Bekijk volle/desktop versie : De zomer in Marokko



Pagina's : [1] 2

23-08-2006, 18:42
Hoe komt het dat je na iedere zomer, weet wat je te wachten staat. Geldt dit alleen voor mij of voor meerdere meiden.
Het is meestal midden juli wanneer je ouders besluiten te vetrekken naar Marokko.
Zoals gewoonlijk heb ik er voor gekozen om met mijn ouders mee te gaan.
Je probeert wat extra te werken voordat je vertrekt, shopt in de laatste week en pakt je koffer in en je vetrekt. Het gezeur begint al onderweg, je moeder wil af en toe stoppen en je vader wil zoveel mogelijk doorrijden, zodat die zo snel mogelijk in Marokko is.
Eenmaal aangekomen in Marokko, verkloot je je eerste week voornamelijk aan familie die 9 van de tien keer eerder staat te wachten op de cadeautjes dan op jou. Je wilt niks zeggen tegen je ouders want het blijft familie.

Eenmaal aangekomen in je eigen huisje, probeer je de tijd voor je zelf te nemen en pak je alles uit. Je doet wat je moeder van je verlangt en kijkt je vader net zo lang lief aan tot dat die zegt, ik breng je naar het strand. Je komt aan op het strand en ziet veel bekende, zo kom je al gauw de dag door, maar bent nog niet helemaal tevreden, want het is tijd voor nieuwe mensen, anders wordt het een herhaling van de zomer er voor.
,, He nadia we moeten pa bellen zodat die ons weer komt halen, zodat we onze spullen kunnen pakken en een weekje aan het strand kunnen liggen”.
Zo gezegd zo gedaan. Nadia me zus van 25 loopt naar het belhuis om me vader te bellen.
Ik ben trouwens fatin en ik ben 22 jaar oud. We hadden vandaag op het strand wat rond gevraagd naar wat zomerhuisjes, om in ieder geval 1 weekje rust te hebben. We hadden het thuis nog niet gezegd, als we het zouden vragen dan wist je toch al wat het antwoord was, vandaar dat we gewoon een huisje zelf zijn gaan zoeken.
Nadia kwam terug van het belhuis en vertelde me dat pa niet zo blij was, met het huisje, maar dat die ons direct kwam halen om de volgende ochtend ons af te zetten, maar dat ging niet zomaar we kregen ons broertje van 12 er gratis bij.
Het maakte me niet heel veel uit, me broertje hield gelukkig van zwemmen, dus we hoefden alleen een oplossing te zoeken voor de avonden.
Het was dit of je kon het strand op je voorhoofd schrijven.

Als jullie willen dat ik verder ga dan hoor ik het graag

23-08-2006, 18:48


1e fan meid
ga verder

23-08-2006, 18:48
salaam lieverd

je titel trok me zo aan dat ik ff binnen sprong ben zo geconcentreerd bezig met mijn vervolg voor mijn verhaal dat ik ff stopte om te lezen .
en jah ik ben je eerste van denk ik

ga door zou ik zeggen

veel liefs
aicha chiloha

28-08-2006, 20:58
Inmiddels had onze pa ons gehaald en konden we onze spullen pakken, zodat we de volgende ochtend in het appartement konden trekken.
Ik zag dat me moeder niet echt blij was dat we een weekje aan het strand zouden liggen met ze drietjes, maar dat deed me niet echt veel, het was toch nooit goed.
Ik zag dat nadia haar kleren al aanhad en de haren al had gedaan, ik sprong gauw onder de douche, zodat we konden vetrekken.
Het strand was niet heel ver, dus we konden direct op het strand liggen.
Me vader was terug gegaan naar me moeder en wij zouden in de avond onze tassen uitpakken.
Eenmaal aangekomen op het strand, voelde ik eindelijk me rust, ik zag veel meiden die in grote groepjes zaten met jongens. Ik merkte al gauw op dat het ieder jaar steeds gekker werd in Marokko.
Vele meiden kenden geen trots, vooral als je er achter kwam hoe oud die meiden waren. Ze waren nog geen 16 jaar oud.

28-08-2006, 22:51


nieuwe fan ..!!
ga snel verder

28-08-2006, 23:35
apart verhaal meid maar wel leuk
ga gauw verder

xxx je nieuwe fanetje

29-08-2006, 15:27
up

29-08-2006, 22:47
Ik zag Nadia zitten en me broertje was aan het zwemmen. We deden eigenlijk niet heel veel bijzonders op het strand, het was meer voor onze rust, totdat ik een ouwe bekende tegen kwam.
Het was een jongen die ik al jaren kende, ik had eindelijk het gevoel dat me zomer was begonnen. Hij gaf me een goed gevoel en wat ik van hem had begrepen gaf ik hem ook dat gevoel.
We hadden voor de avond afgesproken om samen wat leuks te doen, hij zou zijn neef meenemen en ik zou samen met nadia gaan.
Nadia en ik maakte ons klaar voor de avond. Ik deed me spijkerbroek aan met een top en had teenslippers aan, Nadia had een rokje aangedaan met een shirt, onze haren waren standaard los.
Het was een uur of 10 en zag dat ik gebeld werd.
,, Hey Fatin we zitten al op terras en wachten op jullie, zie ik jullie zo?
Ik vertelde abdel dat we uit huis vertrokken en dat we er met 5 minutjes waren.
Na 5 minutjes zaten we op het terras, het was erg gezellig met abdel, ik kon het goed met hem vinden, maar dacht er eigenlijk verder niet bij na. Ik ontving alleen steeds signalen van hem op, waarbij ik dacht dit zeg je niet tegen een vriendin.
Het was heel lief en voelde me gevleid, maar stond er op dat moment nog niet bij stil. De avond verliep erg gezellig. Abdel liep met ons mee naar het appartement en vertrok.
Nadia en ik liepen naar boven en op de trap zag ik Nadia al de hele tijd naar me lachen, ik begreep haar niet want ik had gewoon echt slaap.
Eenmaal onze pyjama's aan, hoorde ik me telefoon. Ik had een sms ontvangen.
,, Hey fatin, ik vond het erg gezellig en ik hoop je morgen weer te zien, slaap lekker, kus abdel.
Ik had geen zin om terug te smsen, want ik zag hem over een paar uurtjes op het strand, maar dat had ik verkeerd gedacht!!

