Bekijk volle/desktop versie : Zonder Boerka zonnen: Eigen strandjes voor moslima



Pagina's : [1] 2 3 4

18-08-2006, 16:47
Zonder Boerka zonnen: Eigen strandjes voor moslima
Riccione – Het gemeentebestuur van deze badplaats nabij Rimini wil aparte stranden reserveren voor moslima’s. Nu kunnen de dames zich niet van hun gewaden ontdoen wegens strenge koran regels. Lokale politici zijn hier fel tegen gekant maar de gemeente zegt dat de vele, vaak steenrijke, Arabische bezoekers net zo goed moeten kunnen genieten van een dagje strand zonder de warme kledij.

Een eigen plekje zonder hongerige mannenblikken is wel het minste wat we kunnen doen aldus een woordvoerder. De badplaats leeft voornamelijk van het toerisme en het wegblijven van deze doelgroep kan een forse daling in het inkomen betekenen.Mededeling redactie: Aub geen gedoe omdat het moslima's zijn, ieder geloof verdient het respect.
(VIA)

18-08-2006, 17:49


jammer dat er ook sattelietfotos gemaakt kunnen worden

19-08-2006, 21:17


Ik sta er niet versteld noch sceptisch van te kijken.
Sterker nog, naar mijns inzien zou het geen enkel kwaad kunnen. Hokjesplaatsengedoe is niets nieuws, immers er ook naaktstranden bestaan, waarom zou een moslima/vrouwvriendelijk strand niet mogen dan?


19-08-2006, 22:04

Citaat door xRomaissax:


Ik sta er niet versteld noch sceptisch van te kijken.
Sterker nog, naar mijns inzien zou het geen enkel kwaad kunnen. Hokjesplaatsengedoe is niets nieuws, immers er ook naaktstranden bestaan, waarom zou een moslima/vrouwvriendelijk strand niet mogen dan?

in marokko zie je ze met hijab en al t water ingaan

19-08-2006, 22:07



Citaat door Qzero:
in marokko zie je ze met hijab en al t water ingaan
Het feit dat het gebeurd,wilt nog niet vermelden dat het een fijne en gemakkelijke- ontspannen manier van badderen is.
Het lijkt mij in geen enkel opzicht een goed idee om met hijab de zee in te duiken.

Ik denk dat die dames ondanks de strubbelingen zich er niet graag van weerhouden om te gaan zwemmen etc,toch lijkt mij een eigen strand vermakelijker.

19-08-2006, 22:07
wollahila d8 er ook aan een strand voor alleen vrouwen in iedergeval heerlijkkk

19-08-2006, 22:10
nu nog ff afw8en dan heh

19-08-2006, 22:13
nu een strand voor alleen mannen,

zoiets moet zowiezo gescheiden zijn vind ik

19-08-2006, 22:13

Citaat door palastine4ever:
wollahila d8 er ook aan een strand voor alleen vrouwen in iedergeval heerlijkkk
Inderdaad, daarbij spreek ik niet eens enkel over hijabdragende vrouwen.
Ik draag zelf geen hoofddoek, maar god wat zou mij het heerlijk lijken om enkel een strand voor ladies te hebben.

Gezellig met dames op het strand vertoeven, zonder lastig gevallen te worden door macho's/gemaakte baywatch look a likes, die je uitje komen verstoren.

Romaissa droomt nu al weg,van een overbezette strand, gevuld met kakelende, drukmakende vrouwen.

19-08-2006, 22:15

Citaat door Wayagher:
nu een strand voor alleen mannen,

zoiets moet zowiezo gescheiden zijn vind ik
Ja, een strand voor mannen zou ook geen kwaad kunnen.

