Bekijk volle/desktop versie : huisvrouw en thuisblijvend moeder



Pagina's : [1] 2

11-08-2006, 19:42
hallo dames,

zoals jullie zien ben ik alhamdulilah net zwanger en ik had mij ingeschreven voor een hbo opleiding ik zou 1 sept beginnen.
Ik ben 3 jaar getrouwd en heb altijd full-time gewerkt, maar nu.... mijn man wil liever niet dat ik naar school ga of ga werken hij wil dat ik zelf de kinderen opvoed en thuis blijf... ik heb maar ingestemd want ik zie het wel zitten maar hoe is dat eigelijk???
Vevelen de thuisblijvers zich niet dood?

en financieel lijkt me nog het ergst ons inkomen gaat een flinke indaling krijgen dus geen luxe boodschappen meer geen nieuwe decoratie elke maand alleen al als ik eraan denk krijg ik krampen

is het wel te doen met 1 inkomen en wat kan ik aan inkomen krijgen als huisvrouw?

Ik hoop dat er reacties komen want ik zit met veel vragen

groetjes ahlam

11-08-2006, 19:45


Ik zou het vreselijk vinden om altijd thuis te zitten.
Ik ben nu 2 weken vrij, en ik verveel me rot...elke dag het zelfde doen...

Nee, ik zou dit nooooooooit willen..

Ik werk 32 uur,. is wel zwaar.. misschien dat ik in de toekomst 24 uur ga werken,,dat is wel meer dan genoeg en dan heb ik tijd om thuis ook nog wat te doen.

Maar helemaal thuis zitten...nee ik kan dat niet,,

11-08-2006, 19:47

Citaat door halouba:
hallo dames,

zoals jullie zien ben ik alhamdulilah net zwanger en ik had mij ingeschreven voor een hbo opleiding ik zou 1 sept beginnen.
Ik ben 3 jaar getrouwd en heb altijd full-time gewerkt, maar nu.... mijn man wil liever niet dat ik naar school ga of ga werken hij wil dat ik zelf de kinderen opvoed en thuis blijf... ik heb maar ingestemd want ik zie het wel zitten maar hoe is dat eigelijk???
Vevelen de thuisblijvers zich niet dood?

en financieel lijkt me nog het ergst ons inkomen gaat een flinke indaling krijgen dus geen luxe boodschappen meer geen nieuwe decoratie elke maand alleen al als ik eraan denk krijg ik krampen

is het wel te doen met 1 inkomen en wat kan ik aan inkomen krijgen als huisvrouw?

Ik hoop dat er reacties komen want ik zit met veel vragen

groetjes ahlam
hoi lieffie ik ben echt blij voor je dat je zwanger bent, maar je had je ingeschreven voor hbo maar je was ook bezig met zwanger worden.
waarom hebben jullie hiervoor niet beter over gecomuniceert?
nou thuis blijven is echt geen ramp en zeker nu je een kindje krijgt ga je het toch druk krijgen.
met 1 salaris weet ik niet of je het redt , wij hebben zelfs 3 inkomens maar toch soms heb ik het gevoel dat het nog weinig is, maar ieder is anders.
als jij goed weet hoe je met geld moet omgaan dan zal het vast lukken.
en als jouw man zegt dat het gaat lukken financieel dan is dat zijn pakkie an want het mag je aan niets tekort komen, hij wil dat je thuis gaat zitten toch?
maar maak je geen zorgen meid het komt wel goed, je bent zwanger ga lekker genieten van je zwangerschap.
en nu heb je lekker rust hoef je niet te haasten naar je werk toch

11-08-2006, 19:49
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat betreft het stoppen met werken, als jullie rond kunnen komen van één salaris, waarom niet? Ik wil straks zelf ook stoppen met werken inscha allah, gewoon omdat ik niks wil missen van mijn kindje, ik wil er gewoon 100% van genieten en niet denken aan werk...

11-08-2006, 19:54


Ik hou niet van werken. Ik vind het hééérlijk om thuis te zitten en leuke dingen doen met mijn gezin. Maar werken? Nee, nu even niet (en misschien nooit niet)

Ik heb tot voor kort wel altijd gewerkt maar vind het thuis zitten heerlijk gewoon

11-08-2006, 19:56
salaam oe alaikoem,

He meid thuiszitten is helemaal niet erg, ik vind het juist harstikke fijn, lekker tijd voor alles, en alle tijd voor je kleintje dalijk.

Wij hebben 1 inkomen ( heel weinig alleen studiefinanciering) en wij komen alhamdoelialh elke maand goed rond, ik mis echt niks.

Ook islamitisch gezien is het goed om thuis te blijven, voor de kids te zorgen en je man tevreden te maken, je hebt genoeg tijd om je bezig te houden met je dien etc. En veel islamtisch toegestane banen zijn er niet voor mosli'ma's.

Ik wens je veel succes en hoop datj einsha Allah de goede keuze maakt,

wa salaam eo alaikoem

11-08-2006, 19:57
Nouria_24 gefeliciteerd met je zwangerschap, moge allah swt het voorspoedig laten verlopen amin..

