Bekijk volle/desktop versie : Vragen omtrent de heilige oorlog volgens de islam



13-08-2006, 19:47

Citaat door aicha_84:
Deze vragen heb ik gekregen van een christelijke vriendin zij heeft vragen over de islam.

Kunnen jullie mij helpen....

vraag 1
De Ijhad(de heilige oorlog). Bijbel is vervalst volgens de moslim.
Bijbel zegt ' nooit mag iemand naar de zwaard grijpen, wie de zwaard grijpt zal zelf door de zwaard vergaan'. Dus de christenen mogen ook geen zwaard grijpen wanneer ze aangevallen worden op het geloof(chrisendom),dus niet met de oorlog/aanvallen,volgens de bijbel kan de oorlog nooit heilig zijn.
Koran zegt 'Ijhad, de heilige oorlog mag volgens de koran door moslims uitgevoerd worden wanneer de islam aangevallen wordt.
Op deze punt spreekt de bijbel en de koran elkaar tegen. Dus de ijhad heeft in de 'orginele' bijbel gestaan,de christenen hebben deze punt vervalst/verwijderd.
Kritiek: Hebben de mensen deze punt echt vervalst in de bijbel, ik denk dat de mens al te graag maar oorlog voert om zichzelf te verdedigen,ik denk nooit dat een mens dat zou verwijderen uit een heilige boek waar toestemming wordt gegeven om de oorlog uit te voeren uit zelfverdediging voor het geloof(ik denk dat ze dit eerder toevoegen waar ze zichzelf de toestemming geven om zichzelf te verdedigen door middel van een heilige oorlog., want oorlog voeren ze maar al te graag uit.Mijn mening op dit punt is dat de Koran eerder is vervalst dan de bijbel. Nu zul je wel denken, 'tuurlijk de Amerikanen(christenen) vallen onschuldige burgers in mosllimlanden aan, ze vermoorden mensen. Zij (Amerikanen/christenen) zijn ook heel erg verkeerd bezig, maar zij nemen de naam God of van Jezus niet in hun mond, heb je hun ooit horen zeggen dat ze namens de christendom doen, of namens God of namens Jezus.' Nee', is de antwoord(want zij weten dat zij geen oorlogen mogen voeren noch doden).In tegenstelling met de moslim, zij doen dit namens Allah (akbar).

vraag 2
In de koran staat dat de koran beschermd zal worden.Daarom geloven de Moslims dat de Koran nooit vervalst is, dus daarom zal de bijbel wel vervalst zijn, want de bijbel komt niet overeen met de Koran.IK wil je melden dat (onze) God ook heeft gezegd de bijbel onveranderlijk zal zijn, dus dat de bijbel beschermd zal zijn/worden.De Moslims beweren dat de bijbel vervalst is, dan wordt er ook gelijk beweerd dat de God van de bijbel een leugenaar is! Hoe betrouwbaar is de God van de bijbel wel niet, zou je denken. Het is net zoiets als een vrouw haar beloftes aan haar man geeft om altijd trouw te blijvenaan aan hem,vervolgens verlaat ze haar man voor een andere man en geeft ze aan de andere man haar beloftes om hem altijd trouw te zijn.Hoeveel waarde heeft de belofte bij de 2e man en hoe betrouwbaar is de belofte bij de 2e man? Ik zeg niet dat God niet betrouwbaar is.God is zeker betrouwbaar,geen twijfel daarover mogelijk! Ik dacht aan hoe betrouwbaar is de islam..uh of de moslims die beweren dat de bijbel vervalst is.Het is wel raar dat God de bijbel niet heeft beschermd,Terwijl god zei dat de bijbel beschermd zal zijn/worden, vervolgens laat God de koran neerzenden en zegt dat de bijbel vervalst is, maar Hij zal wel de Koran beschermen...vreemd heh...om over na te denken...als je de eigenschappen van God kent.

vraag3

Profeet Mohammed zegt “in de godsdienst is geen dwang” (2:256) .
vers 5: “Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij.
Eerst zegt de profeet er is geen dwang in het godsdienst en vervolgens mag je de andere gelovigen(niet moslim) doden tenzij zij genade vragen en verplicht een zakaat(belasting) betalen.Geen strijdigheden in de koran, zei je heh?
Een goede moslim is verplicht om een afvallige moslim voor een islamitisch rechtbank te brengen,als de afvallige moslim nog steeds niet terug wilt komen naar de islam, dan zal een goede moslim de afvallige moslim doden(wat een 'vreedzame' geloof).Ik geloof absoluut niet dat God dat heeft opgedragen aan een nmens, ik zou zeggen, kan God hem zelf niet doden dan?


Hoop op antwoorden te krijgen...
.

13-08-2006, 21:46


Doe je huiswerk meid... dan vindt je vanzelf ook antwoorden erop Als je die tenminste echt wilt vinden