Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Stralende Huid?!!!



Pagina's : [1] 2

03-09-2006, 21:07
Tips voor een mooie stralende huid
Acne?
Heb je last van puistjes? Ga dan elke avond voor je gaat slapen met een stukje rauwe aardappel over de puistjes heen. Je zult zien dat ze na een paar dagen verdwenen zijn!
After sun:
Te lang in de zon gelegen en geen after sun in huis.Spoel een handdoek inazijnwater en leg deze op de verbrande plaatsen.Een paar plakjes komkommmer of mentholpoeder werken ook verzachtend.
Zuivere yoghurt helpt ook.
Cellulitis:
In veel dure anti-cellulitecrèmes zit cafeïne. Een goedkopere oplossing is scrubben met wat gemalen koffie en water.
Cremes:
Beperk de smeersels op uw huid. Over het algemeen geldt: een drop ter grootte van een erwt is voldoende voor het hele gelaat.
Bewaar huidverzorgingsproducten niet in vochtige, warme ruimten zoals de badkamer. Een koele plek, zoals de toilettafel in de slaapkamer, is beter. Een crème voor de verzorging van de huid rond de ogen werkt effectiever als deze uit de koelkast komt en koud wordt opgebracht.
Huidverzorgingsmiddelen die langer dan een jaar op uw toilettafel staan en in die tijd regelmatig zijn gebruikt, kunt u beter weggooien. De werking kan dan namelijk niet langer worden gegarandeerd. Tubes met crème verdienen wat dit betreft overigens de voorkeur boven potjes, omdat daar tijdens het gebruik minder of geen bacteriën bij komen
douchen:
Een heel warme douche lijkt ideaal, zeker als je het koud hebt. Maar pâs op,het hete water droogt de huid uit. Neem liever een lauwe douche, dep de huid daarna voorzichtig droog en wrijf er een bodymilk in..
Droge huid:
Heb je een droge huid?Was je met een bodyscrub dab zijn alle droge schilfertjes verdwenen en smeer daarna wat olie op je lichaam.
Maak een masker van zemelen,een paar druppels citroen,een lepel honing en een eigeel.Smeer dit mengsel op de huid en laat eenhalfuur intrekken.Afwassen met lauw water.Hierna je huid masseren met nachtcrème.
Een droge huid masseer je het best met amandelolie
Epileren:
Epileren pijnlijk? Alvorens het epileren met een ijsblokje over de huid deppen.
Gezichtsmasker:
Meng een klodder vaseline met een eidooier. Breng een dun laagje van het goedje op je huid aan. Laat het vijf minuten inwerken. Vervolgens met een natte warme doek goed schoonmaken. Je huid voelt babyzacht aan.
Gladde huid:
Snijd een kiwi(natuurlijke vit.C) doormidden (haal eerst een randje van de schil eraf)ga met een helft van de kiwi over een gereinigde gezichtshuid. Doe dit een maal in de week en je huid voelt dagen strak en glad aan.
Probeer regelmatig te baden in een bad met dode zee zout kristallen, volg de gebruiksaanwijzing op het pakje. Je kunt het in zakjes los lopen of in een pot bij elke goede drogist of bij de Tuinen en het is niet duur
Handig en zuinig :
Maak van een lege deodorantroller een handige dispenser voor bodylotion. Zo ben je zuinig in gebruik en de lotion is makkelijk op te brengen.
Kloofjes:
Neem eens een badje met zeezout als je last hebt van kleine, open kloofjes op je handen of voeten. De kloofjes trekken dicht en zijn meteen ontsmet.
Lichaamshaartjes:
Te donkere lichaamshaartjes op de armen bijvoorbeeld, kun je gemakkelijk wat verbleken met zuurstofwater, zo bij de apotheek te verkrijgen.
Lippen verzorgen:
De huid op je lippen is flinterdun, bevat nauwelijks talg en ook een beschermende hoornlaag ontbreekt. Ruwe lippen kun je maar op één manier voorkomen en dat is met een beschermend laagje vet. Zorg dus dat je altijd zo'n vette beschermingsstift bij de hand hebt.
Littekens
Wrijf de vochtige kant over je littekens van de schil van een appel. Het zorgt ervoor dat de littekens sneller vervagen.
Make - up:

Gebruik in plaats van vloeibare make-up liever zelfbruinende crème.Je hebt een mooi bruin kleurtje en de crème geeft niet af op je kleding.

