1.990 per jaar (of € 948 als u 65 jaar of ouder bent). Als u gaat werken, houdt uw werkgever rekening met de algemene heffingskorting bij de in te houden loonheffingen.

Als u gehuwd bent of samenwoont en (weer) gaat werken
Als u gehuwd bent of samenwoont en niet werkt, krijgt u de algemene heffingskorting waarschijnlijk uitbetaald via een voorlopige teruggaaf. Als u (weer) gaat werken, moet u deze voorlopige teruggaaf laten herzien. De algemene heffingskorting wordt namelijk voortaan verrekend via uw loon. Bij het inhouden van de loonheffingen wordt rekening gehouden met de algemene heffingskorting. Als u uw voorlopige teruggaaf niet (op tijd) laat herzien, moet u het te veel ontvangen bedrag later terugbetalen. Neem contact op met de BelastingTelefoon (0800 - 0543) om uw voorlopige teruggaaf te laten herzien.

05-09-2006, 16:51


Wat wordt verstaan onder partner: ik hoorde dat mensen die samen in een huis wonen als partner worden verstaan, ook je ouders misschien?

Stel je hebt geen bijbaan en geen studiefi meer, waar heb je dan recht op? Maar je studeert nog wel dus maar je wil niet lenen en hebt ook geen bijbaan. Heb je dan nog recht op iets? 165 euro?

05-09-2006, 16:51

Citaat door powerfull:
kan je specifieker zijn over de inkomen.
wat moet je verdienen hiervoor.
wil graag wat meer weten
er moet van het inkomen van de andere partner moet voldoende belasting zijn afgetrokken door de belastingdienst elke maand. dus als je man fulltime werkt en hij verdient 1200 euro dan krijg je dus die 165 euro per maand.

05-09-2006, 16:53
Stel je voor , stel he kijk het zit zo:
Ik heb schie kleren nodig voor mijn werk eigenlijk een hele nieuwe voorjaarsgarderobe kan ik daarvoor ook bij de belastingdienst.

Pagina's : [1] 2 3