Bekijk volle/desktop versie : Het hoofd



Pagina's : [1] 2 3 4

03-09-2006, 12:57
Dit is een kort verhaal dat ik in 3 delen zal plaatsen.
Ik zeg niets over de rol spelers, die leert u wel vanzelf in het verhaal kennen. Wel draait het verhaal om vriendschap en bedrog. Mocht de lezer ergens een foutje tegenkomen, gelieve dit aan mij door te geven.

Ik wens u veel lees plezier.

De schat[/SIZE]

[SIZE="2"]In een land ver van de dichtbevolkte wereld droeg een koning twee vrienden op, een waardevol schat te brengen. Dat als huwelijkscadeau zou dienen voor zijn dochter, prinses Hajiba.
Akram en Hamad zijn de twee vrienden die van kinds af alles met elkaar deelden. Maar nu zij beide op het zelfde meisje verliefd zijn..
Daarom stelde de vader van het meisje voor, dat het twee tal opzoek gaat naar een zilversteen, die van onschatbare waarde is.

Nu het er naar dreigt ook de vrouw van hun dromen te moeten delen, trekken zij erop uit, naar het verre noorden, waar de zon zich verscholen houdt achter de bergen. En waar de wolken zich als vodden om de oude bergtoppen wikkelen. Eerst te paard door de woestijn en haar hongerige dwaalpaden.

De meest waardevolle schat ter wereld schijnt aan de andere kant van het land te zijn. Zodat Hamad en Akram torenhoge bergen moesten beklimmen om eindelijk het dal van verrassingen te bereiken. Eenmaal de laatste berg te hebben bereikt en de vermoeidheid hen bevolen had, enige rust te nemen. Besloot de vriendschap zich op te knappen voor de volgende verrassing die op de loer lag aan de voet van de nieuwe wereld.

Aan de tweesprong waar het tweetal, haar kamp heeft geslagen. Spookte het van de stilte, die zo nu en dan door krekels werd verdreven. Zo luidde er een orkest aan krekels en andere nachtwezens. Akram stond op vroeg in de ochtend, terwijl Hamad zich nestelde in een diepe slaap. Waar hij overmeesterd is door dromen over zijn droomprinses, ''Hajiba''.
Zij schommelde in de tuin van de 40 maagden, de harem van sultan Mahmoud Soadani. Hajiba's haar leek een rozenstruik, waar nog maar een roosje overgebleven is. Dat omdat ze altijd een rode roos in d'r gekrulde vrouwelijke sieraad, ''het haar'', heeft. In zijn droom was zij niet langer Hajiba, de arabisch prinses, maar een perzisch prinses. Honingbruine ogen en een blanke huid sierden haar uiterlijk, zodat ze blinkte boven alle andere droomprinsessen.

De ochtend naderde en Akram was nergens te bekennen, Hamad bleef achter badend in een poel van verwarring. ,,Waar is hij gebleven?'' Vroeg deze zich af, terwijl hij opzoek ging naar zijn paard, die in dit geval ook zijn ruiter is verloren. Even dacht Hamad aan zijn jeugd en de jaren die hij met Akram heeft beleefd, zelfs aan een afspraak die zij zichzelf verplichtten. ,,Wij blijven voor eeuwig vrienden en zullen elkaar nooit bedriegen en er is geen mens die onze vriendschap in de weg zou staan!'' Die woorden doolden in zijn hoofd, de brok in de keel bleek een brekende dam, die het water niet langer de baas kon. Terwijl hij nog stond na te denken, werd hij bekogeld door een steentje. Hamad keek op en zag Akram in de verte die naar hem lachte. ,,Schrok je of schrok je?'' Vroeg hij hem. En voegde zich bij Akram. ,,Je hebt vast dorst, knap je maar snel op! Er staat ons een verrassing te wachten''. Zei hij.
,,Wat dan?'' Hamad zuchtte en deed net zoals altijd wat Akram hem opdroeg. Zonder verder nog vragen te hebben gesteld. Maakte Akram zijn verhaal af: ,,Ginds staat een oase vol water, ik heb onze paarden laten drinken. Het spijt me dat ik je niet wakker maakte, maar zoals je daar lag, leek het wel of je de huwelijksnacht met een menselijke duivel bedreef. Daarom liet ik je maar verder slapen''. Hamad knikte. ,,En waar zijn de paarden nu? Of heb je ze daar achtergelaten?''
Akram antwoordde met: ,,Is het vertrouwen in mij jou soms door een nachtmerrie beroofd of wil je mij niet geloven? Ja, de paarden heb ik bij het water achtergelaten en ze zijn niet alleen. Dat is nou de verrassing die ik voor jou had, mijn beste Hamidou.