Make-up verwijderen:



Gebruik in plaats van make-up reinigingslotion babydoekjes van Zwitsal. Het is beter voor de huid en goedkoop!

Geen make up remover? Met (olijf)olie (goed gezicht wassen achterna), kwark, melk of room gaat het er ook goed af.

Heeft u ook een snel geirriteerde huid? Vooral wanneer u (oog)make-up verwijderd met een reinigingsmiddel? Gebruik dan gezichtscreme: dik op het gezicht smeren en afnemen met een watje. Uw make-up lost op in de creme en is daarom gemakkelijk te verwijderen.


Mascara

Is uw mascara een beetje aan het opdrogen, doe er eenvoudig wat creme bij, alle creme's zijn hier bij te gebruiken en je hoeft voorlopig geen nieuwe mascara te kopen!

Als je mascara leeg is: dompel je mascara een minuut onder in een bakje met heet water, dan kan hij weer een tijdje mee.

Om je mascara niet te dik op je wimpers aan te brengen kun je je borteltje ook eerst afdoen met een tissue zodat er niet van die dikke klodders aan je wimpers zit. En om een nog mooier resultaat gebruik je voor het gebruik van mascara eerst een wimperkrultang, deze zijn niet duur. Dan zijn je ogen onweerstaanbaar!!!


Door uw mascara alleen op de wimpers aan de bovenkant van uw ogen aan te brengen ziet u er wakker uit, het lijkt zo alsof uw ogen groter zijn.

Mascara en andere oogmake-up zijn eenvoudig en op een huidvriendelijke manier te verwijderen met baby-olie. Altijd van de buitenste naar de binnenste ooghoek wrijven.

Als je mascara bijna op is, niet heftig gaan soppen, maar een minuutje in warm water houden en je kan hem weer een tijdje gebruiken (heb ik ergens gelezen).

Is uw masacara ook bijna op en heeft u geen nieuwe bij de hand? Doe er een beetje dagcreme bij, goed pompen en u kunt weer iets langer mee met uw mascara!

Als je mascara is uitgeloopen doe dan wat zalf onder je ogenen haal met en nat washandje de zalf weer weg (het is niet in een keer weg het zwart)

Masker:

Gebruik in plaats van de dure maskers eens mayonaise.20 minuten laten intrekken,daarna met warm water en tenslotte met koud water afspoelen.

Masker voor droge huid:

Voor een droge huid is een masker van honing goed. Geprakte banaan is goed voor de vochtarme huid. 15 minuten laten inwerken en dan goed afspoelen met lauwwarm water.


Masker voor vette huid:

Heb je een vette huid? Maak dan eens dit masker. Meng wat rum, citroensap en een geklutst ei. Breng dit met een kwastje aan op de huid en laat het een poosje intrekken. Afnemen met een watje en je huid afspoelen.

Een mengsel van verse bakkersgist en een klein beetje karnemelk.is goed voor de vette huid...en maakt andere huiden lekker zacht

Massageolie
Masseer een massageolie altijd in in de richting van je hart. Dat is goed voor de bloedsomloop.

Mooi egaal bruin worden.
Door regelmatig scrubben, wordt je huid mooier en egaler bruin. De scrub verwijdert doffe dode huidschilfertjes, waarna een zachte en glanzende huid tevoorschijn komt.



Oppepper voor het gezicht

Meng 2el.kwark,1el honing,1thl citroensap,1thl olie uit het keukenkastje. Doe dit mengsel op je gezicht,hals en decollete laat het 20 min. zitten en was het met lauw water af, je huid krijgt een echte oppepper.(ideaal als je een avondje uit gaat.)



Peeling / scrub

Havermout met wat amandelen even in de blender, mix met water, of yoghurt, of melk, en / of honing. Havermout is een "zachtmaker".


