Bekijk volle/desktop versie : Mijn ouders...



Pagina's : [1] 2

28-08-2006, 13:09
Mijn ouders houden me tegen om te trouwen. Er is een masha allah moslimjongen die me de hand wil komen vragen maar mijn ouders willen niet omdat hij te ver woont.
Nou ben ik ten einde raad.
Moet ik kiezen voor mijn ouders of moet ik toch mijn zin doordrijven en met hem trouwen. Wetende dat ze me wel zullen bijstaan maar dat ik in realiteit hun hart breek door hen te verlaten.

28-08-2006, 13:13


Er zijn veel fatwas waarin shuyoeg aangeven dat je je ouders moet gehoorzamen in ma3roef.
En ze geven ook aan dat wanneer het om een goede praktiserende man gaat....je je ouders kan ontzeggen van hun zeggenschap over jou...maar bedenk goed wat dat allemaal voor gevolgen zal hebben...

Maar verricht vooral salaat istigara en vraag Allah om leiding en verricht ook veel doua in het laatste deel van de nacht...

Moge Allah het je vergemakkelijken amien!

28-08-2006, 13:15

Citaat door sajidah_algaliq:
Er zijn veel fatwas waarin shuyoeg aangeven dat je je ouders moet gehoorzamen in ma3roef.
En ze geven ook aan dat wanneer het om een goede praktiserende man gaat....je je ouders kan ontzeggen van hun zeggenschap over jou...maar bedenk goed wat dat allemaal voor gevolgen zal hebben...

Maar verricht vooral salaat istigara en vraag Allah om leiding en verricht ook veel doua in het laatste deel van de nacht...

Moge Allah het je vergemakkelijken amien!
Dit zal ik nooit van mijn leven doen. Ze betekenen te veel voor me en ze hebben te veel voor mij gedaan dus het zo ver laten gaan kan ik niet doen.

28-08-2006, 13:16

Citaat door sajidah_algaliq:
Er zijn veel fatwas waarin shuyoeg aangeven dat je je ouders moet gehoorzamen in ma3roef.
En ze geven ook aan dat wanneer het om een goede praktiserende man gaat....je je ouders kan ontzeggen van hun zeggenschap over jou...maar bedenk goed wat dat allemaal voor gevolgen zal hebben...

Maar verricht vooral salaat istigara en vraag Allah om leiding en verricht ook veel doua in het laatste deel van de nacht...

Moge Allah het je vergemakkelijken amien!
Dat is hij alleen ze kennen hem niet en hebben vooroordelen naar zijn afkomst. Ze denken dat hij streng is en dat hij mij slecht gaat behandelen. Ik weet niet wie ik moet geloven. SOms denk ik wat als mijn ouders toch gelijk hebben, mensen kunnen immers veranderen.

28-08-2006, 13:48



Citaat door ighermroots:
Dat is hij alleen ze kennen hem niet en hebben vooroordelen naar zijn afkomst. Ze denken dat hij streng is en dat hij mij slecht gaat behandelen. Ik weet niet wie ik moet geloven. SOms denk ik wat als mijn ouders toch gelijk hebben, mensen kunnen immers veranderen.
Oeghtie, ik zie dat je twijfelt in wie je moet geloven. nou dan zeg ik geloof jouw ouders die jouw je hele leven hebben verzorgd. En wie weet kom je iemand waar zij en jij ook tevreden over zult zijn ...waarmee je inshaAllah heel gelukkig mee zal leven...denk niet dat de het einde van de wereld zal zijn als je deze jongeman vergeet en inshaAllah wacht op een andere...
Dus of je kan deze jongen vergeten..en laten gaan....
of je kan je best doen om je ouders ervan te overtuigen van de goedheid van deze jongeman.

Gheir inshaAllah.

28-08-2006, 15:39

Citaat door ighermroots:
Mijn ouders houden me tegen om te trouwen. Er is een masha allah moslimjongen die me de hand wil komen vragen maar mijn ouders willen niet omdat hij te ver woont.
Nou ben ik ten einde raad.
Moet ik kiezen voor mijn ouders of moet ik toch mijn zin doordrijven en met hem trouwen. Wetende dat ze me wel zullen bijstaan maar dat ik in realiteit hun hart breek door hen te verlaten.
IK zou zeggen; 'kies voor je ouders'!
Mannen genoeg, ouders zijn er maar 1 paar van.

