Bekijk volle/desktop versie : Het was weer vakantie...



03-09-2006, 23:13
Het was weer vakantie...geen school, geen huiswerk … NIKS!!!....nu kon ik uitgaan tot ’s avonds laat en niemand die wat kan zeggen… ik was zo blij … ik sta op neem een douche en doe mijn stoere kleren aan…ik moest er natuurlijk flitsend uitzien voor de dames….ik deed mijn haar in model en een lekkere geur…. En klaar was ik voor de VRIJHEID!!.... ik pakte de sleutels van mijn vaders auto…ik keek in de woonkamer mijn zusje van 14 en mijn moeder verrichten het magreb gebed….ik schudde mijn hoofd en deed de deur achter me dicht…. Ik stapte in de auto en ging mijn vriend ophalen…ik stond voor zijn deur en belde hem op zodat hij wist dat ik klaar stond….hij kwam als een bliksem naar beneden….en gaf elkaar de hand…op naar de meiden!! schreeuwde mijn vriend…ik deed de muziek op zijn hards en het raam deed ik helemaal open ..iedereen mocht meegenieten natuurlijk….

Elk meisje die we zagen gaven we een fluitje… ja wie zou dat niet doen in strakke broeken , topjes en rokjes….ze vragen er om en wij geven ze wat ze willen… later waren we bijna aangekomen bij een discotheek…. Mijn vriend stapte uit en ik ging verderop mijn auto parkeren…mijn vriend ging alvast de discotheek binnen….Ik parkeerde mijn auto en hoorde iemand zachtjes Ahmed roepen…ik keek om en het was mijn buurjongen mijn vader en zijn vader zijn goede vrienden van elkaar …. Ik zei heyy mustafa hoe gaat het….el7amdulilah zei mustafa …. Ik vroeg hem kom je mee ik ga naar de discotheek…stagfurallah zei hij ik moet het ishaa gebed halen….Hoe kan ik de oproep van Allah swt weigeren en jou oproep accepteren….Sorry, je laat me tussen twee dingen kiezen waarvan eentje mij niet kan helpen in het hiernamaals… kom jij dan met mij mee naar de oproep van Allah swt???...

Nee, man zei ik…ik ga nooit naar de moskee en bidt niet ik ben nog jong en wil uitleven ik ga wel naar de moskee als ik oud en getrouwd ben…. Opeens keek mustafa buigend naar de grond en zei ow mijn broeder wie zegt dat je morgen nog leeft wie zegt dat je de kans krijgt om vergiffenis te vragen voor je zondes???

Mustafa zei toen moge Allah swt jou leiden Ahmed…..en hij liep naar de moskee…

Ik keek een tijdje naar Ahmed die richting de moskee liep..en keerde me om, om naar de discotheek te gaan… voordat ik aankwam zag ik mensen rennen naar de ingang… ik ging wat sneller lopen om te kijken wat er aan de hand was…ik zag binnen een drukte…. Ik begreep niet wat er aan de hand was… ik vroeg aan iemand die naast me stond wat er was gebeurd… hij zei tegen mij er is iemand doodgegaan….Ik schrok en begon naar voren te lopen…. Tussen die drukte wilde ik kijken wie het was die daar lag…. Tussen al die mensen ging ik naar voren …. Ik keek….Ik keek

SUBHANALLAH!!! Ik zag mijn beste vriend daar op de grond liggen…. Ik schreeuwde MOHAMMED!!!..... ik knielde over hem heen en sloeg op zijn wangen maar ik hoorde niks …hij deed zijn ogen niet open hij ademde niet…ik stond helemaal te trillen hoe dit kon gebeuren …hoe hoe!!!!....

Paar mensen probeerden mij te helpen ze zeiden dat de ambulance zou komen… ze vertelde mij dat hij niet meer leefde ik schreeuwde nee NEE !!! kan niet net was hij nog aan het lachen net hadden we nog plannen gemaakt voor morgen …..
Kan niet hij is nog zo jong…. OW ALLAH!!

De ambulance kwam hem ophalen…. En opeens was mijn vriend weg voor altijd opeens verdween hij uit mijn leven…shockend ging ik daar zitten hoe dit kon gebeuren…
Opeens kwam een jongen naast me zitten en hij zei was dat jou vriend??
Ik antwoorde op een zachte toon …ja
Hij zei ik zag je vriend drinken hij was zo blij hij schreeuwde door heel de discotheek heen van; dit is leven drinken en feesten!!!!!
Laten we uit onze dak gaan niemand kan ons tegenhouden!!!!
En opeens viel zijn glas uit zijn hand…hij hield zijn hart vast en viel op de grond…toen we naar hem rende ademde hij al niet meer …..hij is gelijk doodgegaan aan hartstilstand….
Ik keek die jongen met open ogen aan…..
En dacht gelijk aan de woorden die ik paar uur eerder had gehoord van mustafa….

Ow mijn broeder wie zegt dat je morgen nog leeft wie zegt dat je de kans krijgt om vergiffenis te vragen voor je zondes???
moge Allah swt je leiden Ahmed.