Scrub

Wilt u een goedkope scrub! ga dan naar het strand en neem wat zand mee. Als u thuis bent kunt u onder het douchen uw hele huid mee scrubben. Wel daarna de douche schoonmaken!

Scrubben met koffiedik maakt je huid heerlijk zacht en het ruikt ook nog lekker!

Een goede scrub voor lichaam en gezicht is grof keukenzout te gebruiken op een natte huid bijv. onder de douche en dan flink met ronddraaiende bewegingen in masseren en afspoelen en dan je huid met bijv. dag/nachtcreme of masker invetten.

In plaats van dure peelings te betalen in een schoonheidsinstituut kan je evengoed je afdrogen met een ruwe handdoek wanneer je uit de douche of het bad komt. Wel oppassen bij gevoelige huidtypes!

Voor een goede bodyscrub... heel veel zeezout en wat shower cream met een geurtje dat u zelf lekker vind (kunt ook nog rekening houden met de werking van de shower cream, bv voor de droge huid). Zorg ervoor dat het mengsel niet te dun wordt, want dit scrubt niet lekker. Gebruik dit mengsel op een vochtige huid en spoel daarna af met water. Resultaat: heerlijk schone en gepeelde huid!!!

Neem 200 ml melk (half volle of volle is het best) doe er een flinke geut olijfolie of sesamolie in en warm zachtjes op. Laat er dan een flinke eetlepel honing in smelten. Voeg daarna rauwe havermout bij tot het een echte pap wordt. Smeer je hele lichaam ermee in ook je gezicht! Even laten trekken en afspoelen. Je huid is gescrubd, gereinigd, gevoed en zijdezacht.

Pepmiddel voor de huid:

Wisselend warm en koud water op uw huid werkt oppeppend.


Gebruik geen of pH-neutrale zeep om te voorkomen dat het beschermende zure laagje op de huid wordt aangetast.Reinig het gezicht na het opstaan en voor het slapen gaan met reinigingsgel, -melk of wascrème. Doe dit in een draaiende beweging van beneden naar boven/naar de zijkanten. Gebruik hierna een verfrissende lotion of tonic die de poriën sluit. Heeft u een gevoelige huid, neem dan een milde lotion zonder alcohol. Dagcrème, passend bij uw huidtype, beschermt tegen uitdroging en kan geschikt zijn als basis onder make-up. Nachtcrème bevordert het nachtelijke herstelproces van de huid. Op gezette tijden – mede afhankelijk van uw huidtype – is na reiniging een activerend of rustgevend masker prettig.

03-09-2006, 21:08


Perzikhuid

Snijd een aardbei in schijfjes, ga liggen, doe de schijfjes op uw huid laat 30 min. liggen en lekker zacht!

Porien:

Een huid met grove poriën moet men wassen met warme melk.

Mensen met een dikke vette huid zonder puisten met etterkopjes. Kunnen hun huid het best elke week minstens 1 keer scrubben. Hierdoor verbeterd de doorbloeding en word de huid minder vet!

Heeft u last van verstopte poriën bijv. op uw neus. Neem dan een blaadje gelatine, en knip er een reepje van 2 cm vanaf. Week dit stukje even in wat lauw water. Als het slap aan begint te voelen legt u dit over uw neus (goed aandrukken) en laat het drogen. Als het reepje is opgedroogd (duurt een paar minuten) dan trekt u het er voorzichtig af, inclusief alle onzuiverheden.

Rimpels:

Geweldig antirimpelmiddel. Koop een potje natuurlijke (vloeibare)vitamine E pillen.(Van het Kruidvat zijn de vitamine-preparaten ooit als beste getest.) Bijt deze voorzichtig stuk, smeer het op je gezicht en na een paar nachten zie je al resultaat, je ziet er echt weer stralender uit. Vergeet je hals en decollete niet.

Geen dure middeltjes, maar gewoon ouderwetse Nivea uit de blauwe blikjes. 2x daags dik insmeren ook rond de ogen, voor een frisse huid, en lekker goedkoop.Prima tegen rimpels,wel tijdig beginnen.

