Bekijk volle/desktop versie : Amsterdam: Meer geld probleemwijken



29-08-2006, 07:55
Meer geld voor huis-aan-huisproject
28-8-2006 Minister Atzo Nicolai van Grotestedenbeleid heeft 2 miljoen euro extra toegezegd aan Amsterdam om probleemwijken aan te pakken. De bewindsman was maandag op werkbezoek in Slotervaart. Hij deed o. a. het August Allebéplein aan.

Het extra geld wordt in twee projecten in Overtoomse Veld en Nieuwendam (Noord) gestoken waarbij huis-aan-huis aan mensen gevraagd wordt of ze hulp nodig hebben. Deze, volgens Nicolaï onorthodoxe methode, blijkt effectief te zijn.

Met de huisbezoeken blijken medewerkers makkelijker vertrouwen te winnen en kan meer gericht hulp worden geboden



http://www.at5.nl/index.asp?newsid=20365

29-08-2006, 07:56


Als 'n Jehovagetuige binnenvallen"

De minister heeft interessant vergelijkingsmateriaal gevonden voor de methode. "We komen als een Jehovagetuige binnenvallen. Maar je moet probleemgevallen in hun huiskamer aanspreken en vervolgens zorgen dat ze in een juist traject terechtkomen", aldus Nicolaï.

Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter in Slotervaart, is blij met de toezegging. "Met deze aanpak kunnen we barrières en gevoelens van schaamte wegnemen en door de culturele onwetendheid doorbreken. "

Nicolaï heeft Nieuw West geadopteerd in het kader van plannen waarbij probleemwijken in de grote steden met voorrang door diverse partijen worden aangepakt.

http://www.at5.nl/index.asp?newsid=20369

29-08-2006, 08:03
Goede zaak.

Deze buurten verdienen het ook. En het zijn ook niet de slechtste buurten.

Hoop dat het werken gaat.

PS:
Er zijn nagenoeg geen VVD-stemmers in deze buurten!

29-08-2006, 09:10
Hoevaak heeft men er al geld in gestoken?!?

En als het niet werkt, moet men meer investeren?!? bij dergelijke wijken is het vaker een probleem dat de betrokkenheid er niet is.

29-08-2006, 09:17



Citaat door stip_nl:
Hoevaak heeft men er al geld in gestoken?!?

En als het niet werkt, moet men meer investeren?!? bij dergelijke wijken is het vaker een probleem dat de betrokkenheid er niet is.
Overal wordt geld in gestoken. Waarom daar niet?

29-08-2006, 09:33

Citaat door stip_nl:
Hoevaak heeft men er al geld in gestoken?!?

En als het niet werkt, moet men meer investeren?!? bij dergelijke wijken is het vaker een probleem dat de betrokkenheid er niet is.
Ho Ho beste man.

Ik woon zelf in een van de bovengenoemde wijken.
Het gaat daar best goed moet ik zeggen.

Kan nog veel beter.
Maar het is vreemd.

Enige jaren geleden heb ik met een paar mensen / buurtgenoten zelf geld gevraagd voor een buurthuis voor jongeren in Noord/Nieuwendam. Opknappen van een leegstaand pand.

5 jaar lang elk jaar gevraagd.
Telkens: Nee er is geen geld, nee er is geen geld.
We hadden maar 50 000 nodig. Nee, er is geen geld. Bla Bla Bla.

Maar wel miljoenen voor die NoordZuid Lijn? Wel miljoenen voor het verprutsen van het Museumplein en nog wat belachelijke megaprojecten?

Uiteindelijk is het er dan toch gekomen.

Geld voor nodige hulp blijft vaak plakken en die ambtelijke molen is ook een drama.

Laten we dus hopen dat DIT KEER het geld meteen benut wordt op de plek waar het nodig is en waar het ook goed besteed is.



29-08-2006, 10:21

Citaat door aplat:
Ho Ho beste man.

Ik woon zelf in een van de bovengenoemde wijken.
Het gaat daar best goed moet ik zeggen.

Kan nog veel beter.
Maar het is vreemd.

Enige jaren geleden heb ik met een paar mensen / buurtgenoten zelf geld gevraagd voor een buurthuis voor jongeren in Noord/Nieuwendam. Opknappen van een leegstaand pand.

5 jaar lang elk jaar gevraagd.
Telkens: Nee er is geen geld, nee er is geen geld.
We hadden maar 50 000 nodig. Nee, er is geen geld. Bla Bla Bla.

Maar wel miljoenen voor die NoordZuid Lijn? Wel miljoenen voor het verprutsen van het Museumplein en nog wat belachelijke megaprojecten?

Uiteindelijk is het er dan toch gekomen.

Geld voor nodige hulp blijft vaak plakken en die ambtelijke molen is ook een drama.

Laten we dus hopen dat DIT KEER het geld meteen benut wordt op de plek waar het nodig is en waar het ook goed besteed is.


Niet hoho,

Waren wat vragen, leuk dat het je gelukt is...

Als we onze eigen belastinggelden mochten investeren zou het geheel anders gaan denk ik zo. Nu zijn het altijd anderen die net doen of het alles uit hun eigen portomonnee moet komen..

29-08-2006, 10:35

Citaat door stip_nl:
Niet hoho,

Waren wat vragen, leuk dat het je gelukt is...

Als we onze eigen belastinggelden mochten investeren zou het geheel anders gaan denk ik zo. Nu zijn het altijd anderen die net doen of het alles uit hun eigen portomonnee moet komen..
Dat is zeker wel waar.