Ik stond als een bliksem op en rende naar de brug…. Een pijnlijke nacht met heel veel sterren en helemaal stil niemand was nog te zien…. Ik keek naar de hemel en een traan die wegglipte over mijn wang….
Opeens had ik alles door ….
Wie kon hem tegenhouden?? ALLAH….
Wat zou jou niet redden?? DRINKEN EN FEESTEN…
Wie gaat er allemaal dood? JONG EN OUD
Kon ik ook elk moment gaan?? JA!!!!!

Ik schreeuwde ALLAHU AKABR!!! SUBHANALLAH!!!!
Hoe kon ik u oproepen weigeren, hoe kon ik u vergeten, hoe kon ik aan dit wereldse leven denken, hoe kon ik naar het slecht rennen en de goede verlaten
HOE KON IK DAT!!!!
Ik viel op mijn knieën….. keek met traanvolle ogen naar de hemel….Mijn handen in de lucht schreeuwde ik OW ALLAH VERGEEF ME VERGEEF ME!!!!

Uren lang bleef ik huilen op mijn knieën ik schaamde van mezelf…. Ik walgde van mezelf en aan alles wat ik heb gedaan….
Wat moet ik nu doen hoe moet ik nu leven….OW ALLAH VERGEEF ME!!!
Zou hij me vergeven na alles wat ik heb gedaan??
Ik begon harder en harder te huilen…niemand die mijn tranen kon tegenhouden…zelfs ik zelf niet…. Ik stond op en keek naar de hemel….en schreeuwde YA RABBIE U WEG IS MIJN LEVEN NU!!!!

Ik rende naar de moskee toe waar mustafa heen ging… ik kwam daar met traanvolle ogen aan…. Ik bleef maar huilen ik bleef maar smeken om een vergiffenis… aangekomen in de moskee was iedereen al weg …het was helemaal leeg…ik keek naar de klok en over een half uur zou het fadjr gebed beginnen…ik ging mijn woedoe verrichten en maakte me klaar voor het gebed…langzamerhand kwamen de moslims voor het gebed… ik zat helemaal in het hoekje ik bleef maar huilen en wachten op het gebed… iedereen keek me aan omdat ze me nooit eerder hadden gezien...

Opeens kwam een zachte stem en zei Ahmed… ik draaide mijn hoofd om en zag mustafa…hij kwam naast me zitten en keek me verbaast aan… ik barste in tranen en omhelsde mustafa…. Ik zei ow mustafa jou woorden …
Jou woorden…SUBHANALLAH!!!

Mustafa zei ow Ahmed masallah ik ben zo blij jou hier te zien masallah!!!
Het gebed begon en we stonden op om te bidden….

Na het gebed verliet iedereen de moskee…. Ik bleef nog zitten….Ik bleef maar smeken ik bleef maar bidden….OW ALLAH VERGEEF ME!!!
Van het huilen kon ik mijn ogen niet eens open doen… opeens zag ik wat schijnen en deed mijn ogen langzaam open…een oude man die naast me stond hij zei tegen mij ow mijn kindje…. Wat ben ik blij jou te zien op Allah swt weg…. Mijn kindje niks in dit wereldse leven is beter dan Allah’s weg volgen …. En ik begon meer te huilen zonder te stoppen…. Hij zei tegen mij; mijn kindje blijf hoe je nu bent en Allah swt zult jou met het mooiste prijzen in het hiernamaals…. Buigend keek ik naar beneden… en toen ik weer keek zag ik dat oude man niet meer… de imam kwam binnen ik vroeg hem wie was die man die net hier binnen kwam?? De imam zei; ik ben al een tijd bij de ingang en niemand is binnen gekomen de rest is al 2 uur geleden vertrokken ….
De tranen kwamen als waterval naar beneden…

Ik stond op en rende naar huis… thuis aangekomen zag ik mijn moeder en mijn zusje koran lezen…. ik keek ze aan en ze keken mij aan en zagen mij met rode ogen huilend binnenkomen…. Ik knielde voor mijn moeder en pakte haar handen vast en kuste haar waardevolle handen… ik zei ow moeder vergeef mij vergeef mij ik was zo dom dat ik niet naar jou luisterde maar naar de saytan….OW MAM VERGEEF ME!!

Ze aaide over mijn hoofd en zei ow mijn zoon…en ze begon te tranen… ik keek mijn zusje aan en omhelsde haar en gaf haar een kus op haar voorhoofd….

Ik vroeg hun mag ik meelezen mag ik ook voelen hoe mooi dat voelt??
En we zaten alledrie voor de koran en citeerden die edele koran….
Nu ik dit gevoel heb gevoeld is mijn ziel geruster en voel me opnieuw geboren….
Nooit meer zal ik deze weg verlaten NOOIT MEER!!!
Nu kan ik met rust doodgaan…
Nu kan ik vertrekken naar mijn resoel…
Nu zullen mijn tranen vallen voor ALLAH swt de barmhartige

En na een tijdje was ik zo goed praktiserend geworden dat iedereen keek is dit Ahmed??
Ik gaf zelfs islam lessen aan de jongeren… niks maar dan ook niks kon mooier zijn dan dit!!
DE ISLAM IS GEWOON DE WEG!!!!
DE WEG NAAR HET PARADIJS!!!!
DE MOOISTE WEG!!!! OM NOOIT MEER TERUG TE KEREN!!

LA x ILAHE x ILALLAH x MOEHAMEDEN x RESOEL x ALLAH

( niet door mezelf geschreven)