Bekijk volle/desktop versie : De juiste Godsdienst



Pagina's : [1] 2

05-09-2006, 15:37
Als jullie in de oude Griekse tijd zouden leven, zouden jullie geloven in Zeus. Als jullie in de oude Egyptische beschaving leefden zouden jullie de farao en zijn Goden aanbidden. Als jullie in de middeleeuwen in Zuid Amerika leefden, zouden jullie de zon aanbidden. Nu leven jullie in deze tijd en zijn jullie Islamitisch opgevoed, dus jullie aanbidden Allah. Vinden jullie het raar dat mensen om meer bewijs vragen dan een boek alleen? Hoe weten jullie nou zo zeker dat deze godsdienst het dit keer wel goed heeft? Hoe kan je uberhaupt weten of er wel een godsdienst bestaat die het juist heeft? Waarom zouden ze niet allemaal bedacht zijn door mensen?

05-09-2006, 15:44



Citaat door Moekroe4life:
Als jullie in de oude Griekse tijd zouden leven, zouden jullie geloven in Zeus. Als jullie in de oude Egyptische beschaving leefden zouden jullie de farao en zijn Goden aanbidden. Als jullie in de middeleeuwen in Zuid Amerika leefden, zouden jullie de zon aanbidden. Nu leven jullie in deze tijd en zijn jullie Islamitisch opgevoed, dus jullie aanbidden Allah. Vinden jullie het raar dat mensen om meer bewijs vragen dan een boek alleen? Hoe weten jullie nou zo zeker dat deze godsdienst het dit keer wel goed heeft? Hoe kan je uberhaupt weten of er wel een godsdienst bestaat die het juist heeft? Waarom zouden ze niet allemaal bedacht zijn door mensen?
Wat is jouw achtergrond/godsdienst ?



Mvg.




Godismylife

05-09-2006, 15:55
Ik ben Islamitisch opgevoed en heb het grootste deel van mijn leven ook geloofd dat de Koran het woord van Allah was en de ultieme waarheid. Maar hoe meer ik begon te lezen en probeerde de wereld te begrijpen, hoe moeilijker het werd om er nog in te blijven geloven. Ik kwam erachter dat er niet 1 waarheid bestaat, maar dat iedereen zijn eigen waarheid creëert gebaseerd op zijn ervaringen en waarnemingen, om zijn leven een doel te geven.

05-09-2006, 16:08

Citaat door Moekroe4life:
Ik ben Islamitisch opgevoed en heb het grootste deel van mijn leven ook geloofd dat de Koran het woord van Allah was en de ultieme waarheid. Maar hoe meer ik begon te lezen en probeerde de wereld te begrijpen, hoe moeilijker het werd om er nog in te blijven geloven. Ik kwam erachter dat er niet 1 waarheid bestaat, maar dat iedereen zijn eigen waarheid creëert gebaseerd op zijn ervaringen en waarnemingen, om zijn leven een doel te geven.
Oh, neen, sommige religies zijn inderdaad onstaan door mensen, maar het ligt aan jou wat jij als waarheid accepteert.
Ik raad je dan ook aan niet alleen de Koran te lezen maar ook andere boeken, en dan zul je je conclusie er vast wel uit kunnen trekken.
Wat betreft de godsdiensten in de klassieke oudheid verschillen die héél wat betreft hun visie op God/goden, aangezien die geen verhalen bevatten zoals die in de Koran/Bijbel/Thora staan.
Mocht je nog twijfelen aan het bestaan van God en Zijn Woord, is er altijd nog het atheïsme of agnosticisme, it's up to you.



Mvg.



Godismylife

05-09-2006, 16:14


Ik heb die boeken gelezen, en geen ervan heeft me overtuigd. Gevoelsmatig wil ik er wel in geloven, dat zou het leven makkelijker maken, maar als ik logisch nadenk moet ik tot de conclusie komen dat agnoticisme (oftewel ik kan nooit met zekerheid weten wat er aan de hand is of wie dit allemaal geschapen heeft en waarom) voor mij het beste is. De manier om het dichtst bij de waarheid te komen is voor mij wetenschap, die gaan nooit uit van een absolute waarheid, alleen van theorieën. De theorie die het meeste van de werkelijkheid verklaard wordt aangenomen, en die theorie is zeker niet dat God leefregels naar ons toe heeft gezonden via een paar personen honderden of duizenden jaren geleden in de vorm van een boek.

