Bekijk volle/desktop versie : Ik ben 1.58 m weeg 63 kg en wil 10 kilo afvallen HELPPPPP

12-08-2006, 21:33
Ik heb echt hulp nodig,,
Ik vind mezelf dik, ik wil graag 7 tot 10 kilo afvallen,
En ik ben echt bezorgd over me gezondheid,

Ik wil er echt wel wat aan doen geloof me, maar ik ben echttt te luiiii !!

En als ik eenmaal iets lekkers zie kan ik er niet meer van afblijven
Ik word bijna 15, En naarmate je ouder wordt hoe lastiger het wordt om af te vallen toch ?

Alsjeblieft mensenn;;
'
Tips?????

Alvast bedanktt....

12-08-2006, 21:39

63 kilo is helemaal niet te dik, ik denk dat het allemaal tussen je oren zit meid! Je bent prima zo!

12-08-2006, 21:41
meidz ik kan je niet helpen ben zelf opzoek naar tips om af te vallen

12-08-2006, 21:43

Citaat door SweetCheeks:
63 kilo is helemaal niet te dik, ik denk dat het allemaal tussen je oren zit meid! Je bent prima zo!
Neeeee Als je me ziet dan denk je er anders ovre,, ik heb echt een grote buikk en niet zomaar een buikje En ik ben best wel breed....

Ik weet dat sommige mensen hunzelf te dik vinden maar ik heb het zelf van andere (op vriendelijke manieren :P) gehoord..
En ht gaat me om me gezondheid!!

12-08-2006, 21:43

Citaat door marocvo:
meidz ik kan je niet helpen ben zelf opzoek naar tips om af te vallen
Okej

12-08-2006, 21:51
Gezondheid? Als je 63 kilo weegt, wil dat niet zeggen dat het gelijk niet goed voor je gezondheid is. Heeft je dokter dat gezegd?

12-08-2006, 21:53
Nee.. ik weet dat het nu niet zo erg is.. maar als ik nu niet begin met een beetje gezond eten en meer bewegen dan blijf ik misschien zo En dan is het wél slecht voor me gezondheid

12-08-2006, 21:55
Salaam aleykoum warahmatoulaah,

Lieve ougti, wij (die van afvalrace 3) doen het zo:

De bedoeling is dat we onze eetpatroon aanpassen aan gezonde voeding en niet aan verhongering

Je moet 6 keer per dag eten: 3 maaltijden, 3 tussendoortjes(fruit, of natureldanoontje).
Groenten (dit betekent vooral stomen of in water koken)
Fruit (vermijdt fruit met veel koolhydraten en suikers zoals banaan en druiven)
Vermijdt deegwaren, en indien je toch 1 keer per week zo iets wil eten, gebruikt toch volkoren.
Verander wit brood naar volkoren of bruinbrood.
Schakel beweging in, dus sportschool indien mogelijk. zoniet, probeer deze oefeningen te doen: http://www.margriet.nl/media/oefenin...ank_popup.html..neem een hometrainer in huis, beging met springtouwen....
Drink ook meer water dan al die suikerige dranken.
Plaats aan het einde van elke dag een verslag hier op de topic zodat we jou kunnen begeleiden.
Weeg 1 keer per week, en doe dat op vrijdag, want dat is onze weegdag. (je weegt jezelf het best, als je bent opgestaan en naar wc bent geweest.) Weeg niet meerdere keren per week, want je kan plots meer wegen door vocht enzo, en dat zal inspelen op je dieetgedrag. Wees niet gedemotiveerd als je zie dat je plots zwaarder bent geworden, of niets bent afgevallen, want je kan slanker ogen.
Jezelf belonen: wees niet te streng voor jezelf, en beloon jezelf. Als je tijdens de week of in het weekend, ff wat lekkers eet , dan moet je niet beginnen panikeren. Je moet het enkel hierbij houden. Als je dit niet wil doen, kan je je steeds belonen met materiele zaken. En weet als je jezelf met kleding beloont, dat ie mss na een tijdje niet meer zal passen.

Indien er iets niet duidelijk is, of als je nog vragen hebt....dan hoor ik het wel. We komen er wel inscha ALLAAH!

Fi Amaani llaah,

Wa3aleykoum salaam warahmatoulaah