Bekijk volle/desktop versie : *°~Marrakech - De rode stad~°*



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

28-08-2006, 14:38
Marrakech is een rode stad. Dat wil zeggen, de gebouwen zijn er van buiten rood. Deze voormalige Berberhoofdstad is ook een erg mooie stad. Zij oogt ruim, schoon, authentiek, levendig en vooral mooi dus. Marrakech heeft veel mooie tuinen en parken waar je de rozen echt kunt ruiken, en dan heb ik het nog niet eens over de sublieme tuin van Yves Saint Laurent, La Majorelle.

Maar Marrakech is vooral beroemd om het Djema el Fnaa-plein. Een groot plein midden in de stad. Overdag ligt het plein er naakt en verlaten bij. Maar bij het vallen van de avond komt de tovenarij tevoorschijn en verandert het in een mensenmassa. De massa eet, drinkt, koopt, kijkt, lacht, wandelt en komt vooral ogen en oren tekort. Links laat een slangenbezweerder zijn twee slangen voor hem dansen, rechts vertelt een man een sterk verhaal over zijn babyvaraan en baseert daarbij zijn Indianenverhaal op de gespleten tong van de varaan. Verderop vliegen twee elkaar concurrerende waarzegsters elkaar in de haren en moet de naburige Gnawamuzikant tussen beiden komen. Slecht voor de business, lijkt hij te willen zeggen. Tussendoor surveilleert de politie met zwaailichten aan om haar aanwezigheid te benadrukken.



Wie o wie is er in Marrakech geweest?
Ik zal hier foto´s van Marrakech plaatsen om
het gevoel terug te laten komen.

28-08-2006, 14:53


ik ben eergisteren trug gekomen vanuit marrakech

28-08-2006, 15:00

Citaat door rachidake90:
ik ben eergisteren trug gekomen vanuit marrakech
En hoe was t ?
Vertel

28-08-2006, 15:02
het was in ieder geval veeel warmer dan hier in belgie, egt ik wou niet trug naar belgie komen, later naar marrakech emigreren inshaallah

30-08-2006, 11:29


ik ben bijna altijd en elke jaar in marrakech en het is er heeerlijk
komen jullie uit marrakech ?

30-08-2006, 12:43

Citaat door maria:
ik ben bijna altijd en elke jaar in marrakech en het is er heeerlijk
komen jullie uit marrakech ?
Oorspronkelijk niet.. Maar we wonen er wel

30-08-2006, 12:45


De Marrakech tour bus,deze bus tourt langs alle bekende touristen
plekjes van Marrakech, dus een echte aanrader

30-08-2006, 12:51

Menara.Lekker tot rust komen aan het water.
Maar sinds kort worden er ook allerlei soorten concerten georganiseerd

30-08-2006, 12:54


Het centrum van de stad is het Jemaa el Fna-plein. Hier verzamelen zich dansers, muzikanten, heelkundigen, schrijvers, vertellers, verkopers van vers geperst sinaasappelsap en geroosterd graan, enz. Het schouwspel is indrukwekkend en fascinerend. 's Avonds komen de gastronomen naar het plein: overal hangt dan de geur van gebraden vlees, couscous en harira. In de Medina gaat het schouwspel verder en in de souk kan men zich op het ritme van de massa laten meeslepen in een bonte mengeling van klanken, geuren en kleuren.

30-08-2006, 12:56



Koutoubia moskeeEen van de grootste moskeeën, en tevens dienst doende als koranschool, van Marokko.
Ze is het symbool van de Berberstad.

30-08-2006, 13:00


Lekker afkoelen in De Jardin Majorelle.
Prieeltjes en vijvers maken een waar lustoord van de tuin en het is heerlijk om wat rond te wandelen en te rusten op een bankje terwijl talloze vogels om ons heen kwetteren. Een plek die je absoluut niet mag missen wanneer je in Marrakesh bent!

30-08-2006, 15:02

Citaat door maria:
ik ben bijna altijd en elke jaar in marrakech en het is er heeerlijk
komen jullie uit marrakech ?
ik ben vanaf mn 3de verjaardag (nu ben ik 16) elk jaar naar marokko geweest, dus dertien jaar lang, wat een record hé

30-08-2006, 16:28



Citaat door rachidake90:
ik ben vanaf mn 3de verjaardag (nu ben ik 16) elk jaar naar marokko geweest, dus dertien jaar lang, wat een record hé
Ik vanaf dat ik 3 weken was
Sorry meid ik heb je record verbroken

30-08-2006, 17:05
a lella miriam, matskart awa, mansh a dark illan asougass?

30-08-2006, 17:35
marrakech is de shit

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6