28-08-2006, 15:45

Citaat door ighermroots:
is echt moeilijk
Natuurlijk niet. Je ouders hebben je altijd vol liefde groot gebracht, stonden altijd voor je klaar, je kon ze altijd van alles en nog wat vragen en dan vragen zij je nu uit liefde om 1 ding: namelijk niet trouwen met iemand die erg ver van hun woont en dan zeg jij dat het een moeilijke keuze is. Lijkt me fijn voor je ouders om te horen.

28-08-2006, 15:52

Citaat door _112_:
Natuurlijk niet. Je ouders hebben je altijd vol liefde groot gebracht, stonden altijd voor je klaar, je kon ze altijd van alles en nog wat vragen en dan vragen zij je nu uit liefde om 1 ding: namelijk niet trouwen met iemand die erg ver van hun woont en dan zeg jij dat het een moeilijke keuze is. Lijkt me fijn voor je ouders om te horen.
Mijn ouders zullen altijd nr 1 zijn niemand kan hun plaats innemen. Blijf nog liever vrijgezel de rest van mijn leven dan dat er hen iets overkomt. Ik weet gewoon niet hoe ik een keuze moet maken.

28-08-2006, 17:18

Citaat door ighermroots:
Mijn ouders zullen altijd nr 1 zijn niemand kan hun plaats innemen. Blijf nog liever vrijgezel de rest van mijn leven dan dat er hen iets overkomt. Ik weet gewoon niet hoe ik een keuze moet maken.
In mijn ogen maak je hier al een keuze.
je kiest voor je ouders. En dat is ook de beste keuze lijkt mij. Maar oeghtie geef het niet op. je kan alsnog heel beleefd je ouders proberen te overtuigen. En als er in hem gheir in zit voor jou, dan zul je inshaAllah met hem trouwen...en anders is inshaAllah iemand anders jouw mektaab.

28-08-2006, 23:19
Meid ik wens je hierbij veel succes en je weet onze ouders weten altijd het beste voor ons. Maar als hij een maschallah jongen is etc waarom geef je de tijd niet aan je ouders om het te leren kennen en om te zien hoe hij echt is, gewoon op het gemak
sbar en ghér inchallah

28-08-2006, 23:39
waarom vraag je ouders niet of ze eerst met hem willen praten.
zo dat ze daarna hun mening of advies kunnen geven aan jou in wat je moet doen??
en ik weet hoe het is om zonder je ouders te leven terwijl ze er nog wel zijn .
dus veel suc6 oegti.

29-08-2006, 01:16

Citaat door ighermroots:
Mijn ouders houden me tegen om te trouwen. Er is een masha allah moslimjongen die me de hand wil komen vragen maar mijn ouders willen niet omdat hij te ver woont.
Nou ben ik ten einde raad.
Moet ik kiezen voor mijn ouders of moet ik toch mijn zin doordrijven en met hem trouwen. Wetende dat ze me wel zullen bijstaan maar dat ik in realiteit hun hart breek door hen te verlaten.
salamoe 3alaikoem oegtie.

waarom vraag je niet aan die broeder of hij bij je ouders in de buurt wilt komen wonen

das makkelijker want ik heb ook het zelfde prbleem en die broeder die mijn hand wilt komen vragen die is alhamdoelilah wel bereid om bij mijn moeder in de buurt te komen wonen . zo is iedereen tevreden incha allah

maar ghir incha allah

29-08-2006, 11:54



Citaat door oemayma:
salamoe 3alaikoem oegtie.

waarom vraag je niet aan die broeder of hij bij je ouders in de buurt wilt komen wonen

das makkelijker want ik heb ook het zelfde prbleem en die broeder die mijn hand wilt komen vragen die is alhamdoelilah wel bereid om bij mijn moeder in de buurt te komen wonen . zo is iedereen tevreden incha allah

maar ghir incha allah
Hij zit zelf ook met zijn ouders die hulp nodig hebben

29-08-2006, 11:55

Citaat door oumayma_nl:
waarom vraag je ouders niet of ze eerst met hem willen praten.
zo dat ze daarna hun mening of advies kunnen geven aan jou in wat je moet doen??
en ik weet hoe het is om zonder je ouders te leven terwijl ze er nog wel zijn .
dus veel suc6 oegti.
Mijn ouders hebben al een beeld van hem geschetst alleen op basis van zijn afkomst (hij is niet van mijn regio) dus ik weet niet of ik hen van dat beeld kan afhelpen.

29-08-2006, 11:57

Citaat door ighermroots:
Hij zit zelf ook met zijn ouders die hulp nodig hebben
dan wordt het lastig is het niet beter om met z'n alle aan tafel te zitten en naar een oplossing zoeken zodat iedereen tevreden zal zijn incha allah

mogge allah je bij staan en saber geven

Pagina's : [1] 2