Bekijk volle/desktop versie : Drie "cheers "voor Australie



28-08-2006, 19:54

Citaat door boeddha:
Drie 'cheers' voor Australië!

In verband met de strijd van de regering tegen radicalen werd moslims, die onder sharia wetgeving willen leven, woensdag te kennen gegeven Australië te verlaten. Bij een speciale bijeenkomst met premier John Howard 'zwoeren' Moslim leiders 'loyaliteit aan Australië'. Hij en de ministers maakten duidelijk dat extremisten een strenger beleid kunnen verwachten. Minister van Financiën Peter Costello, algemeen aanvaard als Howard’s troonopvolger, zinspeelde er op dat radicale imams gevraagd kunnen worden het land te verlaten tenzij ze accepteren dat Australië een seculaire staat is en dat wetten door het parlement gemaakt worden en niet door een of andere barbaarse pedofiel. “Als dit niet uw waarden zijn, als u een theocratisch land wilt, dan is Australië niet voor u.” zei hij op de nationale televisie. “Tegen imams die prediken dat er twee soorten wetten op Australische bewoners van toepassing zijn, de Australische wet en de Islamitische, zal ik zeggen dat dit onjuist is. Als u het niet eens kunt zijn met parlementaire wetgeving, een onafhankelijk rechts-systeem en democratie, als u sharia wetgeving prefereert en de mogelijkheid hebt naar een land te gaan waar onder sharia wet geregeerd wordt, dan is dat misschien een betere optie voor u.” zei Costello. Op de vraag of radicale imams gedwongen zullen worden te vertrekken zei hij dat diegenen met dubbele nationaliteit mogelijk gevraagd worden om naar een ander land te verhuizen. Minister van Onderwijs Brendan Nelson vertelde journalisten later dat moslims die de locale waarden niet kunnen accepteren moeten maken dat ze wegkomen. “Fundamenteel, mensen die geen Australiër willen zijn, die niet naar de Australische normen willen leven of ze begrijpen, nou dan, die kunnen maken dat ze weg komen.” zei hij. Los daarvan maakte Howard woensdag sommige Australische moslim kwaad door te zeggen dat hij de aanwezigheid van de inlichtingen-dienst in de moskees van het land steunde. Citaat: “Immigranten, niet Australiërs moeten zich aanpassen.”Ik ben het beu dat dit land zich zorgen maakt of we sommige individuen of hun cultuur 'kwetsen'. Vanaf de terroristische aanslagen op Balie zien we een toename van patriottisme bij de meerderheid van Australiërs. De rust van die aanslag was nog niet weergekeerd toen de politiek correcte (linkse) elite begon te mopperen dat ons patriottisme anderen beledigde. Ik ben niet tegen immigratie, noch heb ik iets tegen wie dan ook die naar Australië komt op zoek naar een beter leven. Maar er zijn een paar dingen, dat de mensen die recent naar ons land gekomen zijn, en blijkbaar ook sommigen die hier geboren zijn, zich moeten realiseren. Het onzinnige idee dat Australië een multiculturele gemeenschap is of moet zijn heeft er alleen maar voor gezorgd dat onze soevereiniteit en onze nationale identiteit verminderd is. Als Australiërs hebben we onze eigen cultuur, onze eigen taal en onze eigen levensstijl. Deze cultuur is over twee eeuwen van worstelingen, beproevingen en overwinningen opgebouwd door mannen en vrouwen die vrijheid zochten. Algemeen spreken wij Engels, niet Spaans, Libanees, Arabisch, Japans, Russisch of welke andere taal dan ook. Ergo, wil je deel uitmaken van deze gemeenschap, leer dan de taal! De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen politieke zet van de christelijke rechter vleugel maar een feit omdat christelijke mannen en vrouwen, op basis van christelijke principes dit land hebben gesticht, iets dat duidelijk gedocumenteerd is. Het is zeker passend dit te tonen aan de muren van onze scholen. Als God u tegen de borst stuit, dan beveel ik om een ander deel van de wereld als uw nieuwe thuis aan, want God maakt deel uit van onze cultuur. We zullen uw geloof accepteren en zullen niet vragen waarom u dat geloof aanhangt. Het enige dat we vragen is dat u het geloof van ons accepteert en harmonieus, vredig en plezierig met ons leeft. Als het Southern Cross u kwetst (de weergave van het sterrebeeld Zuiderkruis in de Australische vlag - Red.), of als u “A Fair Go” niet leuk vindt, dan overweeg serieus om te vertrekken naar een ander deel van deze planeet. Wij zijn gelukkig met onze cultuur en hebben geen enkele behoefte te veranderen, en het interesseert ons echt niet hoe u dingen deed daar waar u vandaan komt. In godsnaam, behoudt uw cultuur maar dring het niet op aan anderen. Dit is ONZE NATIE, ONS LAND, en ONZE LEVENSSTIJL, en we geven u alle gelegenheid om van dit alles te genieten. En als u eenmaal klaar bent met mopperen, janken en jammeren over onze vlag, onze eed, ons Christelijk geloof of onze manier van leven, dan moedig ik u aan om van een andere grote Australische vrijheid gebruik te maken, die van het RECHT OM TE VERTREKKEN. Als u hier niet gelukkig bent, ga weg. We hebben u niet gedwongen noch gevraagd hier naar toe te komen. U vroeg om hier te zijn. Dus accepteer het land dat u accepteerde. Tamelijk gemakkelijk eigenlijk als u er over nadenkt. Ik denk dat als we allemaal deze boodschap verder geven aan onze vrienden (en vijanden), dan zal het ook, vroeger of later terecht komen bij deze klagers. Alstublieft, laten we dit allemaal proberen.

Vertaling: Annemarie Bos (geen familie van!)


Bron: http://www.uitkijk.net
.