Bekijk volle/desktop versie : Voor de meisjes die hijaab dragen..Help me!!



23-08-2006, 21:14
Selaam Alikom,

Dames ik draag sinds kort Hamdoeleleh mijn hijaab...

Deze zomer heb ik met moeite kleren uitgezocht die bij elkaar passen..
Tegenwoordig vind je niet zo snel iets dat lang is...

Maar ik heb nu echt een probleem... Herfst en winter komt eraan...
En ik weet niet hoe ik me moet gaan kleden en hoe ik me hijaab moet doen!
Het is misschien stom maar ik vind dat heel moeilijk..

Hebben jullie voor pleaseeeeeeeee tips?
En misschien adressen waar ik die lange hoofddoeks kan kopen, want ik heb alleen kleine hoofddoeks en sjaals...

Sokran

Ma salama

23-08-2006, 21:24


zelf woon ik in amsterdam en op de markt zie ik overal hoofddoeken ook van die dikke sjaals voor de winter.. misschien daar es proberen

23-08-2006, 21:25
Heel goed van je dat je een hoofddoek bent gaat dragen

Ik denk dat het juist makkelijker is om je in de winter te kleden. een mooie lange jas met daaronder bijv. een broek en daarboven iets van een lange warme vest misschien?

23-08-2006, 21:26

Citaat door Naura:
zelf woon ik in amsterdam en op de markt zie ik overal hoofddoeken ook van die dikke sjaals voor de winter.. misschien daar es proberen
Selaam,

Bedankt voor je reactie..

En wanneer is bij jullie markt dan en waar precies moet ik zijn??

Ma salama

23-08-2006, 21:28



Citaat door monjaca:
Heel goed van je dat je een hoofddoek bent gaat dragen

Ik denk dat het juist makkelijker is om je in de winter te kleden. een mooie lange jas met daaronder bijv. een broek en daarboven iets van een lange warme vest misschien?
Selaam,

Dank je wel zuster,

Dat kan inderdaad, alleen ik vind alleen strakke broeken, en ik kan helemaal geen wijde vinden..

Ik heb nu alleen linnen broeken maar dat is niet echt handig om te dragen in de winter...

Ma salama

23-08-2006, 21:29
De albert cuyp markt is van ma tot za geopend die is vanaf CS bereikbaar met tram 16/4/25/24.
de dappermarkt is bereikbaar met bus 22 vanaf CS die is ook de hele week open halverwege de markt heb je de Java straat daar heb je een aantal marokkaanse winkeltjes waar ze hoofddoeken verkopen ook een hoofddoeken winkel tevens heb je op de markt ook een hoofddoeken winkel en je hebt er ook de Manzara turkse kleding zaak daar heb je ook leuke kleding voor als je hidjaab draagt..
dan heb je de bos en lommermarkt die is alleen maandag gesloten die is vanaf CS met bus 21 te bereiken hmm ff denke voor de rest kom ik er niet echt op!

succes

23-08-2006, 21:31

Citaat door Naura:
De albert cuyp markt is van ma tot za geopend die is vanaf CS bereikbaar met tram 16/4/25/24.
de dappermarkt is bereikbaar met bus 22 vanaf CS die is ook de hele week open halverwege de markt heb je de Java straat daar heb je een aantal marokkaanse winkeltjes waar ze hoofddoeken verkopen ook een hoofddoeken winkel tevens heb je op de markt ook een hoofddoeken winkel en je hebt er ook de Manzara turkse kleding zaak daar heb je ook leuke kleding voor als je hidjaab draagt..
dan heb je de bos en lommermarkt die is alleen maandag gesloten die is vanaf CS met bus 21 te bereiken hmm ff denke voor de rest kom ik er niet echt op!

succes
Selaam,,

Sokran je bent een schat!!

Ik heb alles genoteerd en ik zal zeker een kijkje nemen!!



MA salama

23-08-2006, 21:33

Citaat door Moslima_Anoniem:
Selaam,,

Sokran je bent een schat!!

Ik heb alles genoteerd en ik zal zeker een kijkje nemen!!



MA salama
Graag gedaan lieverd

trouwens alf mabrouk dat je hidjaab draagt echt goed van je... jouw probleempje komt mij bekend voor dat had ik 1.5 jaar geleden ook dus weet wat je meemaakt maar komt allemaal goed inshallah

trouwens voor pantalons zou ik kijken bij H&M, Zara, Mango

als je meer vragen hebt mag je mij altijd PM en

liefs naura

23-08-2006, 21:40

Citaat door Naura:
Graag gedaan lieverd

trouwens alf mabrouk dat je hidjaab draagt echt goed van je... jouw probleempje komt mij bekend voor dat had ik 1.5 jaar geleden ook dus weet wat je meemaakt maar komt allemaal goed inshallah

trouwens voor pantalons zou ik kijken bij H&M, Zara, Mango

als je meer vragen hebt mag je mij altijd PM en

liefs naura
Selaam,

Dank je wel Zuster, jij draagt hem wel lang tbarkAllah..


Komt inderdaad goed Inschallah

Ma salama

23-08-2006, 21:42
Allahbarek fiek

voor je het weet ben je weer een jaartje verder tijd vliegt soebhanallah....
begin vooral de eerste zomer had ik t moeilijk maar jah is shaitan die je gek wilt maken vooral veel sabr hebben op een gegeven moment kan je je niet eens voorstellen dat je ooit nog zonder kan.

beslama

23-08-2006, 22:11
mashaAllah zusters !!!