Bekijk volle/desktop versie : Vader laat zoon (10) achter op luchthaven



Pagina's : [1] 2

11-08-2006, 20:22
Vader laat zoon (10) achter op luchthaven
Een hostess van touroperator Thomas Cook trof zaterdag een jongetje van tien moederziel alleen aan in de vertrekhal van de luchthaven. De jongen zou die dag normaal op reis zijn vertrokken naar Egypte, samen met zijn vader en diens vriendin. Omdat de identiteitskaart van het kind niet in orde was, stapte zijn vader dan maar zonder zijn zoon op het vliegtuig. "Dagelijks zijn er problemen met de identiteitskaarten van kinderen maar dit zag ik nooit eerder", zegt Claude Pérignon van Thomas Cook. Al weken keek de jongen uit naar een vakantie met zijn vader en diens vriendin. Toen ze zaterdag wilden inchecken op de luchthaven van Zaventem bleek dat de zoon geen identiteitskaart met een foto bij zich had. Daarom werd hij geweigerd op de vlucht. In plaats van een oplossing te bedenken, belde de vader naar zijn ouders met de melding dat ze hun kleinzoon moesten komen ophalen in de luchthaven. Waarop het koppel door de douane liep en het vliegtuig naar Egypte nam. De moeder van de jongen, die zelf op vakantie is, reageert intussen furieus. "Ik stond aan de grond genageld toen ik het nieuws vernam", zegt ze. "Je laat toch zelfs je hond niet op die manier achter. Ik denk dat mijn ex niet heeft beseft wat hij deed toen hij onze zoon achterliet. Wie weet wat er had kunnen gebeuren? We zijn al twee jaren in een vechtscheiding verwikkeld maar dit was de druppel: ik wil de volledige voogdij over mijn zoon." De vader, die nog altijd in Egypte zit, was gisteren niet bereikbaar voor een reactie.

11-08-2006, 20:34


Wat een achterlijke idioot van een vader.

11-08-2006, 20:34
uhmm..zomiche mesnen zijn ook zoo ..

11-08-2006, 20:36
Die voogdij kan-ie in elk geval goed vergeten

11-08-2006, 20:36


lijkt wel op die film ...

"Home alone"

11-08-2006, 20:56

Citaat door led_zeppelin:
Die voogdij kan-ie in elk geval goed vergeten
inderdaad

zo iemand verdient geen voogdij over een kind

12-08-2006, 07:15

Citaat door Rachda_Girl:
uhmm..zomiche mesnen zijn ook zoo ..
eheee zid

12-08-2006, 07:16

Citaat door led_zeppelin:
Die voogdij kan-ie in elk geval goed vergeten
voogdij zal zn moeder waarschijnlijk al hebben

12-08-2006, 08:23
Dat is een man zonder vadergevoelens.

12-08-2006, 08:30
Ik weet niet hoe belangrijk het was om te vertrekken . Mischien had hij een moeder die op sterven lag . Anders zou ik de reis een dag uitstellen

12-08-2006, 08:34

Citaat door Aicia:
Ik weet niet hoe belangrijk het was om te vertrekken . Mischien had hij een moeder die op sterven lag . Anders zou ik de reis een dag uitstellen
Nee meneer ging op vakantie met zijn vriendin.

12-08-2006, 08:35

Citaat door gelderse:
Nee meneer ging op vakantie met zijn vriendin.


Dat is wel heel dom dan

12-08-2006, 09:14


Het verhaal klopt niet helemaal.
Het is onzin dat een kind niet mee mag omdat er geen foto op het identiteitsbewijs stond. Er is wat anders aan de hand. Dagelijks zijn er grote problemen op Belgische luchthavens vanwege een wet die wel Europees is, maar waar Belgie zich aan houdt en Nederland nauwelijks. Een minderjarig kind mag niet met één van de ouders of zonder ouders (denk aan een vakantie met oma en opa) naar bepaalde landen afreizen zonder een bewijs van de niet-meereizende ouder of beide ouders dat ze toestemming geven. Dit bewijs moet op een gemeente afgestempeld worden na controle van het paspoort van toestemming gevende ouder.

Het betreft vluchten naar landen waar vaak kinderen heen worden ontvoerd door de man die in scheiding met zijn vrouw ligt: Egypte, Turkije, Tunesie, Marokko etc.

Zonder die papieren wordt het kind absoluut geweigerd -en zeker in Brussel- hetgeen op zich een goede zaak is! Daar de meldingsplicht bij vakantievluchten minimaal twee uur van te voren is, heeft de vader best tijd gehad om iets te regelen. Hij heeft dus zijn ex-vrouw (waarmee hij in vecht-scheiding ligt) moeten vragen om toestemming, hetgeen zij waarschijnlijk geweigerd heeft. Kwaad heeft hij toen waarschijnlijk gezegd 'dan kom hem zelf maar ophalen hier..'

Dan krijgt dat verhaal toch een ander tintje. Scheiding en kinderen.....dat doe je toch niemand aan.

12-08-2006, 09:24

Citaat door no_brains:
Vader laat zoon (10) achter op luchthaven
Een hostess van touroperator Thomas Cook trof zaterdag een jongetje van tien moederziel alleen aan in de vertrekhal van de luchthaven. De jongen zou die dag normaal op reis zijn vertrokken naar Egypte, samen met zijn vader en diens vriendin. Omdat de identiteitskaart van het kind niet in orde was, stapte zijn vader dan maar zonder zijn zoon op het vliegtuig. "Dagelijks zijn er problemen met de identiteitskaarten van kinderen maar dit zag ik nooit eerder", zegt Claude Pérignon van Thomas Cook. Al weken keek de jongen uit naar een vakantie met zijn vader en diens vriendin. Toen ze zaterdag wilden inchecken op de luchthaven van Zaventem bleek dat de zoon geen identiteitskaart met een foto bij zich had. Daarom werd hij geweigerd op de vlucht. In plaats van een oplossing te bedenken, belde de vader naar zijn ouders met de melding dat ze hun kleinzoon moesten komen ophalen in de luchthaven. Waarop het koppel door de douane liep en het vliegtuig naar Egypte nam. De moeder van de jongen, die zelf op vakantie is, reageert intussen furieus. "Ik stond aan de grond genageld toen ik het nieuws vernam", zegt ze. "Je laat toch zelfs je hond niet op die manier achter. Ik denk dat mijn ex niet heeft beseft wat hij deed toen hij onze zoon achterliet. Wie weet wat er had kunnen gebeuren? We zijn al twee jaren in een vechtscheiding verwikkeld maar dit was de druppel: ik wil de volledige voogdij over mijn zoon." De vader, die nog altijd in Egypte zit, was gisteren niet bereikbaar voor een reactie.
Zo zie je hoe mannen kunnen zijn in werkelijkheid

zo iemand noem je geen vader alstublieft


het is een Hxxr




Wa Salaam

12-08-2006, 10:32
Oh mijn god wat zielig.. ik heb ook een broertje van 10! Zielig man dat kind helemaal alleen op die luchthaven.. en hij verheugde zich nog op de vakantie.. dat noem ik nou echt geen hart hebben..

Pagina's : [1] 2