Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Is een boerka verplicht ?

Pagina's : [1] 2 3

marinatje
10-08-2006, 20:32

Ik heb een buurvrouw en ze draagt sinds kort een boerka. En het is voor ons echt allemaal wennen die samen met haar in deze flet woont. Ik ben gewend aan haar om haar gezicht te kunnen zien als ik haar groet. Nu is ze helemaal in het zwart en vind ik eng en druf ik haar niet meer te groeten MET ALLE RESPECT. Ik weet niet hoe ik haar moet groeten en hoe ik haar moet aan kijken. Toen ik haar tegen kwam in de gang bende schrok me dood. Normaal gegroeten we mekaar en praten we wat. Maar nu kan ik het niet omdat ik niet normaal in haar ogen kijken. Ik heb haar trouwens herkent door haar 2 zoontjes anders wist ik echt niet wie ze was. Waarom draagt ze dit terwijl ze ook normaal een hoofddoek kan dragen zoals toen ? En bovendien vond ik het prachtig bij haar staan. Ze is nog zo jong een moeder van 2 prachtige jongentjes. Is het verplicht? En waarom dragen jullie als moslima's hoofddoek of een boerka ? Staat het in de Koran of is het door de hoge geleerde imaams gezegt ? Ik probeer het te begrijpen dus ik hoop dat iemand mij het kan laten begrijpen. Liefst Marinatje :)

nassim88
10-08-2006, 21:34
De koran moedigt vrouwen slechts aan een deel van hun kleding over zich heen te slaan. Dingen als boerka's en hoofddoekjes hebben slechts als doel vrouwen te onderdrukken. Vrouwen moeten volgens islam een hoofddoekje dragen om te voorkomen dat ze onzedelijkheden als aanranding of vekrachting te voorkomen. Zijn arabische mannen dan echt zo erg? Of is het enkel de reflectie van mohammed geweest die hem dit vers heeft doen schrijven: [33.59] O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful Een vrouw of meisje is niet de schuldige als ze verkracht, aangerand of misbruikt wordt. Iets waar sommige mensen (moslims) nog wel eens in de war over lijken te zijn.

anash
10-08-2006, 21:38
nassim is dus geen moslim, amar dat had je wss al door. Er is een meningsverschil of de ghimaar(dus zorro) verplicht is of niet. Sommige geleerden vinden van wel, andere van niet. Tis dus zelf te zien welke geleerden je volgt. VOOR ALLE DUIDELIJKHEID, ik spreek over ghimaar NIET bourka, bourka komt van afghanistan of weet ik waar... maar dat is dus niet wat een moslim zou moeten dragen.

oum7oudayfa
10-08-2006, 21:48
De koran moedigt vrouwen slechts aan een deel van hun kleding over zich heen te slaan. Dingen als boerka's en hoofddoekjes hebben slechts als doel vrouwen te onderdrukken. Vrouwen moeten volgens islam een hoofddoekje dragen om te voorkomen dat ze onzedelijkheden als aanranding of vekrachting te voorkomen. Zijn arabische mannen dan echt zo erg? Of is het enkel de reflectie van mohammed geweest die hem dit vers heeft doen schrijven: [33.59] O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful Een vrouw of meisje is niet de schuldige als ze verkracht, aangerand of misbruikt wordt. Iets waar sommige mensen (moslims) nog wel eens in de war over lijken te zijn. Als je geen verstand hebt van dingen , zwijg dan!!!!!!!!!!!! Je moet hier geen leugens gaan zitten vertellen, soubhnaAllah

nassim88
10-08-2006, 21:52

nassim is dus geen moslim, amar dat had je wss al door. Er is een meningsverschil of de ghimaar(dus zorro) verplicht is of niet. Sommige geleerden vinden van wel, andere van niet. Tis dus zelf te zien welke geleerden je volgt. VOOR ALLE DUIDELIJKHEID, ik spreek over ghimaar NIET bourka, bourka komt van afghanistan of weet ik waar... maar dat is dus niet wat een moslim zou moeten dragen. Dat meningsverschil is nergens voor nodig, naar eigen zeggen is de koran een volmaakt boek, in het doormij geplakte volmaakte vers staat slechts dat mannen hun vrouwen moeten zeggen een deel van hun kleding over zich heen te slaan. Niet meer of minder, dat is toch volkomen duidelijk?

nassim88
10-08-2006, 21:53
Als je geen verstand hebt van dingen , zwijg dan!!!!!!!!!!!! Je moet hier geen leugens gaan zitten vertellen, soubhnaAllah Welke leugens precies? Doel je soms op de inhoud van 33.59?

