Bekijk volle/desktop versie : Gister was het Lailat-ul-Meraj.



24-08-2006, 12:05
De Hemelvaart van de profeet Mohammed vzmh .

De 27ste van de islamitische maand rajab is de nacht van de reis van de profeet Mohammed vzmh van Mekka naar Jeruzalem, en zijn daaropvolgende reis naar de hemel. Deze miraculeuze gebeurtenis wordt ¡s avonds in de moskee, in de Àgezegende nacht” herdacht. De engel Jibrail nam Mohammed vzmh in Mekka bij de arm, toen deze lag te slapen voor de moskee. Voor de poort van de moskee stond een wit rijdier. Het dier, Buraak, had vleugels aan zijn hoeven, waarmee het zich voortbewoog. Buraak vloog samen met Mohammed vzmh en Jibrail naar Jeruzalem. Op de berg van de tempel stopte Jibrail. Op het plein boven op de heuvel zaten Mozes, Jesaja, Jezus en nog vele andere profeten (vrede zij met hen allen). Na met hen gebeden te hebben klom Mohammed vzmh met behulp van een ladder, een meraj, naar de zeven hemelen. In de zevende, hoogste hemel zag hij Allah, de allerhoogste. Daarna keerde hij terug naar Mekka, waar niemand zijn verhaal geloofde. Deze overlevering heeft ervoor gezorgd dat voor moslims Jeruzalem, na Mekka, de heiligste stad is. Op de plek waar Mohammed vzmh volgens de overlevering naar de zevende hemel ging, werd later de Al-Aqsa moskee gebouwd.

24-08-2006, 12:17





Ik had het niet eens door....

24-08-2006, 12:19

Citaat door Miss_Magrebia:
De Hemelvaart van de profeet Mohammed vzmh .

De 27ste van de islamitische maand rajab is de nacht van de reis van de profeet Mohammed vzmh van Mekka naar Jeruzalem, en zijn daaropvolgende reis naar de hemel. Deze miraculeuze gebeurtenis wordt ¡s avonds in de moskee, in de Àgezegende nacht” herdacht. De engel Jibrail nam Mohammed vzmh in Mekka bij de arm, toen deze lag te slapen voor de moskee. Voor de poort van de moskee stond een wit rijdier. Het dier, Buraak, had vleugels aan zijn hoeven, waarmee het zich voortbewoog. Buraak vloog samen met Mohammed vzmh en Jibrail naar Jeruzalem. Op de berg van de tempel stopte Jibrail. Op het plein boven op de heuvel zaten Mozes, Jesaja, Jezus en nog vele andere profeten (vrede zij met hen allen). Na met hen gebeden te hebben klom Mohammed vzmh met behulp van een ladder, een meraj, naar de zeven hemelen. In de zevende, hoogste hemel zag hij Allah, de allerhoogste. Daarna keerde hij terug naar Mekka, waar niemand zijn verhaal geloofde. Deze overlevering heeft ervoor gezorgd dat voor moslims Jeruzalem, na Mekka, de heiligste stad is. Op de plek waar Mohammed vzmh volgens de overlevering naar de zevende hemel ging, werd later de Al-Aqsa moskee gebouwd.
ooh dit wist ik niet eens, moet me echt meer boeken gaan lezen, heb zijn levensverhaal thuis, maar kom er maar niet toe om het te lezen

24-08-2006, 12:21
ja ik wist het me schoonma had gevast maar ik weet dat je er niks extras voor mag doen das niet volgens de soenna!En dat is altijd zo raar in marokko doen ze dat vaak wel.Zo ook bijvoorbeeld als iemand dood is de 40ste dag tolba houden,das ook niet volgens de soenna!

24-08-2006, 12:21


sorry reageerde op de verkeerde topic hahaha

24-08-2006, 12:21
Nee, ik ook niet. wel jammer zeg....

24-08-2006, 12:21
Kheb al eerder een fatwa geplaatst waaruit blijkt dat er helemaal geen bewijs is voor wanneer al-israa wal-mi3raadj plaats zouden hebben gevonden.

En het behoort niet tot de soennah om dit te herdenken/te vieren op een bepaalde datum. Eraan denken is natuurlijk altijd goed, maar niet speciaal op een dag en dan ook iets speciaals te gaan doen.

Als ik het terug kan vinden, plaats ik mn bericht nogmaals.

24-08-2006, 12:24
miss je hebt vandaag wel de smaak te pakken, met topics openen!! (ihihiii)