Bekijk volle/desktop versie : ik ga binnenkort trouwen alleen ik zit met een paar vragen!!

17-06-2002, 14:26
Hallo allemaal,

Ik ben Hanane en ik kom uit Flevoland, mijn vriend is javaans en we hebben samen al een kindje.
Wij gaan binnenkort trouwen dus mijn vraag ik als ik op zijn marokkaans ga trouwen hoe en wat moet daarvoor allemaal regelen.

Wie is al op zijn marokkaans getrouwd die mij kan vertellen wat de kosten ongeveer zijn die jij zelf op je bruiloft heb gemaakt.
Natuurlijk zijn adviesen altijd welkom.

Met vriendelijke groeten,

Hanan

18-06-2002, 11:58

Je topic is 60 keer bekeken maar niemand die jou advies wil geven!! volgens mij om het feit dat je al een kind hebt en met een niet Marokkaan gaat trouwen!! de marokkanen keuren dit dus niet goed!!

Maar ik wil jou wel advies geven!!

Ten eerste je moet wel volgens de islamitische wet trouwen anders is je huwelijk in de islam niet geldig!!

Wat betreft het organizeren van je trouwfeest!!

In de meeste grote steden steden kun je een xxxxxx vinden!! in Amsterdam bv heb je Nejma in de Javastraat in Oost!! en in Utrecht heb je er ook een paar!!

Zij kunnen jou advies geven hoe je de bruiloft moet houden!!

Gebruikelijk is dat de eerst dag de henna-dag is.
en de 2de dag is dan de bruiloft!!

Ik hoop dat je hieraan genoeg hebt! zoniet dan hoor ik het graag!!

06-06-2005, 15:06
Meid..
je moet eens kijke op:
http://www.daarkomtdebruid.nl/d/cmar.htm
Beslema..

06-06-2005, 15:17

Citaat door Amoura:
Je topic is 60 keer bekeken maar niemand die jou advies wil geven!! volgens mij om het feit dat je al een kind hebt en met een niet Marokkaan gaat trouwen!! de marokkanen keuren dit dus niet goed!!

Maar ik wil jou wel advies geven!!

Ten eerste je moet wel volgens de islamitische wet trouwen anders is je huwelijk in de islam niet geldig!!

Nou, ik ben het niet helemaal met je eens. Dat men niet reageerd vanwege het al hebben van een kind? Ik denk niet dat dat de reden is. Wellicht meer vanwege haar plannen om met een niet marokkaan te trouwen. dat maakt het een beetje moeilijk om advies te geven, we weten weinig over de javaanse cultuur, wat eigenlijk niet uit mag maken, want ze willen op zn marokkaans.

Verder, volgens de islamitische wet dan pas je huwelijk geldig? nope, dat is niet zo. Als je voor de nederlandse wet bent getrouwd dan ben je ook getrouwd. De islamitische wet beperkt zich omtrent de toestemming van de voogd, getuigen en de bruidschat. Dit kan je ook bij een nederlandse wet registreren.

06-06-2005, 20:07

hey meid ik wil je wel helpen als je iemand nodig hebt om je opte maken en je meer vertelt kan je haar bellen ze is heel goed op nummer 0206197772
haar schoondochter is javaans

en als je bruidsboeket nodig hebt of een bruidsjurk die verhuur ik namelijk en kan je me bellen op nummer 0650970414

veel sucses verder en ik maak ook bedankjes

06-06-2005, 22:53
meid wil je hulp ik doe het vrijwillig zonder me te betalen help ik je fisabillah dus pm me als je hulp wilt