oum7oudayfa
10-08-2006, 21:54
Ik heb een buurvrouw en ze draagt sinds kort een boerka. En het is voor ons echt allemaal wennen die samen met haar in deze flet woont. Ik ben gewend aan haar om haar gezicht te kunnen zien als ik haar groet. Nu is ze helemaal in het zwart en vind ik eng en druf ik haar niet meer te groeten MET ALLE RESPECT. Ik weet niet hoe ik haar moet groeten en hoe ik haar moet aan kijken. Toen ik haar tegen kwam in de gang bende schrok me dood. Normaal gegroeten we mekaar en praten we wat. Maar nu kan ik het niet omdat ik niet normaal in haar ogen kijken. Ik heb haar trouwens herkent door haar 2 zoontjes anders wist ik echt niet wie ze was. Waarom draagt ze dit terwijl ze ook normaal een hoofddoek kan dragen zoals toen ? En bovendien vond ik het prachtig bij haar staan. Ze is nog zo jong een moeder van 2 prachtige jongentjes. Is het verplicht? En waarom dragen jullie als moslima's hoofddoek of een boerka ? Staat het in de Koran of is het door de hoge geleerde imaams gezegt ? Ik probeer het te begrijpen dus ik hoop dat iemand mij het kan laten begrijpen. Liefst Marinatje :) Die zuster doet het als aanbidding voor Allah. Ik vind het heel knap van haar en heb veel respect voor zuster die de Niqaab dragen. Er is een meningsverschil onder de geleerden og het verplicht is of sterk aanbevolen, hetis zowiezo goed o te dragen. Ik vind het helemaal niet eng als je het ziet, je moet denk ik gewoon dr aan wennen. En ja de hijeb is zeker verplicht het staat zowel in verscheidene Hoofdstukken in de koran als de hadith van de profeet(salla Allah aleihi wa salam). Ik ben trots als moslima dat Allah mij de recht heeft gegegen om de hijeb te dragen. Kijk naar de wereld en hoe de vrouw word misbruikt, ze word gezien als een stuk vlees. Weet je dat er in Amerka lke minuut een vrouw word verkracht, dat is toch erg. De islam ziet de vrouw als een diamant, die haar schoonheid alleen laat zien aan diegene voor wie het bedoelt is.

nassim88
10-08-2006, 21:58
Kijk naar de wereld en hoe de vrouw word misbruikt, ze word gezien als een stuk vlees. Weet je dat er in Amerka lke minuut een vrouw word verkracht, dat is toch erg. Dat is inderdaad erg, heb je ook statistieken van landen als Iran? Waar mannen die vrouwen verkrachten of pedofilie plegen als excuus kunnen gebruiken dat ze slechts het voorbeeld van mohammed volgen? De islam ziet de vrouw als een diamant, die haar schoonheid alleen laat zien aan diegene voor wie het bedoelt is. De islam ziet de vrouw als akker (2.223) en boksbal (4.34) toch een groot contrast met wat jij zegt. Leugenaar!?

RaiseUp
Ja het is verplicht vanwege de fitnah.

oum7oudayfa
Dat meningsverschil is nergens voor nodig, naar eigen zeggen is de koran een volmaakt boek, in het doormij geplakte volmaakte vers staat slechts dat mannen hun vrouwen moeten zeggen een deel van hun kleding over zich heen te slaan. Niet meer of minder, dat is toch volkomen duidelijk? dus jij bent in staat om uitleg te geven aan alle verzen in de Koran, kom op zeg. Hoogmoed komt den val!!!!!!!!!!. In de tijd van de profeet (salla Allah aleihi wa salam) was de niqaab al bekend. De vrouwen droegen het in die tijd en dan kom jij zeggen dat jij het beter weet dan geleerden en moetafasiroen ect. Sorry je bent niet goed wijs

nassim88
10-08-2006, 22:05
dus jij bent in staat om uitleg te geven aan alle verzen in de Koran, kom op zeg. Hoogmoed komt den val!!!!!!!!!!. In de tijd van de profeet (salla Allah aleihi wa salam) was de niqaab al bekend. De vrouwen droegen het in die tijd en dan kom jij zeggen dat jij het beter weet dan geleerden en moetafasiroen ect. Sorry je bent niet goed wijs Dank voor je bericht, volgens de koran is de koran een perfect boek (2:2). De verzen die er in staan zijn dan ook perfect duidelijk en volledig. Door er andere zaken bij te halen doe je af aan de volmaaktheid van de koran. De reden dat zowel veel mannen als vrouwen in die tijd bedekkende kleding droegen heeft als reden het klimaat in die regionen. nassim weet het beter.

rachida_moslima
10-08-2006, 22:11
Er iz igtilaaf over de niqaab. Maar toch lijkt het mij beter in deze maatschappij om als vrouw een niqaab te dragen. allahoe a3lem. is mijn mening dus niet aanvallen. wa 3alaykom wa salam.

