Bekijk volle/desktop versie : vanwaar die haat tussen berbers en arabieren?



Pagina's : [1] 2 3 4

28-08-2006, 19:00
wat ik me nou afvraag is waarom de marokko.nl leden hier lopen te stoken. arabieren of berbers, we zijn toch allemaal marokkanen? jullie lopen elkaar hier zo af te kraken dat ik me afvraag waarom er zoveel haat is onder mekaar. en dan zeggen we dat nederlanders racisten zijn terwijl wij onderling niet eens met elkaar overweg kunnen...
dit moet jullie toch een keer teveel worden? zijn we hier om oorlog met elkaar te voeren of om een eenheid te vormen en te laten zien dat wij genoeg goede eigenschappen hebben, dat die vooroordelen over ons juist onterecht zijn...
als ik het zo bekijk zijn wij de grootste racisten onder mekaar, wat eigenlijk niet nodig is, we zijn en blijven 1 gemeenschap....

zint eer gij begint...

28-08-2006, 19:03



Citaat door myleetah:
wat ik me nou afvraag is waarom de marokko.nl leden hier lopen te stoken. arabieren of berbers, we zijn toch allemaal marokkanen? jullie lopen elkaar hier zo af te kraken dat ik me afvraag waarom er zoveel haat is onder mekaar. en dan zeggen we dat nederlanders racisten zijn terwijl wij onderling niet eens met elkaar overweg kunnen...
dit moet jullie toch een keer teveel worden? zijn we hier om oorlog met elkaar te voeren of om een eenheid te vormen en te laten zien dat wij genoeg goede eigenschappen hebben, dat die vooroordelen over ons juist onterecht zijn...
als ik het zo bekijk zijn wij de grootste racisten onder mekaar, wat eigenlijk niet nodig is, we zijn en blijven 1 gemeenschap....

zint eer gij begint...
wat ik merk is dat de berberse al 3 dagen zwart gemaakt word door mevrouw arowak(verbannen) gebruikt nu _arowak!! Ze verdient de brandstappel!!

28-08-2006, 19:04
De bedoeling van jouw topic is denk ik goed, maar vergeet niet dat je juist het tegenovergestelde bereikt. Bekrompenheid is van alle tijden.

Asjeblieft verwijder deze topic ook al bedoel je het goed. We moeten naar elkaar toe groeien

28-08-2006, 19:06
Trieste zaak die haat verzaaister


I don't care of iemand arab of berber is, ben zelf beide

28-08-2006, 19:11



Citaat door myleetah:
wat ik me nou afvraag is waarom de marokko.nl leden hier lopen te stoken. arabieren of berbers, we zijn toch allemaal marokkanen? jullie lopen elkaar hier zo af te kraken dat ik me afvraag waarom er zoveel haat is onder mekaar. en dan zeggen we dat nederlanders racisten zijn terwijl wij onderling niet eens met elkaar overweg kunnen...
dit moet jullie toch een keer teveel worden? zijn we hier om oorlog met elkaar te voeren of om een eenheid te vormen en te laten zien dat wij genoeg goede eigenschappen hebben, dat die vooroordelen over ons juist onterecht zijn...
als ik het zo bekijk zijn wij de grootste racisten onder mekaar, wat eigenlijk niet nodig is, we zijn en blijven 1 gemeenschap....

zint eer gij begint...
arabieren of berbers, we zijn toch allemaal marokkanen.

ik begrijp de logica van deze zin nog steeds niet

Als je Marokkaan bent, ben je geen arabier, naar mijn weten
Noem je jezelf arabier, dan ben je onderscheid aan het maken, dat klinkt logischer vinden jullie niet?

om het effe duidelijker te maken.
In Marokko heb je wel gearabiseerde imazighen, maar etnisch dus nog steeds amazigh, dan zijn we wel allemaal marokkanen.

Maar noem je je arabier, dan wil je dus zeggen dat je geen marokkaan bent, maar een vreemdeling van midden oosten.

Wijze gezegde: Elke Marokkaan, die zich arabier noemt, is niets meer dan een domme berber.

28-08-2006, 19:16

Citaat door MoRoMani80:
arabieren of berbers, we zijn toch allemaal marokkanen.

ik begrijp de logica van deze zin nog steeds niet

Als je Marokkaan bent, ben je geen arabier, naar mijn weten
Noem je jezelf arabier, dan ben je onderschied aan het maken, dat klinkt logischer vinden jullie niet?

om het effe duidelijker te maken.
In Marokko heb je wel gearabiseerde imazighen, maar etnisch dus nog steeds amazigh, dan zijn we wel allemaal marokkanen.

Maar noem je je arabier, dan wil je dus zeggen dat je geen marokkaan bent, maar een vreemdeling van midden oosten.
als een marokkaan geen arabier is, wat is die volgens jou dan...?
ik noem mezelf arabier omdat ik arabisch praat en (helaas) geen berbers. de taal vindt ik het enige verschil, voor de rest zijn we gelijk...

28-08-2006, 19:18

Citaat door BraveHeart79:
De bedoeling van jouw topic is denk ik goed, maar vergeet niet dat je juist het tegenovergestelde bereikt. Bekrompenheid is van alle tijden.

