Bekijk volle/desktop versie : Daar zijn ze weer.



Pagina's : [1] 2 3

14-08-2006, 13:56
Ja, ik hoor ze alweer.


Mijn broer, zijn vrouw en hun 4 kinderen: 2ling van 2 jaar bijna en baby van 6 maanden en dochter van 4.. maar die zit denk ik op school.


Ik ben het zat. Waarom blijven mensen niet in hun eigen huis... pfff.. en daar komt mijn moeder al de trap op om te zeggen dat ik naar beneden moet gaan om te koken, want nou is gewoon een boterham (voor mij, ma en pa) niet meer genoeg.
En daarna mag ik alle rotzooi gaan opruimen die de kinderen maken.... + alle afwas enz.

Dit gebeurt zo vaak. Paar keer in de week... word er gewoon moe van. Bezoek tot daarentoe, maar niet zo vaak komen als je lastige kinderen hebt. Doe maar je moeder ophalen en meenemen naar jouw huis als je haar mist!



Waarom blijven ze niet thuis! .. Klaar. Ik neem later geen kinderen zodat ik mijn (schoon)ouders niet tot last ben

Dus.. doei want ik moet weer weg

14-08-2006, 14:00




Daarom ga ik nooit met mijn kinderen op visite, of ik ga alleen neem de oudste dochter of ik blijf thuis, kinderen zijn inderdaad vervelend als ze bij andere zijn.

14-08-2006, 14:00
je gaat toch niet nu koken?? En opruimen moeten ze bij ons thuis echt zelf doen, voordat ze weggaan, want het zijn hun kinderen die troep maken. Is niet meer dan logisch lijkt mij. In ieder geval veel succes.

14-08-2006, 14:06
Ik vind het toch een beetje raar hoe jullie zo praten over je eigen broers en zusters.

Je broer heeft toch wel recht om bij zijn ouders op bezoek te komen. En zijn kinderen zijn neem ik aan toch ook welkom Het zijn toch de kleinkinderen van je ouders...

Kijk wat het koken betreft, je schoonzus kan ook wel in de keuken staan en helpen met koken en afwassen.. toch??

Maar dat ze langskomen is toch niet gek??

14-08-2006, 14:08


Gebied die kinderen rustig te spelen en aan het eind van hun bezoek eigen rommel op te ruimen. Als de ma of pa dit niet doen dan is de taak aan jou. Gewoon streng optreden. Misschien denken de kids een volgende keer wel twee keer na voordat ze mee gaan naar oma.

14-08-2006, 14:09

Citaat door wittewarda:
Ik vind het toch een beetje raar hoe jullie zo praten over je eigen broers en zusters.

Je broer heeft toch wel recht om bij zijn ouders op bezoek te komen. En zijn kinderen zijn neem ik aan toch ook welkom Het zijn toch de kleinkinderen van je ouders...

Kijk wat het koken betreft, je schoonzus kan ook wel in de keuken staan en helpen met koken en afwassen.. toch??

Maar dat ze langskomen is toch niet gek??
Denk niet dat het haar om de bezoekjes gaat, maar meer alles er omheen….. Ik vind visite over de vloer Maar teveel van het goede is voor mij ook

14-08-2006, 14:16

Citaat door wittewarda:
Ik vind het toch een beetje raar hoe jullie zo praten over je eigen broers en zusters.

Je broer heeft toch wel recht om bij zijn ouders op bezoek te komen. En zijn kinderen zijn neem ik aan toch ook welkom Het zijn toch de kleinkinderen van je ouders...

Kijk wat het koken betreft, je schoonzus kan ook wel in de keuken staan en helpen met koken en afwassen.. toch??

Maar dat ze langskomen is toch niet gek??
tuurlijk mogen broers en zussen langskomen en lang ook, zolang ze willen. Daar staat tegenover, dat zij hun zelfgemaakte troep opruimen en als ze willen blijven eten, moet er geholpen worden.., doen we ook bij hen.