Ruwe huid:

Wrijf je ruwe huid elke avond in met een mengsel van amandelolie en een paar druppels teatreeolie.Na een paar weken voelt je huid weer aan als een babyvelletje.

Een ruwe gezichtshuid kunt u weer glad maken door te deppen met melk. Zure melk kan gebruikt worden om sproeten te bleken.

Scheren:

Scheren, voor de mannen: mijn 6 stappenplan voor een gladde, niet jeukende huid. 1 wassen met lauw/warm water. 2 wassen met een face scrub. 3 scheerolie ipv schuim aanbrengen (williams). 4 scheren met een scherp scheermes. 5 afspoelen met koud water. 6 lotion aanbrengen (heb je dit niet, de bodymilk van vrouw of vriendin is ook ideaal).

Vrouwen (en mannen) die last hebben van een geirriteerde huid (rode bobbeltjes) na het scheren moeten in de richting van de haargroei scheren. Bij de bikini-lijn is dit bijv. van buiten naar binnen, terwijl je het gevoelsmatig eerder andersom zou doen. Meescheren met de haarrichting, gegarandeerd geen last van irritaties!

Geïrriteerde huid na het scheren? Scheer je eens voordat je gaat douchen inplaats van andersom. Een douchebeurt heeft een enorm verzachtende werking, daar kan geen aftershave tegenop.

Na het scheren v/d bikinilijn, even met koud water afspoelen. Even doorbijten, maar geen jeuk of bultjes meer!

Geen scheercrème in huis?Gebruik een beetje opgeklopte slagroom,eventueel uit een spuitbus.

Een electrice ladyshave werkt nog beter als je wat talkpoeder op je droge oksels strooit.

Schone huid:

Een heerlijk schone huid krijgt u van dit gemakkelijk te maken masker: 50 gr. fijngemaakte havervlokken mengen met een beker karnemelk of yogurt een paar uur in de koelkast laten staan. Daarna aanbrengen op gezicht en hals. Na een half uurtje verwijderen met lauw water. Dit gebruikte oma in plaats van een (dure) peeling.


Slappe halshuid

Een slappe halshuis een nachtmerrie voor iedere vrouw. Doe er af en toe tarwekiemolie op.

Stralende huid

Zeg overdreven articulerend het ABC op. Door de gezichtsspieren op deze manier los te maken, voorkom je rimpeltjes. Sterkere gezichtsspieren zorgen voor een stevigere en strakkere huid en een betere doorbloeding voor een stralend uiterlijk.

Vette huid:

Een vette huid moet zeer zorgvuldig worden gereinigd om ontstekingen te voorkomen. Pas daarbij op voor uitdroging. Laat het reinigingsproduct even intrekken. Laat u adviseren over de beste lotion; soms zal voor een (zeer) vette huid een lotion met een beetje alcohol erin worden aangeraden, vanwege de desinfecterende werking. Breng wat vaker een (modder)masker op.

Tegen een vette huid kunt u wat rum, citroensap en een geklutst ei mengen en dit met een kwastje op de huid aanbrengen en een poosje in laten trekken.

Wrijf nooit hard in het gelaat. Beperk de aanraking tot strijken en kloppen. Doe vooral voorzichtig met de dunne huid onder de ogen. Gebruik bij voorkeur dermatologisch geteste producten, deze leveren bij minder dan een op de honderd gebruikers allergische reacties op. Hypo-allergene middelen zijn nog eens vier keer ‘veiliger’

Als je rozemarijn thee zeeft,heb je een prima lotion voor een vette huid.

Wallen onder je ogen?

Wallen worden veroorzaakt door opgehoopt vocht, klop ze zachtjes een beetje weg. Trommel met je vingertoppen onder je ogen van binnen naar buiten, dus met de lymfestroom mee. Vocht wordt hierdoor sneller afgevoerd. Koude kompressen van vochtige watten, koude zakjes kamillethee, een koud gelmasker of schijfjes komkommer helpen ook.



Doe een eetlepel in de vriezer en leg hem daarna met de holle kant naar uw oog. De wallen zijn binnen no time verdwenen!


Smeer Sperti(aambeienzalf) 's morgens op de wallen en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.


