Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Blaasontsteking !!! Help.



Pagina's : [1] 2

16-08-2006, 15:08
Hallo,

Ik heb sinds vorige week woensdagavond blaasontsteking. En het gaat maar niet over. Ik had pijn bij het plassen, maar voor de rest niet erg. Vrijdagavond en zaterdagavond had ik heel erg buikpijn in mijn zij. Heb pijnstillers ingenomen en ben uren later gaan slapen. Ben niet naar de dokter geweest (STOM STOM).
Maar nu heb ik continue buikpijn en rugpijn.

Ik ben gisteren pas naar de Huisarts geweest, en die vertelde mij dat het blaasontsteking was. Ik heb een kuurtje gekregen, maar het wordt niet minder Ik ben bang dat ik er te lang mee heb gelopen. Had gelijk naar de dokter moeten gaan..

Wie heeft dit meegemaakt, en wat kan ik er aan doen.

16-08-2006, 15:11



Citaat door xxvisjexx:
Hallo,

Ik heb sinds vorige week woensdagavond blaasontsteking. En het gaat maar niet over. Ik had pijn bij het plassen, maar voor de rest niet erg. Vrijdagavond en zaterdagavond had ik heel erg buikpijn in mijn zij. Heb pijnstillers ingenomen en ben uren later gaan slapen. Ben niet naar de dokter geweest (STOM STOM).
Maar nu heb ik continue buikpijn en rugpijn.

Ik ben gisteren pas naar de Huisarts geweest, en die vertelde mij dat het blaasontsteking was. Ik heb een kuurtje gekregen, maar het wordt niet minder Ik ben bang dat ik er te lang mee heb gelopen. Had gelijk naar de dokter moeten gaan..

Wie heeft dit meegemaakt, en wat kan ik er aan doen.


Hoi
Ik heb het ook vaak gehad Ik weet hoe je je voelt.
Bij mij ging de pijn wel over na de kuur. Veel (water) drinken dat helpt!
Sterkte

16-08-2006, 15:16
bedankt meid.. hoelang ging de pijn over. Nadat je de hele kuur hebt afgemaakt?
Ik heb gistermiddag een pil genomen, en een uurjte geleden, maar merk geen verschil.. Het doet zo veel pijn..

Hoelang had jij het, en na hoelang ben je naar de dokter geweest.

16-08-2006, 15:20
Die pillen werken ook niet meteen he. Na een dag of 2/3 (misschien wel langer, een dag of 4/6) merk je het verschil, althans ik wel. Ik heb het ook gehad (en krijg het telkens weer, om het jaar of zo) ik weet hoe het is, SUPER VERVELEND DUS!!

Veel beterschap

16-08-2006, 15:31


((Die pillen werken ook niet meteen he. Na een dag of 2/3 (misschien wel langer, een dag of 4/6) merk je het verschil, althans ik wel. Ik heb het ook gehad (en krijg het telkens weer, om het jaar of zo) ik weet hoe het is, SUPER VERVELEND DUS!!))

Zolang?? ik dacht dat het snel na het innemen van de pil over gaat.
ik ben net een paar maanden getrouwd, dus misschien klopt het dat het vaker komt bij getrouwde vrouwen. Ik heb er nooit eerder last van gehad.

16-08-2006, 15:37

Citaat door xxvisjexx:
((Die pillen werken ook niet meteen he. Na een dag of 2/3 (misschien wel langer, een dag of 4/6) merk je het verschil, althans ik wel. Ik heb het ook gehad (en krijg het telkens weer, om het jaar of zo) ik weet hoe het is, SUPER VERVELEND DUS!!))

Zolang?? ik dacht dat het snel na het innemen van de pil over gaat.
ik ben net een paar maanden getrouwd, dus misschien klopt het dat het vaker komt bij getrouwde vrouwen. Ik heb er nooit eerder last van gehad.
Ja zolang, maar het gaat erom dat ze werken. Als je binnen een week nog geen resultaat ziet even terug naar je huisarts

16-08-2006, 17:03

Citaat door xxvisjexx:
bedankt meid.. hoelang ging de pijn over. Nadat je de hele kuur hebt afgemaakt?
Ik heb gistermiddag een pil genomen, en een uurjte geleden, maar merk geen verschil.. Het doet zo veel pijn..

