Bekijk volle/desktop versie : Let the Ramadan begin topic!!!



02-09-2006, 21:33
Behalve de Shebakia - broodjes - msemen - sfous en lehriera, gaat iedereen ook zo zijn best doen voor het uppen van de imaan.

hoe bereid je jezelf voor op Ramadan. Begin je nu al een koran te leren? Veel koran te lezen. Beloof je jezelf nu dat boek te lezen? of ga je beginnen met hijaab dragen. Tell me

& motiveer elkaar !!!!

02-09-2006, 21:37


Nou ook iets leuks voor de kinderen knutsel samen een slinger in mekaar vertel ze over de ramadan en de 3eid daarna, als ze mee kunnen vasten een uurtje of zo doe dat hang er 29/30 snoepzakjes of liga aan iedere avond na het eten mogen ze er zakje afknippen bij de laatste is het el3eid

nog iets leuks als je kinderen hebt, maak een 3ibaada hoekje in huis in dat hoekje lees je met het gezin kuraan doe je dikrulaah, bidden jullie knutselen jullie over de islaam.


En verder ik wacht met smart op de tips voor onszelf!!

02-09-2006, 22:48

Citaat door OemAbdoellah:
Nou ook iets leuks voor de kinderen knutsel samen een slinger in mekaar vertel ze over de ramadan en de 3eid daarna, als ze mee kunnen vasten een uurtje of zo doe dat hang er 29/30 snoepzakjes of liga aan iedere avond na het eten mogen ze er zakje afknippen bij de laatste is het el3eid

nog iets leuks als je kinderen hebt, maak een 3ibaada hoekje in huis in dat hoekje lees je met het gezin kuraan doe je dikrulaah, bidden jullie knutselen jullie over de islaam.


En verder ik wacht met smart op de tips voor onszelf!!
leuk idee

03-09-2006, 01:20
maschallah topic....

kom op dames we gaan er weer voor....

03-09-2006, 12:19


Ik neem mezelf altijd voor de Koran uit te lezen en veel 'Ibadaah te doen, maar meestal komt er niks van terecht omdat ik altijd zo uitgeput thuiskom..

03-09-2006, 12:34
Na een jaar van studeren kan ik eindelijk wat arabisch lezen, inchallah probeer ik de koraan helemaal uit te lezen in de maand ramadan.

trouwens ik pak altijd de koraan, hoeft niet presee in de maand ramadan.

Alleen in de maand ramadan heb je extra hassanat.