Asjeblieft verwijder deze topic ook al bedoel je het goed. We moeten naar elkaar toe groeien
ik bedoel hier ook niks mee, ik vint het gewoon jammer hoe we tegenwoordig met ELKAAR omgaan, verder niks

zoals je zelf zegt we moeten toch naar elkaar toe groeien?

28-08-2006, 19:18
Op dít forum moet je je eerst afvragen:

Vanwaarde haat tussen dames en heren?

28-08-2006, 19:21

Citaat door madame_nadia:
Op dít forum moet je je eerst afvragen:

Vanwaarde haat tussen dames en heren?
ja jammer he..?

28-08-2006, 19:22

Citaat door myleetah:
als een marokkaan geen arabier is, wat is die volgens jou dan...?
ik noem mezelf arabier omdat ik arabisch praat en (helaas) geen berbers. de taal vindt ik het enige verschil, voor de rest zijn we gelijk...
Je spreekt ook Nederlands, maakt dat jou een ras echte nederlander? NEE
Je spreekt Marokkaans darija, jij noemt het arabisch, maakt dat jou een ras echte Arabier? NEE

Dus volgens jou elke berber die het Darija thuis is gaan spreken, is pats boem Arabier geworden?

Een vb: Een amazigh en Tmazight gaan trouwen, maar besluiten hun kinderen met Darija op te voeden, deze kinderen worden groot en noemen zich arabier, dat is jullie situatie. Hoe kan je arabier zijn, als je ouders of voorouders amazigh waren.

28-08-2006, 19:22
Laaggeschoolde mensen durven wel is heel domme racistische uitspraken te maken.

28-08-2006, 19:26

Citaat door MoRoMani80:
Je spreekt ook Nederlands, maakt dat jou een ras echte nederlander? NEE
Je spreekt Marokkaans darija, jij noemt het arabisch, maakt dat jou een ras echte Arabier? NEE

Dus volgens jou elke berber die het Darija thuis is gaan spreken, is pats boem Arabier geworden?
ik ben zeker geen nederlander en zal dat nooit en te nimmer zijn, laat dat duidelijk wezen. ik heb ook niet gezegd dat je dan perse arabier geworden bent, wat ik duidelijk wil maken is dat taal het enige verschil is, dat we geen onderscheid moeten maken onder elkaar, wat jij blijkbaar wel wilt proberen...

28-08-2006, 19:32



Citaat door myleetah:
ik ben zeker geen nederlander en zal dat nooit en te nimmer zijn, laat dat duidelijk wezen. ik heb ook niet gezegd dat je dan perse arabier geworden bent, wat ik duidelijk wil maken is dat taal het enige verschil is, dat we geen onderscheid moeten maken onder elkaar, wat jij blijkbaar wel wilt proberen...
Je geeft nu geen antwoord op mijn vraag. en nog gekker, je beschuldigt mij van onderscheid maken. Jij bent degene die jezelf arabier noemt, dus maak jij onderscheid.

dus je zegt alleen de taal is het verschil, dus niet de afkomst en volk? Dus we zijn 1 volk toch? Hoe kan 1 volk uit arabieren en imazighen bestaan, want dat zijn weer 2 volken hahahah

oplossing: we zijn 1 volk, alemaal Imazighen, de ene groep spreekt het Tmazight en de ander is Darija gaan spreken. Das wel logisch, of niet???

28-08-2006, 19:39

Citaat door MoRoMani80:
Je geeft nu geen antwoord op mijn vraag. en nog gekker, je beschuldigt mij van onderschied maken. Jij bent degene die jezelf arabier noemt, dus maak jij onderscheid.

dus je zegt alleen de taal is het verschil, dus niet de afkomst en volk? Dus we zijn 1 volk toch? Hoe kan 1 volk uit arabieren en imazighen bestaan, want dat zijn weer 2 volken hahahah

oplossing: we zijn 1 volk, alemaal Imazighen, de ene groep spreekt het Tmazight en de ander is Darija gaan spreken. Das wel logisch, of niet???
ik maak zeker geen onderscheid..
anders open ik niet zo'n topic en ik weet niet wat jij zit te draaien met afkomst en volk, dat is hier niet de issue...
mij gaat het erom waarom er zoveel nijd is tussen de berbers SPREKENDEN en de arabisch SPREKENDEN...

zo tevreden??

28-08-2006, 19:55

Citaat door myleetah:
ik maak zeker geen onderscheid..
anders open ik niet zo'n topic en ik weet niet wat jij zit te draaien met afkomst en volk, dat is hier niet de issue...
mij gaat het erom waarom er zoveel nijd is tussen de berbers SPREKENDEN en de arabisch SPREKENDEN...

zo tevreden??
FOUt!
In marokko heb je geen berbers sprekenden en ook geen arabisch sprekenden.
Je hebt wel Tmazight sprekenden en darija sprekenden. Darija is geen arabisch, het is mengsel van tmazight, frans, arabisch.

Met jou darija, kom je niet verder dan de grens van Marokko, in algerije verstaan ze je niet en in Egypte en Midden oosten lachen ze je dubbel uit, zullen ze je zeggen: wij verstaan geen tmazight, kan je ook arabisch?

Pagina's : [1] 2 3 4