Hoelang had jij het, en na hoelang ben je naar de dokter geweest.

ja nadat ik de hele kuur af had. Ik weet niet meer hoeveel dagen, het is voor mij gelukkig al een tijd geleden dat ik het heb gehad
En was na de 1e/ 2e dag al naar de dokter geweest gek genoeg kreeg ik het altijd in het weekend

16-08-2006, 17:27
antibiotica

16-08-2006, 17:39
Vaker bij getrouwde mensen ?
Nooit van gehoord. Ik had mijn 1e blaasontsteking op mijn 14e en dat was VERSCHRIKKELIJK !!
Meid, ik raad je aan om veel water te drinken! Hou een flesje bij de hand, kan goed van toepassing komen.
En natuurlijk je kuur afmaken( niet iedereen doet dat)
Verder wens ik je veel beterschap en hoop dat het gauw goedkomt Inshallah !

17-08-2006, 13:24
Het is nog steeds niet over. En het gekke is, dat ik ook misselijk ben. (ik ben toch niet zwanger?? ) Ik heb al een paar dagen bijna niks gegeten. Niks smaakt meer, en ik ben misselijk. Gisteravond heb ik zelfs overgegeven. Ik was echt doodziek. Ben uiteindelijk met een kruik in slaap gevallen.

De medicijnen moet ik " het liefst voor het slapen gaan" innemen. Weet iemand waarom dit is? Ik heb ze dinsdag voor 't eerst genomen om 15.00 uur. Ik had zo'n pijn, ik kon niet wachten tot s avonds. Maar misschien heeft het daarom geen effect.

17-08-2006, 13:56
maar eh... ik heb mijn pil netjes geslikt. En ik moet volgende week pas ongesteld worden... Die #"!!huisarts van mij, is alleen tot 11.30 uur bereikbaar, daarna alleen voor spoedgevallen. ik ga morgen wel bellen.

20-08-2006, 19:45

Citaat door xxvisjexx:
Hallo,

Ik heb sinds vorige week woensdagavond blaasontsteking. En het gaat maar niet over. Ik had pijn bij het plassen, maar voor de rest niet erg. Vrijdagavond en zaterdagavond had ik heel erg buikpijn in mijn zij. Heb pijnstillers ingenomen en ben uren later gaan slapen. Ben niet naar de dokter geweest (STOM STOM).
Maar nu heb ik continue buikpijn en rugpijn.

Ik ben gisteren pas naar de Huisarts geweest, en die vertelde mij dat het blaasontsteking was. Ik heb een kuurtje gekregen, maar het wordt niet minder Ik ben bang dat ik er te lang mee heb gelopen. Had gelijk naar de dokter moeten gaan..

Wie heeft dit meegemaakt, en wat kan ik er aan doen.
Je moet daar niet te lang mee blijven lopen. anders heb je een nierbekontsteking.

Veel drinken echt veel drinken wat ook goed is hoe heet het ook al weer is een soort bessendrank puur natuur kan je bij de natuurwinkel halen of in de supermarkt bij de afd. natuurproducten waar ook de wortelsap staat. Helpt goed tegen blaas ontsteking. Maar ga voor de zekerheid langs je huisarts en neem je ochtend urine mee niet vergeten anders kan je weer terugkomen.

22-08-2006, 12:11


bedankt voor de reacties. Inderdaad, als je er te lang mee blijft lopen, kan het nierbekontsteking worden en dan ben je verder van huis.

Ik ben vanochtend weer naar de huisarts geweest, en het is over. Gelukkig wel. Het was echt geen pretje... Veel water drinken, extra vitamine C slikken helpt. Cranberrysap of tabletten helpen ook. Ik voel me nog steeds niet helemaal lekker, maar dat hoort erbij volgens de assistente. ´s avonds nog pijn in mijn zij.

22-08-2006, 14:12
Kijk het ff aan als het te lang duurt moet je maar gewoon teruggaan.
Neem dan wel je ochtendurine mee.
Bijv. een weekje nog niet over actie nemen. Het is uiteindelijk jouw gezondheid.
Want uiteindelijk kunnen ze je zoveel vertellen maar jij kent je lichaam als de beste.
Als iets niet goed aanvoelt dan is het niet goed moet je maar denken.
Drink wel veel Appelsap is ook goed.