05-09-2006, 16:18

Citaat door Moekroe4life:
Ik heb die boeken gelezen, en geen ervan heeft me overtuigd. Gevoelsmatig wil ik er wel in geloven, dat zou het leven makkelijker maken, maar als ik logisch nadenk moet ik tot de conclusie komen dat agnoticisme (oftewel ik kan nooit met zekerheid weten wat er aan de hand is of wie dit allemaal geschapen heeft en waarom) voor mij het beste is. De manier om het dichtst bij de waarheid te komen is voor mij wetenschap, die gaan nooit uit van een absolute waarheid, alleen van theorieën. De theorie die het meeste van de werkelijkheid verklaard wordt aangenomen, en die theorie is zeker niet dat God leefregels naar ons toe heeft gezonden via een paar personen honderden of duizenden jaren geleden in de vorm van een boek.
Als je alles liever met wetenschappelijke theorieën wilt benaderen, prima, maar ieder heeft zo zijn eigen geloof.
Heb je ook de evolutietheorie doorgenomen ?




Mvg.



Godismylife

05-09-2006, 16:19

Citaat door Moekroe4life:
Als jullie in de oude Griekse tijd zouden leven, zouden jullie geloven in Zeus. Als jullie in de oude Egyptische beschaving leefden zouden jullie de farao en zijn Goden aanbidden. Als jullie in de middeleeuwen in Zuid Amerika leefden, zouden jullie de zon aanbidden. Nu leven jullie in deze tijd en zijn jullie Islamitisch opgevoed, dus jullie aanbidden Allah. Vinden jullie het raar dat mensen om meer bewijs vragen dan een boek alleen? Hoe weten jullie nou zo zeker dat deze godsdienst het dit keer wel goed heeft? Hoe kan je uberhaupt weten of er wel een godsdienst bestaat die het juist heeft? Waarom zouden ze niet allemaal bedacht zijn door mensen?
Ieder heeft zijn/haar waarheid ? En jij denkt moslim te zijn ?
Er is maar 1 waarheid en dat is de Islaam erken het of ontken het.
En het zou me niet verbazen als dit weer een grap is van een christen of een Jood die zich weer eens verveelt.

05-09-2006, 16:24

Citaat:
Als je alles liever met wetenschappelijke theorieën wilt benaderen, prima, maar ieder heeft zo zijn eigen geloof.
Heb je ook de evolutietheorie doorgenomen ?
Ja, en ik vind de evolutietheorie de meest aannemelijke theorie op het moment. Het verklaart ons gedrag en het gedrag van andere dieren op heel veel vlakken. Het verklaart ook de botten en fossielen die we in de grond vinden. En er zijn genoeg sporen van evolutie te vinden in ons DNA.


Citaat:
Ieder heeft zijn/haar waarheid ? En jij denkt moslim te zijn ?
Er is maar 1 waarheid en dat is de Islaam erken het of ontken het.
En het zou me niet verbazen als dit weer een grap is van een christen of een Jood die zich weer eens verveelt.
Ik heb nergens gezegd dat ik denk moslim te zijn. Ik heb alleen gezegd dat ik Islamitisch ben opgevoed. En nee, ik ben ook geen christen of jood.
En waarom denk je dat jouw waarheid de juiste is? Heb je alle andere mogelijke opties doorgenomen dan?

05-09-2006, 16:27

Citaat door Asiya_selefia:
Ieder heeft zijn/haar waarheid ? En jij denkt moslim te zijn ?
Er is maar 1 waarheid en dat is de Islaam erken het of ontken het.
En het zou me niet verbazen als dit weer een grap is van een christen of een Jood die zich weer eens verveelt.
Hij is geen Christen, jood of wat dan ook zuster, hij was Moslim en heeft de Islam weer verlaten omdat hij eraan twijfelde dat het van Allah is, moge Allah subhanahoe wa' ta' ala hem weer de leiding schenken, Ameen Ya Rabb.

