Bekijk volle/desktop versie : Marokaanse gemeenschap wil duidelijkheid over overlijden inbreker



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

26-08-2006, 10:47

Citaat:
Marokaanse gemeenschap wil duidelijkheid over overlijden inbreker

Enkele tientallen leden van de Marokkaanse gemeenschap in Maasmechelen hebben vrijdagnamiddag aan het gemeentehuis van Maasmechelen geprotesteerd tegen de onduidelijkheid omtrent het overlijden van een inbreker van Marokkaanse afkomst enkele weken geleden in de wijk Mariahof.

Gerechtelijk onderzoek wees uit dat de inbreker stierf tengevolge van een hartstilstand nadat enkele buurtbewoners hem onder handen namen toen ze hem bij een inbraak betrapt hadden. De wijk werd al enige tijd geteisterd door een inbrakenplaag.

Gebrekkige informatie
Onder de actievoerders bevond zich ook de broer van het slachtoffer. Hij is van mening dat de hartstilstand te wijten is aan de slagen die de buurtbewoners hem toedienden. De broer hekelde ook de gebrekkige informatie omtrent het lopende strafrechtelijk onderzoek.

De actievoerders werden voor een onderhoud op het gemeentehuis ontvangen door burgemeester Wim Terwingen (VLD). Hij vroeg de actievoerders de nodige discretie met betrekking tot het onderzoek. Burgemeester Terwingen zei ook dat hij geen communicatie kon én mocht geven over het onderzoek.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_249755.html?wt.bron=hlnRPArtikels

En terecht, ik zou ook willen weten hoe een crimineel uit mijn gemeenschap tijdens een criminele actie om het leven was gekomen. Dit om de anderen binnen de gemeenschap te waarschuwen wat er gebeuren kan als je de slechte kant op gaat en hoe het dan af kan lopen..

Nobel streven

26-08-2006, 11:02


Ik snap niet waarom de "gemeenschap" zich hier mee bemoeit. Normaliter kan de directe familie meer onderzoek eisen.

26-08-2006, 11:03
De oplossing is heel simpel:

NIET INBREKEN = BLIJVEN LEVEN.

26-08-2006, 11:03

Citaat door Globi:
Ik snap niet waarom de "gemeenschap" zich hier mee bemoeit. Normaliter kan de directe familie meer onderzoek eisen.
Een groepsgeest?

26-08-2006, 11:07



Citaat door adimeisadime:
Een groepsgeest?
Op sommige momenten is een "groepsgeest" niet nodig/wenselijk om dingen voor elkaar te krijgen.

26-08-2006, 11:10
het is natuurlijkgeen nederlandse junk anders was er weer een nationale rouwdag en een spoed debat nodig geweest

26-08-2006, 11:14

Citaat door Grover:
het is natuurlijkgeen nederlandse junk anders was er weer een nationale rouwdag en een spoed debat nodig geweest
Er is wel een verschil tussen een onschuldige (vrouwelijke) junk die door meerdere jongens dood wordt geslagen en een inbreker die dood gaat na een pak slaag na op heterdaad betrapt te zijn.

26-08-2006, 11:15

Citaat door Globi:
Er is wel een verschil tussen een onschuldige (vrouwelijke) junk die door meerdere jongens dood wordt geslagen en een inbreker die dood gaat na een pak slaag na op heterdaad betrapt te zijn.

26-08-2006, 11:18

Citaat door Globi:
Er is wel een verschil tussen een onschuldige (vrouwelijke) junk die door meerdere jongens dood wordt geslagen en een inbreker die dood gaat na een pak slaag na op heterdaad betrapt te zijn.
er is totaal gen verschil want: je mag niemand met zijn allen totall los slaan

26-08-2006, 11:23

Citaat door Globi:
Ik snap niet waarom de "gemeenschap" zich hier mee bemoeit. Normaliter kan de directe familie meer onderzoek eisen.
Inderdaad !!!

Het valt mij op dat Marokkanen (terecht overigens) vaak boos worden als de hele Marokkaanse gemeenschap wordt aangekeken op criminele incidenten, terroristische activiteiten enz.

En nu doen ze het zelf : de hele Marokkaanse gemeenschap identificeert zich met een crimineel, die bij zijn daad absoluut niet namens de Marokkaanse gemeenschap optrad.

Hypocriet.

26-08-2006, 11:24

Citaat door Don Vito:
er is totaal gen verschil want: je mag niemand met zijn allen totall los slaan
Natuurlijk mag je niemand totaal in elkaar slaan. Maar er is wel een verschil tussen iemand die op heterdaad wordt betrapt (en agressief was en een mes trok zover ik het heb begrepen?) en iemand (zeker als het om een weerloze vrouw gaat) die totaal onschuldig bleek te zijn.

26-08-2006, 11:25
niet zo erg hypocriet als de aandacht die een kleptomane junk kreeg

26-08-2006, 11:25



Citaat door Don Vito:
er is totaal gen verschil want: je mag niemand met zijn allen totall los slaan
Je mag ook niet inbreken of mensen met een mes bedreigen.

26-08-2006, 11:25

Citaat door Globi:
Natuurlijk mag je niemand totaal in elkaar slaan. Maar er is wel een verschil tussen iemand die op heterdaad wordt betrapt (en agressief was en een mes trok zover ik het heb begrepen?) en iemand (zeker als het om een weerloze vrouw gaat) die totaal onschuldig bleek te zijn.
gaat niet om de oorzaak, gaat om de gevolg nu

26-08-2006, 11:25

Citaat door oeps:
Inderdaad !!!

Het valt mij op dat Marokkanen (terecht overigens) vaak boos worden als de hele Marokkaanse gemeenschap wordt aangekeken op criminele incidenten, terroristische activiteiten enz.

En nu doen ze het zelf : de hele Marokkaanse gemeenschap identificeert zich met een crimineel, die bij zijn daad absoluut niet namens de Marokkaanse gemeenschap optrad.

Hypocriet.
Het is niet de eerste keer dat men de straat op gaat voor rare zaken. Kijk naar de door politie doodgeschoten Driss in Amsterdam en de jongen die zichzelf de dood in joeg op zijn brommer toen politie hem wilde checken.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6