Eenmaal bij de oase aangekomen en van het water te hebben genoten, waar de verrassing een schapenhoeder bleek te zijn, die een korte weg kende naar hun schat. Zij beloonden de man en namen het pad dat leidde naar de hoogste berg in de omgeving, daar zou de zilversteen zich bevinden. En zo zij het, de twee beklommen wederom de tot dan nog door niemand eerder beklommen berg. Een paar mijl verder op Lag een kale rots, die als cocon diende te zijn voor de zilversteen. Wat deze steen voor krachten had en wat de sultan daarmee opschoot was, dat deze schat als hanger gedragen kon worden. En volgens de mythe, zou de drager ervan het eeuwige leven hebben.
,,Hamad, stel dat wij de zilversteen te pakken hebben. En die bij de sultan gebracht, dan zou de prinses maar een van ons kunnen kiezen. We kunnen niet beide getrouwd zijn met dezelfde vrouw''. Hamad keek Akram zelfverzekerd aan en voegde daar: ,,Ja mijn beste, maar we laten haar toch kiezen. Tenslotte mocht zij jou kiezen wens ik jullie beide het hemelse en wereldse geluk''. De twee sloegen dag en nacht met bijlen op de rots tot deze helemaal openbrak en de zilveren steen er uit rolde. Hamad greep deze en gaf hem vervolgens aan Akram. Die de schat in zijn zak stopte. ,,En nu gaat er een van ons trouwen en de ander is daar de getuige van!'' Riepen zij tegelijkertijd. Ze dansten in het rond en zongen kinderliederen tot in de nacht. Alleen was het te gevaarlijk om verder te reizen, daarom stelden zij op, daar in de openlucht te overnachten, vergezeld door de sterren die als vrijgezelle dames naar hen knipoogden.

Wordt vervolgd met deel 2.

03-09-2006, 13:27


Ga verder Mooi verhaal

je hebt talent

03-09-2006, 13:53
ga gauw verder ben benieuwd hoe het afloopt. Als jij dit helemaal in je eentje heb bed8t heb je egt talent in je zitten

04-09-2006, 22:14
UP UP UP!!,

!

04-09-2006, 22:38


oké ik ff lezen

06-09-2006, 11:30
Ik up em maar voor ik naar school ga, !

07-09-2006, 20:20

z0 mooii
je moet iets gaan
doen met je verhalen en gedichten
je word nog eens bermoemd,,


07-09-2006, 23:24
Bedankt voor de reacties het vervolg, plaats ik vannacht of morgen ochtend.

07-09-2006, 23:36
jaaa, ga snel door E_S!!

07-09-2006, 23:49
Mooi beginnetje or

08-09-2006, 00:17
Jaaa he, jammer dat hij zo weinig reacties heeft!!!!

UP!!

08-09-2006, 00:30
Komt nog wel zekers tjeck zijn gedichtjes
word zelfde als dit verhaaltje inshaAllah

08-09-2006, 00:33


I Know, E_S is heel goed in dat soort dingen, !

08-09-2006, 00:49
Yepyep zekers

08-09-2006, 18:45
UP!

er moeten meer lezers zijn !!

Pagina's : [1] 2 3 4