19-08-2006, 22:24

Citaat door xRomaissax:



Ja, een strand voor mannen zou ook geen kwaad kunnen.
inderdaad

raar dat als je in je boxershort de buurvrouw tegenkomt je kapot gaat van schaamte

maar op het strand paradeer je voor haar neus zonder enige moeite met dito zwembroek

dat is krom

19-08-2006, 22:27

Citaat door Wayagher:
inderdaad

raar dat als je in je boxershort de buurvrouw tegenkomt je kapot gaat van schaamte

maar op het strand paradeer je voor haar neus zonder enige moeite met dito zwembroek

dat is krom
Yeps, het is erg dubbelzinnig.

Uiteraard ook voor vrouwen, badkleding verschilt dermate niet veel van lingerie.
Terwijll je ook daarvoor zou moeten schamen..

En aangezien geen van ons in duikerspakken het strand op gaan,lijkt het idee om te scheiden steeds beter en beter te worden.

19-08-2006, 22:29



Citaat door xRomaissax:


Yeps, het is erg dubbelzinnig.

Uiteraard ook voor vrouwen, badkleding verschilt dermate niet veel van lingerie.
Terwijll je ook daarvoor zou moeten schamen..

En aangezien geen van ons in duikerspakken het strand op gaan,lijkt het idee om te scheiden steeds beter en beter te worden.
sommige dingen waar je mee opgroeit ga je automatisch normaal vinden, terwijl dat eigenlijk niet normaal is

mohiem.. voordat zoiets in nederland er is

ik vraag me af of het ooit komt

19-08-2006, 22:36

Citaat door Wayagher:
sommige dingen waar je mee opgroeit ga je automatisch normaal vinden, terwijl dat eigenlijk niet normaal is

mohiem.. voordat zoiets in nederland er is

ik vraag me af of het ooit komt
tjah, wat normaal vinden betreft heb je gelijk in, vaak weet je niet beter, ook omdat het altijd zo is geweest.

Of het in NL ooit er van zou komen is een goede vraag, waar kritisch naar gekeken moet worden, je hebt hier te kampen met een hevig verschil betreft normen en waarden tussen verschillende culturen.
Ik zou een ieder in zijn waarde willen laten,dus als hij/zij naar een naaktstrand wil dan gun ik dat van harte.. Zolang hij/zij maar doet en vrij is om te doen wat ze willen.. Keerzijde van mijn openhartigheid is wel dat ook de vele moslims in dit land gezien en erkend zouden moeten worden, zo zou dus een strand zeer toepasselijk zijn.

Maar ja, dan valt alles in het niets, concluderende dat wij moslims ons al lang niet meer gedragen zoals het zou moeten zijn. Tijd van tegenwoordig kijk je er ook niet meer van op als wij - zowel mannen als vrouwen- in strings op strand rond huppelen.

Ps. Marokko is volgens mij net zo wanhopig als NL wat dit punt betreft, i think..

19-08-2006, 22:40

Citaat door xRomaissax:


tjah, wat normaal vinden betreft heb je gelijk in, vaak weet je niet beter, ook omdat het altijd zo is geweest.

Of het in NL ooit er van zou komen is een goede vraag, waar kritisch naar gekeken moet worden, je hebt hier te kampen met een hevig verschil betreft normen en waarden tussen verschillende culturen.
Ik zou een ieder in zijn waarde willen laten,dus als hij/zij naar een naaktstrand wil dan gun ik dat van harte.. Zolang hij/zij maar doet en vrij is om te doen wat ze willen.. Keerzijde van mijn openhartigheid is wel dat ook de vele moslims in dit land gezien en erkend zouden moeten worden, zo zou dus een strand zeer toepasselijk zijn.

Maar ja, dan valt alles in het niets, concluderende dat wij moslims ons al lang niet meer gedragen zoals het zou moeten zijn. Tijd van tegenwoordig kijk je er ook niet meer van op als wij - zowel mannen als vrouwen- in strings op strand rond huppelen.

Ps. Marokko is volgens mij net zo wanhopig als NL wat dit punt betreft, i think..
tegen de tijd dat die boefje op je avatar groot is, zal hij misschien naar een moslim strand kunnen gaan

ik ga minister president worden denk ik

playa wayagher

Pagina's : [1] 2 3 4