Je moet goed met hem omgaan en ga van het goede uit Insha' Allah, niet iedereen is zoals ons, zij lijken 'vreemd' voor ons maar eigenlijk lijken wij ook zo 'vreemd' voor hun terwijl we het niet door hebben. En niet iedereen is zoals sommige Christenen hier zijn die iedereen voor de gek houden.

Ghair Insha' Allah, en Allah weet het beste.

Wasalaam/ Alaykom.

05-09-2006, 16:28

Citaat door Moekroe4life:
Ja, en ik vind de evolutietheorie de meest aannemelijke theorie op het moment. Het verklaart ons gedrag en het gedrag van andere dieren op heel veel vlakken. Het verklaart ook de botten en fossielen die we in de grond vinden. En er zijn genoeg sporen van evolutie te vinden in ons DNA.



Ik heb nergens gezegd dat ik denk moslim te zijn. Ik heb alleen gezegd dat ik Islamitisch ben opgevoed. En nee, ik ben ook geen christen of jood.
En waarom denk je dat jouw waarheid de juiste is? Heb je alle andere mogelijke opties doorgenomen dan?
Lees de Quraan met een zuiver intentie. Wellicht zal Allah je hart ervoor open maken. Maar de Islaam is de waarheid, doe kennis erover op en je zal het ook zo vinden en bekritiseer niet iets wat je niet kent. En ons Heer zegt dat er maar 1 juist geloof is die Hij voor ons gekozen heeft en dat is de Islaam. Wie die weg volgt zal bij de succesvollen behoren wie zich er van afkeert zal een nauw leven leiden.

05-09-2006, 16:29

Citaat door Islam4you2:
Hij is geen Christen, jood of wat dan ook zuster, hij was Moslim en heeft de Islam weer verlaten omdat hij eraan twijfelde dat het van Allah is, moge Allah subhanahoe wa' ta' ala hem weer de leiding schenken, Ameen Ya Rabb.

Je moet goed met hem omgaan en ga van het goede uit Insha' Allah, niet iedereen is zoals ons, zij lijken 'vreemd' voor ons maar eigenlijk lijken wij ook zo 'vreemd' voor hun terwijl we het niet door hebben. En niet iedereen is zoals sommige Christenen hier zijn die iedereen voor de gek houden.

Ghair Insha' Allah, en Allah weet het beste.

Wasalaam/ Alaykom.
Tayyib. Wa'Alaikom Salaam.

05-09-2006, 16:37

Citaat door Moekroe4life:
Ja, en ik vind de evolutietheorie de meest aannemelijke theorie op het moment. Het verklaart ons gedrag en het gedrag van andere dieren op heel veel vlakken. Het verklaart ook de botten en fossielen die we in de grond vinden. En er zijn genoeg sporen van evolutie te vinden in ons DNA.


Oké, daar heb ik geen problemen mee.
Maar de wetenschap heeft het ook eens mis.


Mvg.




Godismylife

05-09-2006, 16:38



Citaat door Moekroe4life:
Als jullie in de oude Griekse tijd zouden leven, zouden jullie geloven in Zeus. Als jullie in de oude Egyptische beschaving leefden zouden jullie de farao en zijn Goden aanbidden. Als jullie in de middeleeuwen in Zuid Amerika leefden, zouden jullie de zon aanbidden. Nu leven jullie in deze tijd en zijn jullie Islamitisch opgevoed, dus jullie aanbidden Allah. Vinden jullie het raar dat mensen om meer bewijs vragen dan een boek alleen? Hoe weten jullie nou zo zeker dat deze godsdienst het dit keer wel goed heeft? Hoe kan je uberhaupt weten of er wel een godsdienst bestaat die het juist heeft? Waarom zouden ze niet allemaal bedacht zijn door mensen?
hallo,
ik zou je adviseren om wat over 'overgave aan de wil van de enige God' te gaan lezen of leren ..
begin eerst met 'inleiding tot de islam' van Yusuf AlQaradawi een geschikte boek voor diegene die een verkeerd visie over de islam heeft..

zo ga je weten dat de islam niet alleen een godsdienst is, maar wel een volledige manier van leven en denken ..