Als ik verder moet gaan dan moeten jullie het maar zeggen.
Ben een beetje druk, dus het duurt ff voordat ik steeds verder ga met me verhaal!!

30-08-2006, 19:33
verder !!!!

31-08-2006, 14:55
Ik lag net lekker te slapen, ik had afgesproken met Nadia om een vroege duik te nemen, todat ik iemand hoorde kloppen. Het was half 7 in de ochtend en begreep niet dat er bij ons werd aangeklopt. Ik deed snel een badjas aan en liep richting de deur, nadia en me broertje younes stonden achter me, we waren namelijk best bang, want alleen me ouders wisten waar we verbleven en abdel dan.
Ik deed de deur rustig open en zag me vader in de deuropening staan.
Hij zei niks, ik durfde niks te zeggen. Ik keek nadia aan en nadia keek mij aan.
Na een lange stilte, hoorde ik me vader zeggen dat die een glas water wou, dit was mijn moment om te vragen waarom die hier zo vroeg was. Me ouders kwamen vaker langs, maar kondigde dit altijd aan en kwamen nooit zo vroeg en me moeder was er niet.
Me vader vertelde me dat we onze spullen moesten pakken en dat we direct met hem mee terug moesten. Ik begreep nog steeds niks, we zaten er nog maar 2 dagen en we hadden nog vijf dagen te gaan.
,, Ja jullie moeder wil niet hebben dat jullie hier alleen zitten en moest jullie direct ophalen, zei me pa.
Ik dacht dat ik flipte, wat hoorde ik, had ze zich dat niet eerder kunnen realiseren!!
Ik zag dat Nadia helemaal gek werd, we hadden eindelijk een leuke avond gehad en werden, nadat we net 3 uurtjes hadden geslapen uit ons bed gehaald om weer te vertrekken. Nadia kon het niet laten.
Nadia: ,, Het kan me niet schelen dat ze het niet wil hebben, dan had ze in de eerste instantie moeten zeggen dat ze het niet wou hebben en bovendien vind ik dit niks voor ma, als het niet wou had ze direct nee gezegd!!

Me vader zei dat er veel gezeur was thuis en dat het beter was om ff mee te gaan naar huis en beloofde ons de volgende ochtend weer terug te brengen naar het strand.
Er zat dus niks anders op, ik zei tegen nadia en younes dat ze alleen hun tandenborstel moesten inpakken, dan was er sowiezo een reden om hier terug te komen. Zo gezegd zo gedaan we stapte de auto in en gingen richting huis.
We reden naar me oma's huis. Bij de voordeur hoorde ik me oom hard schreeuwen tegen me moeder. Ik wist niet wat ik hoorde, hij vertelde haar dat haar dochters heel verkeerd bezig waren op het strand. En toen begon het lichtje bij mij te branden, het zat me oom dwars dat we alleen op het strand zaten en niet me moeder. Nadia werd helemaal gek.
Me oom het broertje van me moeder bemoeide zich altijd met ons leven, die man verpest letterlijk ons leven.
Hij bleef maar schreeuwen, hij manipuleerde altijd me moeder, wat haatte ik die man zeg!!
Me oom: ,,Die dochters van je zitten daar met meer dan 25 jongens, ik weet niet of jullie dat normaal vinden, maar ik vind het een schande voor de familie, als jullie niet ingrijpen dan doe ik het, zei hij.
Me oom had ons nog niet gezien, ze zaten namelijk op de binnenplaats van het huis, Totdat nadia niet meer kon.
Nadia:, Wie denk jij wel niet wie je bent, ik heb een moeder en vader en meer heb ik niet nodig, dat jij ongelukkig bent hoef je ons daar niet in mee te sleuren!!!
Ik zag de ogen van me moeder steeds groter worden..
Me oom liep richting de keuken en trok een la open. Hij stond bij de deuropening en liep richting nadia met een.........

31-08-2006, 17:02
uuuuuuuuuuuuup ER DE pup

31-08-2006, 21:21
ga verder

31-08-2006, 21:43


ga verder


01-09-2006, 12:12
Een mes, die nog langer was dan me hele arm, je weet wel zo'n mes die ze gebruiken om een schaap te slachten met het offerfeest.
Ik:,, Nadia ren voor je leven die man is helemaal gek geworden!!!!
Ik zag Nadia miskiena rennen, ik wist niet wat ik moest doen, ik stond daar samen met me moeder en hij had een mes, me vader was weg en me andere oom was er ook niet.
Nadia rende naar boven en je weet hoe vermoeiend de trappen zijn in marokko, haar tempo werd steeds langzamer en ik werd gek van de zenuwen, ik begon ook te rennen opzoek naar een man die ons kon helpen!!
Nadia was boven en wou de kamer van me oma in, dat was tenslotte de enige kamer met een slot.

01-09-2006, 17:08
eeeyy lieverd

verdeuurr wajoww je maakt me gek !!

Pagina's : [1] 2