Bekijk volle/desktop versie : heeft iemand een lekkere saus voor rijst?



31-08-2006, 12:40
ik zou graag een saus willen hebben voor rijst wie kan mijn hier bij helpen

P.s: warm gerecht.

groetjes
Bigra....

31-08-2006, 23:51


tja saus

meestal koopt men(voor t gemak) een chikentonight saus.
groenten en kipfilet erbij klaar.

01-09-2006, 12:23
dank je wel meid.
maar wil echt een saus ben nu niet in nederland.

Groetjes.
moi Bigra

01-09-2006, 19:04
bak wat vlees, liefst kip
fruit een uitje erbij

je kunt er eventuueel wat geraspte wortel bij doen, dit geeft een hele lekker smaak zonder dat ie heel aanwezig is of een fijngesneden paprikaatje

wat peterselie
knoflook

kruiden naar smaak

doe er dan water bij en laten koken

eenmaal gekookt doe je er een eetlepel maizena opgelost in water bij voor de binding

10 minuutjes door laten pruttelen en klaar is kees

01-09-2006, 21:48


Hier mijn saus:


Wat je nodig bent:
- 1 grote ui
- paprika
- wortels
- (als je bloemkool in Marokko hebt) bloemkool
- Prei
- gehakt of kipfile
- tomaat


Pak een diepe koekenpan. Snij het uitje in kleine blokjes. Gooi dit in de ollie.
Snij de wortels zo dun mogelijk (vooral wortels van Marokko, want die worden niet snel gaar)
Snij de paprika in kleine smalle stukjes van 2 cm.
Prei en bloemkool in dunne stukjes.
Wanneer je kipfile gebruikt, snij deze klein en dun. Mocht je gehakt kiezen, zorg er dan voor dat je deze goed verdeeld over de pan (zodat het niet één grote klomp wordt)

Oke, fruit de fijngesneden uit in de koekenpan. Gooi er gehakt of kipfile bij. Even laten garen. Dan doe je er de fijn gesneden worteltje bij en ongeveer 10 min laten de paprika. Daarna mag de prei of bloemkool erbij. Meng dit goed door elkaar heen.

Doe er nu de gebruikelijke kruiden overheen en zout. Goed mengen. Knorr is ook erg lekker.

Je mag er ook wel wat knoflook in doen, maar niet te veel. Dan overheerst het. (als je van pittig eten houd, doe er dan sambal bij of pepertjes.

Als het goed is heb je nu alle groeten en het vlees in een koekenpan en je hebt er kruiden in gedaan. Nu mag je het tomaatje in kleine stukjes snijden en in de koekenpan gooien. Saffie doe er nu water bij, laat het goed koken. Daarna vuur op lage stand.

Koriander er overheen.

En dat was het. Klinkt misschien moeilijk maar is heel simpel en lekker.

Succes.

02-09-2006, 11:03
dank je wel meiden

groetjes
Bigra

06-09-2006, 22:50

Citaat door Bigra:
dank je wel meid.
maar wil echt een saus ben nu niet in nederland.

Groetjes.
moi Bigra
Ik dacht dat je gewoon lekker en makkelijk bedoelde hahha...
De meiden hebben je al geholpen.