Bekijk volle/desktop versie : Hoe kan ik een videoband naar een dvd kopieren?



01-09-2006, 14:06

Citaat door errami_souad:
Weet iemand hier hoe ik een videoband naar een dvd kan kopieren? Iemand????
.

01-09-2006, 23:42



Citaat door errami_souad:
Weet iemand hier hoe ik een videoband naar een dvd kan kopieren? Iemand????

Er zijn verschillende manieren om dat te doen.

1. Je koopt een tv kaart waarmee je ook programma's kan opnemen en installeer het in je PC.
Je verbindt je videoapparaat op zo'n manier die je opnames op je videoband te zien zijn op je PC. Tijdens het afspelen neem je het op en sla je het op je harde schijf. Later brandt je het op de DVD. (zeer arbeidsintensief voor als je heel veel bandjes hebt)

2. Via een speciale video/dvd recorder.

3. Staat beschreven in het computerblad Computer Totaal! Dit moet ik even opzoeken.

al7qq

02-09-2006, 01:13

Citaat door al haqieqat:

Er zijn verschillende manieren om dat te doen.

1. Je koopt een tv kaart waarmee je ook programma's kan opnemen en installeer het in je PC.
Je verbindt je videoapparaat op zo'n manier die je opnames op je videoband te zien zijn op je PC. Tijdens het afspelen neem je het op en sla je het op je harde schijf. Later brandt je het op de DVD. (zeer arbeidsintensief voor als je heel veel bandjes hebt)

2. Via een speciale video/dvd recorder.

3. Staat beschreven in het computerblad Computer! Totaal Dit moet ik even opzoeken. [/SIZE][/FONT]

al7qq
[FONT="Verdana"][SIZE="2"]
ad 3.

Ja ik heb het eindelijk gevonden;
zie het blad Computer! Totaal van juli/augustus (nr. 7/8 blz. 80-83) voor de test van videoconverters.

Met dit apparaat kan je je videobandjes digitaliseren. De prijzen van deze apparaten liggen tussen de 100 en 300 euro.

al7qq.

02-09-2006, 05:03
Dazzle is et antwoord...voor 40 eurootjes heb je die apparaat met Pinnacle software erbij. Dus geen gekloot in je pc , gewoon aansluiten op Usb, connect naar je video camera/recorder en opnemen maar

Verkrijgbaar bij mediamarkt, eb al mijn zomervakantie beelden gedigitaliseerd op dvd's

02-09-2006, 08:20


het maklijkste manier is een video recorder hebben en een dvd rcorder dan verbind je ze met een scart kabel dan zet je de videoband in de video racorder en de lege dvd schijf in de dvd recorder op de video recorder druk je op play en op de dvd recorder druk je op record