Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse mode (jelleba, tekshita etc) Handgemaakt!



Pagina's : [1] 2

28-08-2006, 22:44
Saleem,

Mijn vader heeft sinds 3 jaar nu al hier in nederland (amsterdam) een handel geopend. Dat houdt in dat hij tekshitas, jellebas etc. naait. Dit doet hij individueel en met de hand. Het werk als volgt:

Je belt op afspraak, komt langs. Bespreekt vervolgens wat voor model je wilt. Je kan stof uitkiezen van zijn assortiment of eventueel eigen stof mee nemen. Vervolgens meet hij je afmetingen op. na een tijdje word je terug gebeld voor een tweede afspraak zodat je de jurk kan passen en kijken of hij daadwerkelijk voldoet aan de eisen...vervolgens bij de derde afspraak is je jurk klaar en kan hij opgehaald worden.

In totaal kost het 4/5 dagen om een jurk af te kunnen hebben. Alleen raad hij altijd aan om minstens een maand van te voren te komen, aangezien hij alleen werkt en vaak vol zit.

Hier onder staan een aantal fotos weergegeven van het soort STOFFEN dat hij heeft. Voor de duidlijkheid het zijn geen modellen maar alleen stoffen. Binnekort zal ik ook wat modellen plaatsen.

voor contactgegevens en verdere informatie volg de link: http://www.kaftania.nl



Beslema























29-08-2006, 00:15


TbarkAllah 3lieh. Tof dat er hier in Nederland mannen zijn die naaien. Hoor ik niet vaak.

De stoffen zien er mooi uit. Ik vraag me af hoe ze die zo kunnen wikkelen dat je meteen een beeld hebt van hoe je jurk eruit gaat zien.

Naait je vader ook met de naaimachine? Met de hand naaien is in Marokko sowieso duur, laat staan hier.

29-08-2006, 00:22
ja dat vraag ik me ook af en hou duur is de stof van de 2 foto

29-08-2006, 11:29
Hey meiden,
Bedankt voor al ullie lieve complimenten, de stoffen zijn inderdaad prachtig! Maar hij heeft dan ook echt smaak:P

Om jullie vragen over de prijzen te beantwoorden, Momenteel ken ik alleen de prijzen van tekshitas, zodra me avder thuis is zal ik de prijzen over jelleba en kaftan vragen

Een tekschita kost inclusief stof tussen 375-450 euro. Hangt ervan af welke stof je keist, de ene stof is duurder dan de ander stof. Al kostem de meeste stoffen gewoon 375 euro. Zo\n jurk houd in: Elk gewenst model+stof+riem (en zijn matriaal waar hij mee werkt)

Een tekschita kost exclusief stof 225 euro. Zo'n jurk houd in: elk gewenst model+riem(en het matriaal uiteraard)

Alles word 100% met de handgemaakt, verder meot ik erbij melden dat hij een meester is in zijn eigen vak. Hij zit er al meer dan 30 jaar in (sinds zijn 12de al)

29-08-2006, 11:36


verkoop je ook alleen stof?

29-08-2006, 11:36

























29-08-2006, 11:37




29-08-2006, 11:39
Hier onder nog wat stoffen:











29-08-2006, 11:51
die stoffen zijn prachtig

spijtig da je zo ver woont

29-08-2006, 11:57
TbarkAllah 3lieh!

De jurken zien er prachtig uit. Het naaien zelf vind ik duur, maar dat is begrijpelijk aangezien alles met de hand gedaan wordt.
Jammer dat hij niet gewoon met een naaimachine naait.

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen van een djelleba.

29-08-2006, 11:59

Citaat door Casa_Zina:
heb je ook foto van de voorkant van deze prachtige takshita ???

29-08-2006, 12:49
ja die is mooi he



@Casa_zina; kun je mij zijn telefoonnummer geven of het adres, ik wil namelijk even komen kijken en eventueel jurken maken.
ik heb voor de zomer 5 stoffen uit dubai gehaald en ik wil ze door iemand laten maken die dus weet hoe hij het maakt en goed ook.aangezien het een dure stof is wil ik niet dat ermee word geknoeid ofzo.
Je hulp is meer dan welkom

29-08-2006, 13:03


Hai, Ik wilde op je vader's site kijken maar de link doet het niet. Ik heb 2 jurken laten maken in Marokko en ben niet tevreden. Zou je vader denk je daar aanpassingen op kunnen maken zodat het uiteindelijk wel is wat ik wil. Als ik zelf stof koop en een plaatje van een model meeneem kan hij hem exact namaken? Heb het in Marokko geprobeerd en mijn stof is echt verpest.

Groetjes Asma!

29-08-2006, 13:05
oef daarom ben ik wat dat betreft erg kritisch over mijn dure stof

29-08-2006, 13:25

Citaat door Asma1980:
Hai, Ik wilde op je vader's site kijken maar de link doet het niet. Ik heb 2 jurken laten maken in Marokko en ben niet tevreden. Zou je vader denk je daar aanpassingen op kunnen maken zodat het uiteindelijk wel is wat ik wil. Als ik zelf stof koop en een plaatje van een model meeneem kan hij hem exact namaken? Heb het in Marokko geprobeerd en mijn stof is echt verpest.

Groetjes Asma!
Zoals ik altijd tegen ieder zeg, het is neit dat ik hem de hemel in prijs omdat het me vader is...Hij is gewoon ECHT goed in zijn vak! Al was hij mijn vader neit geweest had ik hem alsnog goed gevonden! Dat ik zijn dochter ben maakt me alleen extra trots! Het is dan ook nooit voorgekomen dat een klant ontevreden over een jurk was. Mijn vader is een perfectionist en zoals hij altijd zegt: Hij werkt met de hand dat betkent dat het extra lang en precieze werk is. Iets waar hij 4 dagen aan werkt wilt hij dus perfect hebben, zodat het neit als tijdverspilling voor hem aanvoelt.

Je kan inderdaad plaatje van een model mee nemen die je zelf wilt hebben. Uiteraard hebben we heir ook nog boekjes liggen met afbeeldingen van jurken waar je eventueel ook uit kan kiezen.

Mijn vader zou je jurken alleen kunnen herstellen als die ook met de hand zijn gemaakt, anders word het nogal lastig voor hem.

Pagina's : [1] 2