Succes.

Ik heb ff online gekeken voor je dit kwam ik tegen:

link : http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Blaasontsteki ng


Blaasontsteking

Berkenbladthee of Kamillethee zijn rustgevend voor de blaas en stillen de ergste pijn. Veel water drinken, houd de voeten en de buik warm. De vagina met afgekookt water schoonmaken en katoenen ondergoed dragen. Eventueel bij een ruwe ofwel geirriteerde vagina een beetje olie erop om het schrale te verzachten.

Voor blaasontsteking en het voorkomen ervan: Cranberrysap drinken, of thee van gedroogde cranberrys drinken, het helpt echt.


Bij een beginnende blaasontsteking een stuk of 8 vitamine c tabletjes eventueel 2 keer per dag eten en veel drinken en de blaasontsteking verdwijnt.


Blaasontsteking: als je dit wilt voorkomen, plas dan altijd na het vrijen (als een vriendin met een nieuwe man ineens zo vaak blaasontsteking heeft weet u hoe het komt).


Veel water drinken, zelfs al vind je het niet lekker. Een paar dagen lang zo'n 2 liter per dag drinken om de blaas gevuld en nat te houden. In een te lege blaas kunnen bacteriën zich namelijk in een razend tempo vermenigvuldigen en dit wil je nu juist voorkomen! En dames: ALTIJD van voor naar achteren vegen na het toiletgebruik...


Wat goed helpt is karnemelk drinken.


Bij chronische blaasonsteking is het raadzaam, iedere dag vitamine C 500 of 1000 mg. in te nemen. Dat houdt de zuurgraad in de blaas op peil en de blaas is minder gevoelig voor infectie. Dit advies kreeg ik van de Uroloog. En het werkt.


Alsje voelt dat er blaasontsteking op komt zetten, neem dan meteen 3 paracetemol in en drink veel water. Dit is om de blaas te spoelen en een bepaalde zuurtegraad in je lichaam te krijgen, zodat bacterieen sneller het lichaam kunnen verlaten. helpt echt.


Gebruik Koemis koetjingthee(Reformwinkel) samen met vitamine C. Urine wordt zo zuur dan de bacterien kapot gaan. Werkt prima.


Het helpt ook heel goed om na het plassen nog eens 30 seconden te blijven zitten en nog eens te persen. U zult zien dat er er altijd nog wat druppels uit komen. Dit kan, per toilet bezoek, een paar keer herhaald worden (juist deze kleine beetjes zijn belangrijk weg te plassen omdat hier nog veel bacterien in zitten die de blaas continue blijven irriteren). Ook is het raadzaam om in het toilet een glas naast het fontijntje te zetten en jezelf dwingen 2 glazen te drinken. Het doet nl veel meer pijn als je een heel klein plasje elke keer hebt dan als je een normale hoeveelheid kunt plassen.


Drink bij het begin van een blaasontsteking veel appelsap, door de zuurgraad van het sap zal de blaasontsteking snel verminderen.

22-08-2006, 14:16

Citaat door xxvisjexx:
Hallo,

Ik heb sinds vorige week woensdagavond blaasontsteking. En het gaat maar niet over. Ik had pijn bij het plassen, maar voor de rest niet erg. Vrijdagavond en zaterdagavond had ik heel erg buikpijn in mijn zij. Heb pijnstillers ingenomen en ben uren later gaan slapen. Ben niet naar de dokter geweest (STOM STOM).
Maar nu heb ik continue buikpijn en rugpijn.

Ik ben gisteren pas naar de Huisarts geweest, en die vertelde mij dat het blaasontsteking was. Ik heb een kuurtje gekregen, maar het wordt niet minder Ik ben bang dat ik er te lang mee heb gelopen. Had gelijk naar de dokter moeten gaan..

Wie heeft dit meegemaakt, en wat kan ik er aan doen.
Drink veel cranberry sap meid is goed tegen blaasonsteking !

Pagina's : [1] 2