Bekijk volle/desktop versie : Export Marokko stijgt met 13 procent



15-08-2006, 23:27
Rabat - In de eerste zes maanden van dit jaar is de export uit Marokko is toegenomen met 13% naar 51.87 miljard dirham (ongeveer 4.7 miljard euro)

Dit heeft het exchange buro van het ministerie van financiën bekend gemaakt. Een jaar eerder was de export nog 45.9 miljard dirham. Het buro zei dat de groei komt door vooral fosfaten, elektronische goederen en kleding.



De export van fosforzuur is toegenomen met 47.1%, die van natuurlijke en chemische bemesting met 32.7%, elektronische spullen met 15.8% en kleding 15.2%

De import, vooral energieproducten, is gestegen met 13.1% van 87.57 miljard dirham naar 99 miljard dirham (ongeveer 8.95 miljard euro)

Mede hierdoor (import is groter dan export) is Marokko's begrotingstekort 13.1%

Bron AllAfrica.com

16-08-2006, 18:46


Geen reacties?

16-08-2006, 19:26

Citaat door SUPER_MAROC:
Geen reacties?
Omdat het nog te laag is

16-08-2006, 19:33
Duurt denk ik nog wel even voordat de economie in Marokko op volle toeren draait..

16-08-2006, 20:07




Zie ook de GERELATEERDE TOPICS:

Spanje wil grootste investeerder in Marokko worden
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1058503

Werkloosheid Marokko daalt sterk, maar textielindustrie heeft het moeilijk
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1063367

Indrukwekkende groei luchtvaart Marokko
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1051847

16-08-2006, 20:09

Citaat door SUPER_MAROC:
Rabat - In de eerste zes maanden van dit jaar is de export uit Marokko is toegenomen met 13% naar 51.87 miljard dirham (ongeveer 4.7 miljard euro)

Dit heeft het exchange buro van het ministerie van financiën bekend gemaakt. Een jaar eerder was de export nog 45.9 miljard dirham. Het buro zei dat de groei komt door vooral fosfaten, elektronische goederen en kleding.



De export van fosforzuur is toegenomen met 47.1%, die van natuurlijke en chemische bemesting met 32.7%, elektronische spullen met 15.8% en kleding 15.2%

De import, vooral energieproducten, is gestegen met 13.1% van 87.57 miljard dirham naar 99 miljard dirham (ongeveer 8.95 miljard euro)

Mede hierdoor (import is groter dan export) is Marokko's begrotingstekort 13.1%

Bron AllAfrica.com
Lekker belangrijk...

16-08-2006, 20:17

Citaat door Amin4you:
Lekker belangrijk...
Fosforzuur, zit bijvoorbeeld in frisdranken zoals Coca Cola en Pepsi. Veel zullen nu al gillend "Jood" achter hun PC zitten... dus de vraag: is het goed dat Marokko daar veel geld aan verdient?


16-08-2006, 20:29
aight maar moet nog veel hoger en het is wel belanrijk op een dag gaan we toch wel allemaal weg uit ned

16-08-2006, 20:31

Citaat door SUPER_MAROC:
Fosforzuur, zit bijvoorbeeld in frisdranken zoals Coca Cola en Pepsi. Veel zullen nu al gillend "Jood" achter hun PC zitten... dus de vraag: is het goed dat Marokko daar veel geld aan verdient?[/SIZE][/FONT]

[FONT="Arial"][SIZE="2"]Als Marokko daar van kan profiteren is dat natuurlijk mooi meegenomen. Ik heb daar verder geen problemen mee. Je hebt namelijk onderscheidt in Zionisme en Joden.

16-08-2006, 20:38

Citaat door ottomocro:
aight maar moet nog veel hoger en het is wel belanrijk op een dag gaan we toch wel allemaal weg uit ned
Ja ja spreek voor jezelf hoor... Ik ben al weg geweest, 2 keer zelfs maar niet naar Marokko, en nu weer lekker terug. Ik kijk er nu toch anders tegenaan.

Ik zal misschien nog wel eens in het buitenland gaan werken, maar ik zal dan ook weer terugkomen naar Nederland. Hier ben ik geboren en ik heb alleen dit paspoort, dit is mijn thuisland.

Maar ja je weet het nooit! Kan van alles gebeuren!

16-08-2006, 21:43

Citaat door SUPER_MAROC:
Ja ja spreek voor jezelf hoor... Ik ben al weg geweest, 2 keer zelfs maar niet naar Marokko, en nu weer lekker terug. Ik kijk er nu toch anders tegenaan.

Ik zal misschien nog wel eens in het buitenland gaan werken, maar ik zal dan ook weer terugkomen naar Nederland. Hier ben ik geboren en ik heb alleen dit paspoort, dit is mijn thuisland.

Maar ja je weet het nooit! Kan van alles gebeuren!
ja dat wel zo in ned is alles goed geregeld
jah paar maanden effe naar marokko of in andere land