Bekijk volle/desktop versie : SCHEIDING(marokkaanse)IS EINDELIJK ROND...



Pagina's : [1] 2 3 4

25-08-2006, 08:51
Goedemorgen allemaal,

Wilde even dit goeie nieuws met jullie delen mijn Marokkaanse scheiding is eindelijk rond na 3 jaar, heb gisteren de advocaat in Marokko gebeld en die vertelde me het goeie nieuws wat een opluchting zeg!

Alvast bedankt voor jullie tijd om dit te lezen

25-08-2006, 08:53


Hehe ... Eindelijk !

25-08-2006, 08:59
Dankje jullie wel

25-08-2006, 09:11
gefeliciteerd dat je verlost bent van jou last!

hamdoulilah!

25-08-2006, 09:16



Citaat door schatje26:
Goedemorgen allemaal,

Wilde even dit goeie nieuws met jullie delen mijn Marokkaanse scheiding is eindelijk rond na 3 jaar, heb gisteren de advocaat in Marokko gebeld en die vertelde me het goeie nieuws wat een opluchting zeg!

Alvast bedankt voor jullie tijd om dit te lezen
mabrouk lieverd wens je een hele lieve man toe de je waardig is incha allah , incha allah is m'n dochter de volgende

25-08-2006, 09:24
Gefelicteerd meid en veel geluk toegewenst

25-08-2006, 09:35
Waroom heeft het zo lang geduurt dan?? bij mijn broer was het binnen 4 a 5 maanden al gescheiden van zijn illi heks,,,

nou mabrouk..

25-08-2006, 09:38
Omdat ik dit keer een advocaat heb genomen en dankzij de Nederlandse echtscheiding is het nu wel binnen een maand geregeld!

25-08-2006, 09:39
Heb dus ook familieleden gehad in zo een situatie, blijf het grappig vinden dat we iemand feliciteren met een scheiding maar toch mabrouk meid.

Op naar een nieuw leven inshallah en dat je toch nog de ware tegenkomt al ben je er nu nog niet aan toe.

Maarrrr hou ons op de hoogte!

25-08-2006, 10:00
3la slamtek dame, alhamdoullah ben je er vanaf.

Allah ie jib lik tissir.

25-08-2006, 10:08

Citaat door schatje26:
Omdat ik dit keer een advocaat heb genomen en dankzij de Nederlandse echtscheiding is het nu wel binnen een maand geregeld!
Ben blij voor je meid, verlost van alle ellende.
Vraagje...
Een kennis van mij is nou al bijna 5 jaar bezig om haar scheiding te regelen in Marokko. Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon door haar man van het kastje naar de muur wordt gestuurd en ze er telkens in trapt. Ze zijn bij de Marokkaanse consulaat in NL getrouwd, dus waarom scheiden in Marokko? snap ik niet..

Mijn vraag nu.
Moet ze eerst een Marokkaanse scheiding aanvragen om een nederlandse echtscheiding te krijgen? juist andersom? of maakt dan niet uit?

25-08-2006, 10:17
maroc-meissie... het is nu regel dat ook al ben je hier bij het consult getrouwd dat je nog altijd in marokko moet scheiden.
Ik ben vorig jaar juli voor de Nl. wet gescheiden en deze zomer alhamdoelilaah voor de marokkaanse wet.. ik heb hiervoor naar marokko moeten reizen, en heb daar bij de le3doel moetne aangeven waarom ik wilde scheiden en ook meerdere keren moeten terugkomen om te tekenen etc.

Om een marokkaanse echtscheiding aan te vragen moet er een Nl. scheiding zijn, deze moet tenslotte ook vertaald worden enz. en daarbij gebruiken zij deze als maatstaf bij evt. verdelen van boedel, kindervoogdij etc...

25-08-2006, 10:22


hehe wat een opluchting mabrouk meid ik wens je veel geluk verder

25-08-2006, 10:23

Citaat door Siesje:
maroc-meissie... het is nu regel dat ook al ben je hier bij het consult getrouwd dat je nog altijd in marokko moet scheiden.
Ik ben vorig jaar juli voor de Nl. wet gescheiden en deze zomer alhamdoelilaah voor de marokkaanse wet.. ik heb hiervoor naar marokko moeten reizen, en heb daar bij de le3doel moetne aangeven waarom ik wilde scheiden en ook meerdere keren moeten terugkomen om te tekenen etc.

Om een marokkaanse echtscheiding aan te vragen moet er een Nl. scheiding zijn, deze moet tenslotte ook vertaald worden enz. en daarbij gebruiken zij deze als maatstaf bij evt. verdelen van boedel, kindervoogdij etc...
Oke, maar dan is het dus niet ingewikkelder dan het lijkt.
Gewoon advocaat in de arm nemen en regelen je handel, met of zonder zijn medewerking. Dan is dat snel opgelost, deze mensen zijn al 5 jaar op papier getrouwd terwijl ze niet eens een huwelijksdag hebben meegemaakt. T was eigenlijk een overhaaste beslissing na hun verloving en nou zijn ze dus 5 jaar getrouwd op papier..

Maar goed om te weten, bedankt voor je info!

P.s heeft de Nederlandse scheiding je echt zoveel gekost als ik hier en daar hoor. De ene keer hoor ik 5000 euro en de andere keer 8000 euro..

25-08-2006, 10:27
Maroc-meissie ik bevestig de uitleg van Siesje het klopt inderdaad ook al ben je hier getrouwd je moet je scheiding in Marokko regelen helaas , ben namelijk ook hier getrouwd voor de Marokkaanse wet.

3 jaar terug ging ik naar Marokko om te scheiden en mijn Nederlandse scheiding was toen niet rond en we werden in Marokko elke keer weg gestuurd met een 30 dagen afspraak heb toen in NL mijn Nederlandse scheiding aangevraagd, deze kan je aanvragen zonder de Marokkaanse scheiding rond te hebben. Heb de Nederlandse scheiding afgerond, heb deze laten vertalen en laten legaliseren!Ben met deze documenten naar het Marokkaanse consulaat hier gegaan en je krijgt dan van hun ook een soort bewijsje die heb je nodig in Marokko.

Ben van de zomer op vakantie gegaan en mijn ex had al een advocaat geregeld want ik had het nodige hier in NL gedaan en hij zou in Marokko alles regelen, de advocaat heeft 8/8/06 de Nederlandse echtscheiding en de nodige documenten die ik allemaal had geregeld, en gisteren was de uitspraak van de Rechtbank in Marokko en ik belde gisteren naar de advocaat toe en die deelde mij mee dat het rond is, en over ongeveer 2 weken zijn de papieren klaar!

EN WE HOEVEN NIET AANWEZIG TE ZIJN, ik heb me tijdens de vakantie helemaal niet bezig gehouden met de scheiding, en we moesten ook niet op een neer naar de Rechtbank heerlijk!

Pagina's : [1] 2 3 4