Citaat:
... Nu leven jullie in deze tijd en zijn jullie Islamitisch opgevoed, dus jullie aanbidden Allah
als je een moslim bent omdat jou oders moslims zijn, dan moet je weten dat de islam zo'n iemand niet accepteert .. je moet nadenken .. en niet gewoon ouders volgen of het geloof waarmee je opgevoed bent, en wat dan ook:


Citaat:

De Koran vraagt geen blind aanvaarden, maar moedigt een dynamische verhouding aan tot de werkelijkheid en schrijft daarvoor bevraging en observatie voor.

Tradities mag men niet zomaar verder zetten. Er wordt herhaardelijk gesteld dat het feit dat een vorige generatie er een bepaalde opvatting op nahield, op zich geen voldoende reden is om die opvatting te blijven huldigen.

"En als tot hen gezegd wordt: "Volgt wat God heeft neergezonden", zeggen zij: "Welnee, wij volgen dat na waarvan wij merken dat onze vaderen er zich aan hielden." Ook dan soms als hun vaderen helemaal niet verstandig waren en zich niet de goede richting hadden laten wijzen?". (Koran 2:170)

De Koran plaatst de mens dus voor een grote eigen verantwoordelijkheid: als men denkt dat anderen het verkeerd voorhebben, moet men de zaak in vraag durven stellen en onderzoeken. Men kan zich niet verschuilen achter de onkunde van anderen. Met deze dynamische houding tegenover de werkelijkheid, moedigt de Koran aan de Schepping te bestuderen en te analyseren, om zo de wetmatigheden erin te ontdekken.

"In de schepping van de hemelen en de aarde en het verschil van nacht en dag zijn tekenen voor mensen die verstand hebben, die God staande, zittende en op hun zij liggende gedenken en die over de schepping van de hemelen en de aarde nadenken..." (Koran 3:190-191)

Voortdurend is er een samengaan tussen wetenschap en geloof. Nadenken over de wetmatigheden in de natuur, is een manier om God te gedenken.

"In de hemelen en op aarde zijn zeker tekenen voor de gelovigen." (Koran 45:3)




Citaat:
..Vinden jullie het raar dat mensen om meer bewijs vragen dan een boek alleen?
de koran is geen boek .. de koran is een recitatie .. de koran is een guide voor de mensheid ..


Citaat:
..Waarom zouden ze niet allemaal bedacht zijn door mensen?
zeker niet door iemad die onalfabeet is ..


met vriendelijke groet


Yahya

05-09-2006, 17:02

Citaat door Moekroe4life:
Ja, en ik vind de evolutietheorie de meest aannemelijke theorie op het moment. Het verklaart ons gedrag en het gedrag van andere dieren op heel veel vlakken. Het verklaart ook de botten en fossielen die we in de grond vinden. En er zijn genoeg sporen van evolutie te vinden in ons DNA.
beste moekroe4life,
ik ben moslim, ik geloof in één God, ik aanbid hem , en leef op de aarde volgens zijn wetten ... ik geloof in de koran .. als een goddelijke leiding voor mensheid .
maar ik geloof ook in een soort van evolutie .. ik heb de koran grondig gelezen ..
als je meer wilt weten, dan kunnen we online vai msn ofzo een beetje met elkaar praten ..

met vriendelijke groett

Yahya

05-09-2006, 17:08

Citaat door yahyazakarya:


beste moekroe4life,
ik ben moslim, ik geloof in één God, ik aanbid hem , en leef op de aarde volgens zijn wetten ... ik geloof in de koran .. als een goddelijke leiding voor mensheid .
maar ik geloof ook in een soort van evolutie .. ik heb de koran grondig gelezen ..
als je meer wilt weten, dan kunnen we online vai msn ofzo een beetje met elkaar praten ..

met vriendelijke groett

Yahya[/SIZE]
[SIZE="3"]

Heb je het nou over de wetenschappelijke evolutie, of... ?



Mvg.



Godismylife

Pagina's : [1] 2