Bekijk volle/desktop versie : PC probelemn, wil XP verwijderen...hellup!

14-08-2006, 17:30
Sinds ik XP op mijn pc heb laten zetten doet mijn pc nog vreemder dan daarvoor.

Hoe kan ik dit verwijderen??
Kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen...ik heb zelf weinig verstand van computers!!

en.......

xWeet iemand hoe het kan dat mijn pc ineens komt vast te zitten, ctrl alt delete werkt dan ook niet meer, niks werkt dan.
xSoms krijg ik eens een zwart scherm en kan ik ook niks meer doen.
xhoe het kan dat ik eens een andere startpagina krijg?

En hoe kom ik van deze problemen af ..... of is mijn pc niet meer te redden???

Alvast bedankt!

14-08-2006, 17:59

Citaat door komkommer:
Sinds ik XP op mijn pc heb laten zetten doet mijn pc nog vreemder dan daarvoor.

Hoe kan ik dit verwijderen??
Kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen...ik heb zelf weinig verstand van computers!!

en.......

xWeet iemand hoe het kan dat mijn pc ineens komt vast te zitten, ctrl alt delete werkt dan ook niet meer, niks werkt dan.
xSoms krijg ik eens een zwart scherm en kan ik ook niks meer doen.
xhoe het kan dat ik eens een andere startpagina krijg?

En hoe kom ik van deze problemen af ..... of is mijn pc niet meer te redden???

Alvast bedankt!
Misschien is het omdat XP gewoon te zwaar is voor jouw pc. Het vreet gewoon teveel geheugen waardoor je pc steeds komt vast te zitten. Wat voor pc heb je? Mocht de pc gewoon geschikt zijn voor xp dan is het misschien handig om een verse installatie uit te voeren.

En als je een nieuwe installatie hebt is het ook meteen handig om er een virusscanner bij te downloaden. http://www.avast.nl is een handig en gratis scanner.

Ik hoor van je als je nog vragen hebt

16-08-2006, 14:50
Bedankt voor je reactie!!

Ik heb in ieder geval dat anti-virusprogramma gedownload en het heeft heel wat virussen van mijn pc gehaald.

Mijn pc zou in principe wel xp moeten aan kunnen, maar hij doet gewoon vreemd sinds het erop zit.

Maar kan je me vertellen hoe ik het eraf moet halen??

Alvast bedankt!

16-08-2006, 14:59

Citaat door komkommer:
Bedankt voor je reactie!!

Ik heb in ieder geval dat anti-virusprogramma gedownload en het heeft heel wat virussen van mijn pc gehaald.

Mijn pc zou in principe wel xp moeten aan kunnen, maar hij doet gewoon vreemd sinds het erop zit.

Maar kan je me vertellen hoe ik het eraf moet halen??

Alvast bedankt!
Salaam komkommer,

Zoals je al zelf zei je pc is zwaar vervuild met virussen ed. Het best wat je kunt doen is een nieuwe verse installatie.
Ik ga er vanuit dat je een XP cd hebt. In dat geval stop je de cd in je cdrom en je start je pc opnieuw op. Wat je dan krijgt tijdens het opstarten is een mededeling op je scherm of je wilt opstarten via cd. je moet dan op een willekeurige toets drukken. De rest is redelijk makkelijk. Wat je wel moet doen is de schijf waarop je oude systeem staat deleten (druk d) en dan op de nieuwe lege ruimte je xp zetten.

Hoor van je of het gelukt is, zoniet vraag gerust

Ma3asalamma