14-08-2006, 14:33
Ik begrijp precies wat je bedoelt, vooral al je zo'n tuttehola van een schoonzus hebt die haar kinderen dumpt en vervolgens zelf de hele middag gaat slapen in je bed.

Ligt zeker aan je moeder?? ze is veel te aardig en te gastvrij, geen wonder dat ze dan blijven komen.

14-08-2006, 15:14
aahhaha k heb daar gelukkig niet zo veel last van maar zoals
k et soms zie bij mijn oma wajoow rwinaa

14-08-2006, 16:03
Oke, ze zijn weer weg. Dat valt nog reuze mee dat ze zo snel weg zijn gegaan


Nee, begrijp me goed dames. Tuurlijk zijn broers/zussen welkom. Ook andere familieleden! Maar het is op een gegeven moment niet meer leuk als je 3/4 dagen van de week zo een heel gezin over de vloer hebt (heb meerdere getrouwde broers/zussen). En vooral niet met mijn ouders: ze zijn oud en hebben suikerziekte. Kunnen nie meer tegen de drukte en moeten op bepaalde tijden en bepaalde dingen (niet) eten.

En ja, de kinderen zijn schatjes. Hou ontzettend van ze! Maar als ze samen zijn vormen ze een bende en dan zijn ze niet meer te stoppen

Schoonzus helpt wel in de keuken (meestal), maar toch neem ik automatisch meeste werk op me omdat ik alles weet te liggen e.d.
En als ze weg zijn (ze ruimen wel speelgoed op ofzo, maar dan het vegen... de handjes op de tv, de vloer vol voetstapjes dus dweilen, de (marokkaanse) banken die recht gezet moeten worden...zucht) wordt het voor mij weer even opruimen, want anders doet niemand het.

DAT is wat ik vervelend vind.. en nog vervelender is dat ze weten dat ik er alleen voor opdraai en toch blijven ze komen en komen... en komen en komen.
Neem dan je ouders mee naar jouw huis! Daar zijn de kinderen een stuk rustiger en hebben een eigen speelhoek.











Zo! dat lucht op! !

14-08-2006, 16:05

Citaat door nova:
je gaat toch niet nu koken??



Jawel hoor: Tortilla. Frietjes. Brood opwarmen. Salade. Ditjes datjes.


Ma had al kip uit de diepvries gehaald, maar ze zijn niet gebleven. Anders zou ik nu al aan het avondeten zijn begonnen. Tja..

14-08-2006, 16:06

Citaat door Nysha:
BEEN THERE DONE THAT!

2 zussen en 5 kids.....aaaaaaaaaarrrghhhhhhhh het hele huis staat op zen kop..en de dames staan op nemen hun kids mee en wij mogen opruimen...

ook paar keer in de week


Jij begrijpt mij sis.


En toch steeds supppppperblij als er een kindje bijkomt Ik zou eigenlijk iedereen moeten verplichten alleen te slapen!

14-08-2006, 16:18


ik begrijp je volkomen .

daarom ga ik altijd maar voor 1 of 2 uurtjes op bezoek en dan alleen voor de koffie, dan neem ik ook maar 1 kindje mee...............zo blijft het gezellig en ben ik altijd geliefd. ( ik ga wel bijna dagelijks )

14-08-2006, 16:27

Citaat door toureloer:
ik begrijp je volkomen .

daarom ga ik altijd maar voor 1 of 2 uurtjes op bezoek en dan alleen voor de koffie, dan neem ik ook maar 1 kindje mee...............zo blijft het gezellig en ben ik altijd geliefd. ( ik ga wel bijna dagelijks )



Hahaha jij weet hoe het moet aanpakken

14-08-2006, 16:51
Bij ons is het anders geregeld. Als we naar oma gaan (lees heeft tbarkellah 26 kleinkinderen en 3 achterkleinkinderen). Dan doen wij alles en zij niets. Als de storm over is dan zetten we alles op zijn plaats. Idem dito bij me ma, me zus en schoonzus helpen me ma altijd. Soms nemen we zelfs eten mee. Als we naar huis, is het huis weer zoals we binnen kwamen.

Pagina's : [1] 2 3