11-08-2006, 19:59
Werken kan altijd nog en doen je primair puur voor het geld. Ik zou meer inzitten over die opleiding, zo n kans krijg je niet je hele leven. Probeer toch die opleiding te doen. En natuurlijk gefeliciteerd

11-08-2006, 20:04
gefeliciteerd met je zwangerschap !
ook ik ben huisvrouw en thuisblijvende moeder.
werken en huishouden en kinderen is voor mij niet te doen.
heb heel vroeger wel gewerkt maar was loodzwaar ook islamitisch is het beter om je gezin op de eerste plaats te laten komen en als je het zou kunnen is er uiteraard niks mis mee om te werken maar ik heb mijn handen vol !
bovendien net als oemmujahid2 al schreef is het in veel functies bijna onmogelijk om te werken .
maar ieder voor zich zou ik zeggen.
en vervelen soms zou ik willen dat een dag 48 uur had inplaats van 24

11-08-2006, 20:07
hallo
ik vind het wel heel sneu voor je dat je je opleiding niet kan doen
er zijn veel meiden die een kind en toch studeren
mijn zus heeft haar hbo opleiding gedaan met 2 kids
het is een kwestie van organiseren, ik hoop echt voor je dat je alsnog je opleiding gaat volgen.
van uistel komt afstel, denk goed er over na zou ik zeggen

11-08-2006, 20:15

Citaat door dina34:
hoi lieffie ik ben echt blij voor je dat je zwanger bent, maar je had je ingeschreven voor hbo maar je was ook bezig met zwanger worden.
waarom hebben jullie hiervoor niet beter over gecomuniceert?
nou thuis blijven is echt geen ramp en zeker nu je een kindje krijgt ga je het toch druk krijgen.
met 1 salaris weet ik niet of je het redt , wij hebben zelfs 3 inkomens maar toch soms heb ik het gevoel dat het nog weinig is, maar ieder is anders.
als jij goed weet hoe je met geld moet omgaan dan zal het vast lukken.
en als jouw man zegt dat het gaat lukken financieel dan is dat zijn pakkie an want het mag je aan niets tekort komen, hij wil dat je thuis gaat zitten toch?
maar maak je geen zorgen meid het komt wel goed, je bent zwanger ga lekker genieten van je zwangerschap.
en nu heb je lekker rust hoef je niet te haasten naar je werk toch
hoi,

ik heb mij ingeschreven omdat mijn man onvruchtbaar is verklaard wij dachten nooit kinden te krijgen maar alhamdulilah ik ben alsnog zwanger geworden...

11-08-2006, 20:15

Citaat door oem_mujahid2:
Nouria_24 gefeliciteerd met je zwangerschap, moge allah swt het voorspoedig laten verlopen amin..
Amin lieverd, dankjewel!

11-08-2006, 20:17



Citaat door halouba:
hoi,

ik heb mij ingeschreven omdat mijn man onvruchtbaar is verklaard wij dachten nooit kinden te krijgen maar alhamdulilah ik ben alsnog zwanger geworden...
SubhanAllah, dat is helemaal prachtig! Wat kan jou dat extra geld nou schelen, kies lekker voor je gezinnetje! Moge Allah je een voorspoedige zwangerschap en een gezond kindje schenken!

11-08-2006, 20:22

Citaat door oem_mujahid2:
salaam oe alaikoem,

He meid thuiszitten is helemaal niet erg, ik vind het juist harstikke fijn, lekker tijd voor alles, en alle tijd voor je kleintje dalijk.

Wij hebben 1 inkomen ( heel weinig alleen studiefinanciering) en wij komen alhamdoelialh elke maand goed rond, ik mis echt niks.

Ook islamitisch gezien is het goed om thuis te blijven, voor de kids te zorgen en je man tevreden te maken, je hebt genoeg tijd om je bezig te houden met je dien etc. En veel islamtisch toegestane banen zijn er niet voor mosli'ma's.

Ik wens je veel succes en hoop datj einsha Allah de goede keuze maakt,

wa salaam eo alaikoem
3alaykoem salaam,

ik vind het helemaal niet erg om thuis te zitten ik wil juist niks missen van mijn kleintje straks, en ik doe de opvoeding liever zelf en inchallah kan ik dan eindelijk gewoon optijd bidden en in de ramadan het eten op tijd klaar hebben, want wat dat betreft heb ik het wel verwaarloosd afgelopen jaren met mijn 40uur baan....

de opleiding was ik nooit van plan te volgen tot wij onvruchtbaar bleken mijn wereld storte in elkaar en ik moest iets nuttigs gaan doen, dus besloot mij in te schrijven, maar alhamdulilah ik ben zwanger en dat is mij meer waard dan welke opleiding ook!!!
Ik ben wel beetje gerust maar denk toch aan het financiele plaatje we hebben een hoge hypotheek en veel verzekeringen en auto noem maar op, ik heb een berekening gemaakt ik houd straks van mijn mans salaris 250 euro pm over!!! dat is weinig!

en wat krijgt een vrouw als ze thuiszit? bijstand of niks?

en wat krijg je voor kinderbijslag?

bedankt voor je info

11-08-2006, 20:23

Citaat door nouria_24:
SubhanAllah, dat is helemaal prachtig! Wat kan jou dat extra geld nou schelen, kies lekker voor je gezinnetje! Moge Allah je een voorspoedige zwangerschap en een gezond kindje schenken!
ja je hebt helemaal gelijk ik heb deze kans niet voor niks gekregen en ik ga m ook nuttig besteden ik ga nu hard werken en alles aanschaffen wat ik nog nodig heb ik huis aan luxe en dan kan ik gaan luieren

Pagina's : [1] 2