Bekijk volle/desktop versie : door jou tot op mijn bot gekwetst



24-08-2006, 00:14
ik vertel een waargebeurd verhaal sommigen feiten zijn fictie, namen zijn veranderd zodat ik hiermee niemand kwets.

Chakir was de enige jongen waar ik ooit op echt verliefd ben geweest, ik dacht hij is de ware voor mij en zal dat ook voor altijd blijven echter nu jaren later blijkt ik had het mis en niet een beetje ook.

Het was zomer en zoals elke jaar verlangde ik hevig naar de zon, de heerlijke zonnestralen op mijn huid, de familie, het eten wat altijd zo lekker smaakt, het strand dat op loop afstand is en de taxi die je met zijn zessen deelt kortom MAROKKO mijn vader en moederland het enige land op aarde waar ik mij mee verbonden voelde zodra ik over de grens was het gevoel van thuis komen door mijn lichaam stoomde ja dat was MAROKKO elke zomer jaar in jaar uit .

En dan die zomer waar het allemaal mee begon, zoals elke dag stonden we samen op pa en ma mijn zusjes, (dat was een tweeling van 14 jaar Nesrin & Dina altijd ondeugend en nooit te vinden), en neefjes, nichtjes, tantes en ooms je kent het wel kortom iedereen is er.....en na het ontbijt deed iedereen zijn ding zo deed ik ook de mijne.

het was vroeg en warm ik liep naar bakker zoals elke ochtend mijn vader moest vers brood hebben voor ontbijt en vers was ook echt vers, net uit de oven en te warm om te vervoeren in dit weer.........'mag ik 15 brooden van uw'
alsjeblieft dame en doe je vader de groeten' en ik slofte met de brooden weer terug naar huis, hm dacht ik wat een mooie wagen staat daar voor ons deur mischien een vriend van mijn vader...... pa ik ben thuis kom we gaan ontbijten.
tlah je oom is hier. 'wie dan. Nassim mijn broer kom gauw........iksnelde naar boven mijn lievenlings oom ik was echt gek op hem ik heb altijd zo goed met hem kunnen vinden was die auto van hem hmm.

salaam er werd geknuffeld en gekust en daar zaten we dan met zijn allen aan het ontbijt en mijn neven mij god dat waren echte kanjers geworden hmm als je mijn neef niet was dan was ik mischien wel ..........nee hou op zei ik tegen mijzelf dit is idioot ik zie mijn neven pas weer voor het eerst in jaren, ze waren namelijk naar Agadir verhuisd en mijn vader vond dat altijd te ver 2 dagen in de auto nee dat kan ik niet aan shirien ik heb hartklachten en dan smeekte we ( mijn zusjes en nichtjes) ach laat ons dan met de bus gaan dan schudde hij zijn hoofd nee die vertrouw ik niet........ hopeloos dus nam ik maar genoegen aan met elke jaar strand en de kapper...........
ewa hoe is het met jullie' goed antwoorden ze in koor en wat ben je groot geworden shirien zei mijn oom.
ja oom eens worden alle kleine meisjes groot en ik dus ook maar ik heb nog wel mijn streken ik ben ze niet verleerd hoor...'hij lachte hard ach broer van me volgens mij heb je handen vol aan haar ik weet nog van die tijd in nederland toen ik bij jullie inwoonden dat je gek van haar werd altijd eigenwijs nooit luisteren en altijd straf op school. Mijn tante en haar zoons kwamen niet bij van het lachen
'ach zo is het nu eenmaal maar ik kan met trots zeggen dat ik nu toch wel mij diploma heb, he blijven jullie hier vandaag of ' en toen sprak hij eindelijk zijn lichtbruine ogen staarden mij aan...ja wij zijn hier op vakantie en we blijven zeker 5 dagen toch pa.... 'ja maar we gaan wel veel familie bezoeken maar we slapen hier als er nog ruimte is er loopt alweer veel volk hier 'alsjeblieft blijf er is ruimte zat zei mijn vader, de helft gaat morgen weg, blijf alsjeblieft het is lang geleden en zo kunnen we bijpraten is ook leuk voor de kinderen die kennen elkaar bijna niet meer'ja dat denk ik ook ewa jongens haal de spullen uit de auto en breng ze naar boven'. 'ik help jullie wel kom mee''

willen jullie dat ik verder ga....................