Bekijk volle/desktop versie : Ik wil me uitwonend laten inschrijven. Help me even aub!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

19-08-2006, 13:36
Ik weet dat ik daarvoor eerst naar de gemeente moet, met degene bij wie ik dan zogenaamd ga wonen, toch? En wat moet je nog meer doen? Ook de bankgegevens wijzigen? Iets met belasting? Zeg me aub wat ik allemaal moet doen, ik wil namelijk geen fouten maken..

19-08-2006, 13:50


3 mensen klikken, maar zeggen niets..

19-08-2006, 14:00

Citaat door sweetieSamar:
Ik weet dat ik daarvoor eerst naar de gemeente moet, met degene bij wie ik dan zogenaamd ga wonen, toch? En wat moet je nog meer doen? Ook de bankgegevens wijzigen? Iets met belasting? Zeg me aub wat ik allemaal moet doen, ik wil namelijk geen fouten maken..
In principe hoef je niets te doen.. Je ouders moeten wel verklaren dat je uitwonend bent, voor de IBG en verder kun je je nieuwe adres doorgeven aan de instanties, waarvan jij denkt dat het noodzakelijk is. Je kunt inderdaad denken aan de bank, de belastingdienst, de verzekeringsmaatschappij, je werkgever etc.

19-08-2006, 14:05

Citaat door abdars_aharich:
In principe hoef je niets te doen.. Je ouders moeten wel verklaren dat je uitwonend bent, voor de IBG en verder kun je je nieuwe adres doorgeven aan de instanties, waarvan jij denkt dat het noodzakelijk is. Je kunt inderdaad denken aan de bank, de belastingdienst, de verzekeringsmaatschappij, je werkgever etc.




Hoe moeten mijn ouders dat aan de IBG verklaren? Maar ik praat niet met mijn ouders. De IBG controleert toch ook je gegegevens die bij de gemeente staan, kijken of je daar ook wel woont ofzoiets..


Moet ik dan niet met degene bij wie ik zogenaamd ga wonen, naar de gemeente om te zeggen dat ik bij diegene ga wonen ofso?

19-08-2006, 21:34



Citaat door sweetieSamar:
Hoe moeten mijn ouders dat aan de IBG verklaren? Maar ik praat niet met mijn ouders. De IBG controleert toch ook je gegegevens die bij de gemeente staan, kijken of je daar ook wel woont ofzoiets..


Moet ik dan niet met degene bij wie ik zogenaamd ga wonen, naar de gemeente om te zeggen dat ik bij diegene ga wonen ofso?
Bij wie je zogenaamd gaat wonen moet er bij zijn als je naar de gemeente gaat.

19-08-2006, 21:36
je moet het echt niet doen, straks word je gepakt en dan??

19-08-2006, 21:43

Citaat door Fatima85:
je moet het echt niet doen, straks word je gepakt en dan??
Gebeurt zelden. Ze komen aankloppen om te tjekken of je daar woont en als niemand open doet gaan ze weer weg. :/


Zet er een paar spullen van jezelf die je nie meer gebruikt. Bijv: Schoenen, agenda's, schriften ( met jouw naam derin natuurlijk ) kleren etc.

Alles doen zodat zij denken dat jij daar woont.

19-08-2006, 22:48

Citaat door Lella_Hafsa:
Bij wie je zogenaamd gaat wonen moet er bij zijn als je naar de gemeente gaat.
nee hoor, tenminste bij mij hoefde dat niet, ik ben zelf gegaan.

19-08-2006, 22:53

Citaat door MisZ_Indepent:
nee hoor, tenminste bij mij hoefde dat niet, ik ben zelf gegaan.
Vaag.

20-08-2006, 00:05

Citaat door sweetieSamar:
Hoe moeten mijn ouders dat aan de IBG verklaren? Maar ik praat niet met mijn ouders. De IBG controleert toch ook je gegegevens die bij de gemeente staan, kijken of je daar ook wel woont ofzoiets..


Moet ik dan niet met degene bij wie ik zogenaamd ga wonen, naar de gemeente om te zeggen dat ik bij diegene ga wonen ofso?
Als je je adres wijzigt bij de IBG, dan gaan ze dat controleren bij de gemeente. Als zij hetzelfde adres van de gemeente krijgen, dan krijg jij een brief thuisgestuurd, waarin jouw ouders wordt gevraagd te verklaren dat jij inderdaad niet meer 'thuis' woont. Dat kunnen ze op de achterkant van de brief doen. Hun gegevens en een krabbeltje.

Je kan het op verschillende manieren doen. Je kan ook bij de gemeente een formulier ophalen, voor het wijzigen van je adres. Deze moeten jij en de hoofdbewoner ondertekenen. Dan neem je een kopie van zijn/haar legitimatie mee, plus het ondertekende formulier en je eigen legitimatie. Soms doen ze echter moeilijk en dan handig als hij/zij erbij is. Dat is namelijk overtuigender. In enkele gevallen wordt jou eerst gevraagd toestemming te halen bij de woningbouw.

20-08-2006, 10:29

Citaat door sweetieSamar:
Ik weet dat ik daarvoor eerst naar de gemeente moet, met degene bij wie ik dan zogenaamd ga wonen, toch? En wat moet je nog meer doen? Ook de bankgegevens wijzigen? Iets met belasting? Zeg me aub wat ik allemaal moet doen, ik wil namelijk geen fouten maken..
Dat is eigelijk fraude plegen he,

20-08-2006, 10:47
Liegen was toch ook haram?
Blijkbaar wordt het vrij snel vergeten als het om geld gaat

20-08-2006, 10:55


Inderdaad, het is gewoon jezelf onrechtmatig geld toe eigenen, ofzoiets

20-08-2006, 11:03

Citaat door xSalsabilax:
Inderdaad, het is gewoon jezelf onrechtmatig geld toe eigenen, ofzoiets
Ze kan ook gewoon gaan werken is ook een oplossing, heb ik ook gedaan. Maar blijkbaar wil ze profiteren

20-08-2006, 12:12

Citaat door Diederikus:
Profiteren?? hahaha maak er maar STELEN van.
En dan wil ze haar ouders nog bij der diefstal betrekken ook.
Voor de eerste keer, ben ik het met je eens...
Als je ouders geschoold zijn, zullen hier niet aan meedoen, het is fraude/diefstal dus Haraam. Op de brieven staat dat het naar de waarheid moet worden ingevult, ook wij moeten ons daar aan houden...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16