Koude theezakjes op uw ogen 5 min laten zitten en er komt verlichting niet helemaal verdwenen maar klein beetje resultaat.

wassen.

Je kunt je huid ook te schoon houden. Dat klinkt raar, maar iedere keer als je je gezicht wast (zelfs alleen met water), tast je het beschermlaagje bovenop je huid aan. Het herstelt zich binnen een paar uur vanzelf, maar ondertussen staat je huid bloot aan irritaties en uitdroging. Heb je last van een gevoelige of droge huid of acne of eczeem, dan kun je beter maar zo kort mogelijk, niet te heet en niet te vaak douchen.

water
Drink in de winter veel water. Je huid heeft juist nu vocht nodig om soepel te blijven!

Weldadige oliën
Ruwe plekjes op hielen en ellebogen verdwijnen wanneer je er met de binnenkant van een avocadoschil over wrijft. De oliën en vitaminen uit de avocado maken de huid zacht en soepel, en helpen uitdroging voorkomen.

Wintercreme.
Schrale wangen, ruwe lippen, een droge huid… Vaseline is wat je noemt een allround wintercrème! Ook bij extreme kou biedt Vaseline een waterafstotende bescherming, die nooit kan bevriezen.

Witte tanden:

Poets je tanden met een paar geprakte aardbeien. Ze worden er zeker witter van als je het een tijdje doet.

Ook graag wittere tanden? Ga eens vijf-tien minuten in de zon zitten met ontblote tanden. Ze zijn zeker witter! (komt misschien heel gek over, maar het was een tip van mijn orthodontist en het werkt echt!). Het resultaat is ongeveer twee dagen zichtbaar.

Zachte huid:

Wil je een lekkere zachte huid? Ga dan, als je net gedoucht hebt, met een ijsklontje over je lichaam. Dit verzorgt de huid en zorgt ervoor dat ze er stralend en gezond uitziet.

Dagelijks je huid insmeren met uiercreme. Ook op vakantie uiercreme meenemen. Je houdt er een hele zachte huid aan over. Want wat goed is voor de uiers van koeien, is ook goed voor de huid van mensen.

Voor een zijdezachte huid beetje olijfolie, bakboter en zout. Dit lekker mengen en je mee insmeren/masseren. Daarna lekker douchen en je bent zijdezacht!

Scrubben tegen ruwe huid; een scrub van gewoon keukenzout met een beetje honing maken, goed inwrijven (niet teveel water nemen anders spoelt het weg), even laten zitten, afspoelen en je hebt een superzachte huid.

Voor een fluweel zacht huidje, koffie-dik gemengd, (maar niet te veel) met een douche-ceme met ronde bewegingen op de huid aanbrengen bij de enkels-voeten beginnen enzo naar boven toe werken (hoe steviger u druk geeft hoe mooier het resultaat) natuurlijk doet u dit onder de douche tijdens het insmeren de stralen iets vermijden daarna afspoelen. de koffie-dik laat geen sporen achter niet in de douche en niet op uw huid! DOEN!

Voor en frisse huid, maak een mengsel van melk en een paar druppeltjes citroen sap, even laten in trekken en dan afspoelen met water.

Zomer bruin:

Eet 2 a 3 wortelen per dag (begin er in de lente mee) voor een sneller en een diepere bruine huid.

08-09-2006, 09:52
Voor deze tips heb je wat mij betreft een groen puntje verdient!!!

Boussa

08-09-2006, 10:08

Citaat door Dunyaa:
Voor deze tips heb je wat mij betreft een groen puntje verdient!!!

Boussa
erg lief van je dank je wel zina..


sjans:

08-09-2006, 10:11



Citaat door Dunyaa:
Voor deze tips heb je wat mij betreft een groen puntje verdient!!!

Boussa
hey je afbeelding is toch in casa gemaakt bij sindibad

08-09-2006, 10:13
Poentje voor jou

08-09-2006, 10:13

Citaat door Lila_:
Poentje voor jou
dank je wel schat...


jij ook een mooie groentjuh

08-09-2006, 10:35

Citaat door choco2:
hey je afbeelding is toch in casa gemaakt bij sindibad
Jep in casa!!!! Ik hoorde van een andere marokko.nl peep dat sindibad dicht is .....

