Bekijk volle/desktop versie : selou

25-06-2003, 12:42
salaam zusters

een vraagje, hoe maak je selou?
het is een soort helwa.

groetjes.

25-06-2003, 14:28

Ik zou het ook willen weten want het is lekker!

28-10-2003, 14:14

Citaat:
Origineel gepost door t353194
salaam zusters

een vraagje, hoe maak je selou?
het is een soort helwa.

groetjes.
Bedoel je hetzelfde als die ik in m'n topic heb beschreven?

Zoja, zodra ik hem heb laat ik het je weten

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=163419

28-10-2003, 14:29

Citaat:
Origineel gepost door Dounya19xxx
Twinkeleye dat is wat ik iniedergeval bedoel ...
Leekaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr

28-10-2003, 14:32

Je moet er in ieder geval heel veel kruiden voor hebben, zogenaamde seloukruiden) Mijn moeder neemt ze altijd mee uit marokko, en ze maakt t ook best vaak

28-10-2003, 20:08

Citaat:
Origineel gepost door Marocca
Ik zou het ook willen weten want het is lekker!
Wajow...je moest is weten wat ik er allemaal mee doe als ik het voor mij heb liggen...is onweerstaanbaar

I love it!!!

29-10-2003, 14:05
Ik heb het ondertussen al gemaakt, vorige wekend

500 g bloem
250 g sesamzaad
1/8 l arachide-olie
125 g gevliesde amandelen
50 g boter
2 theelepels gemalen anijs
1 eetlepel kaneel
150 g honing

in een droge koekepan de bloem goudbruin roosteren. vervolgens op dezelfde manier het sesamzaad lichtbruin bakken. Beide ingredienten apart houden. De archide-olie verhitten en de amandelen hierin goudbruin bakken. Amandelen uit de olie nemen, goed uit laten lekken en finmalen. De olie bewaren.

In een grote pan de boter laten smelten en de overgebleven olie eraan toevoegen. Geleidelijk aan de geroosterede bloem toevoegen en onder voordurend roeren verder bruin bakken. Als de bloem bruin is, het geroosterde sesamzaad toevoegen en doorgaan met roeren. Vervolgens de gemalen amandelen erbij doen en de pan van het vuur nemen. Poedersuiker vermengen met het anijszaad en kaneerl en door de bloem roeren, als laatste de honing door het nog warme mengsel roeren, alles goed vermengen.

het dessert p een platte schaal tot een kegel vormen en 2-3 uur koud zetten.

VARIANT: het gerecht kan naar eigen smaak versierd worden met amandelenen. poedersuiken etc etc

p.s. zo heb ik het recept staan, maar bepaalde dingen moet je gewoon op gevoel doen en/of smaak.

Veel succes zina