Ben er dit jaar niet geweest......

FIEFJE!!!! Je bedoelde het goed maar ik kreeg een grijs poentje van u

08-09-2006, 10:40

Citaat door Dunyaa:
Jep in casa!!!! Ik hoorde van een andere marokko.nl peep dat sindibad dicht is .....

Ben er dit jaar niet geweest......

FIEFJE!!!! Je bedoelde het goed maar ik kreeg een grijs poentje van u

Ja maar zo ie zo is sindibad niet meer de sindibad waar we vroeger in de jeugd heen gingen ik ben daar geboren dus was voor mij altijd een grote feest als ik er heen ging kom je in nl denk je woooow sindibad sucks vergeleken met walibi duinerel en de rest ik vind sindibad alleen leuk bij de voordeur waar al die mensen hun dingetjes verkopen

2jaar terug heeft een man zn zoon daar in stukken gesneden ik had het in de krant gelezen abnormaal gewoon

ben je wel geweest


08-09-2006, 10:53

Citaat door choco2:

Ja maar zo ie zo is sindibad niet meer de sindibad waar we vroeger in de jeugd heen gingen ik ben daar geboren dus was voor mij altijd een grote feest als ik er heen ging kom je in nl denk je woooow sindibad sucks vergeleken met walibi duinerel en de rest ik vind sindibad alleen leuk bij de voordeur waar al die mensen hun dingetjes verkopen

2jaar terug heeft een man zn zoon daar in stukken gesneden ik had het in de krant gelezen abnormaal gewoon

ben je wel geweest

Nee Meen je dat nou??? wat erg?? Bazz....

Ik heb er leuke herinneringen aan!!! Toen ik wat jonger was vond ik het geweldig....tis idd geen efteling maar de ambiance is SUPèR... Ik ben dit jaar niet geweest en ik mis het zo... Ik heb zulke mooie herinneringen aan casa...

Mohim, het ging over sindibad.... in een ander topic over Bnet casa is mij verteld dat Sindibad niet meer bestaat... ;-(

08-09-2006, 11:07

Citaat door Dunyaa:
Nee Meen je dat nou??? wat erg?? Bazz....

Ik heb er leuke herinneringen aan!!! Toen ik wat jonger was vond ik het geweldig....tis idd geen efteling maar de ambiance is SUPèR... Ik ben dit jaar niet geweest en ik mis het zo... Ik heb zulke mooie herinneringen aan casa...

Mohim, het ging over sindibad.... in een ander topic over Bnet casa is mij verteld dat Sindibad niet meer bestaat... ;-(
geef me eens de link van die topic heb wel zin in casa talk

ik ga inshallah in december

08-09-2006, 11:11

Citaat door Dunyaa:
Jep in casa!!!! Ik hoorde van een andere marokko.nl peep dat sindibad dicht is .....

Ben er dit jaar niet geweest......

FIEFJE!!!! Je bedoelde het goed maar ik kreeg een grijs poentje van u
Nee maar tis ene groen poentjuh...


weet nietw aarom die grijs is geworden

08-09-2006, 11:15


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1088566&page=5

Hierboven de link...

December.... IK WIL OOK!!!!

tis je vergeven Fiefje

08-09-2006, 11:17

Citaat door Dunyaa:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1088566&page=5

Hierboven de link...

December.... IK WIL OOK!!!!

tis je vergeven Fiefje





08-09-2006, 11:29
Dank je voor de tips meis


Maar wat bij mij heel erg heeft bij me gezicht geholpen, was nogal vaal en droog etc. is Saboun el beldi!!!!.....je weet wel dat bruine spul. iedere ochtend en avond daarmee me gezicht wassen, daarna met wash-off van nivea en dan dag- of nachtcreme van Skincode,,, is een nieuwe lijn bij Douglas.....wel beetje prijzig ongeveer 28 euro per potje,,,,,maar je doet er lang mee


groetjes

Pagina's : [1] 2