Ladystar
10-08-2006, 22:14

Dank voor je bericht, volgens de koran is de koran een perfect boek (2:2). De verzen die er in staan zijn dan ook perfect duidelijk en volledig. Door er andere zaken bij te halen doe je af aan de volmaaktheid van de koran. De reden dat zowel veel mannen als vrouwen in die tijd bedekkende kleding droegen heeft als reden het klimaat in die regionen. nassim weet het beter. Jij denkt het beter te weten, Moge Allah SOubhanhoe wata3la jou leiden anders VERVLOEKEN,

MuslimaZahra
11-08-2006, 12:28
Ik heb een buurvrouw en ze draagt sinds kort een boerka. En het is voor ons echt allemaal wennen die samen met haar in deze flet woont. Ik ben gewend aan haar om haar gezicht te kunnen zien als ik haar groet. Nu is ze helemaal in het zwart en vind ik eng en druf ik haar niet meer te groeten MET ALLE RESPECT. Ik weet niet hoe ik haar moet groeten en hoe ik haar moet aan kijken. Toen ik haar tegen kwam in de gang bende schrok me dood. Normaal gegroeten we mekaar en praten we wat. Maar nu kan ik het niet omdat ik niet normaal in haar ogen kijken. Ik heb haar trouwens herkent door haar 2 zoontjes anders wist ik echt niet wie ze was. Waarom draagt ze dit terwijl ze ook normaal een hoofddoek kan dragen zoals toen ? En bovendien vond ik het prachtig bij haar staan. Ze is nog zo jong een moeder van 2 prachtige jongentjes. Is het verplicht? En waarom dragen jullie als moslima's hoofddoek of een boerka ? Staat het in de Koran of is het door de hoge geleerde imaams gezegt ? Ik probeer het te begrijpen dus ik hoop dat iemand mij het kan laten begrijpen. Liefst Marinatje :) Dag Marina, Ik wil je graag antwoord geven op je vraag opdat je in de toekomst hopelijk (met de wil van Allah) niet meer bang zult zijn voor mijn zuster(s).. De islam is de volmaakte godsdienst, een logisch vervolg op het 'jodendom' en 'christendom', wij geloven in alle profeten met Mohamed als zegel (vrede zij met hen allen).. Nou gebiedt Allah de Meest Verhevene de vrouwen zich te bedekken, dit staat in de quraan, het boek waaraan wij geen twijfel hebben.. Ook heeft onze profeet Mohamed (vrede en zegeningen zij met hem) dit uitgelegd.. Wij weten hierdoor wat onze 'awrah is in het bijzijn van 'vreemde mannen' (niet-mahram mannen; dit zijn mannen waarmee je wettelijk gezien zou kunnen trouwen).. ' Awrah zijn dus de delen van je lichaam die afhankelijk van wie je ziet bedekt dienen te zijn. Alleen nou verschillen de geleerden of je gezicht en handen nou bij de 'awrah horen of niet.. De een zegt dat het o.a. zo hoort omdat de vrouwen en metgezellen (moge Allah tevreden met hen zijn) van de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) dat deden, de ander zegt dat alleen het gezicht en de handen gezien mogen worden en dit zeggen zij ook weer aan de hand van bewijzen. Het is dus een meningsverschil, maar zij zijn het er allen over eens dat het een aanbevelingswaardige daad is. Tot zo ver het theoretische deel.. Als je meer wilt weten over bewijzen van beide kanten kan ik je daar meer informatie over sturen maar dit lijkt me genoeg. Nu ziet het westen deze vrouwen vaak als onderdrukt omdat het totaal bedekken van het lichaam door westerlingen wordt beschouwd als iets vreemds en vrouwonvriendelijks. Het tegendeel is echter waar, er zullen welllicht vrouwen zijn die dit moeten van hun man maar ik durf met zekerheid te zeggen dat dit slechts een heel klein deel is, veel van deze vrouwen moeten constant hun omgeving en vooral hun ouders en partners 'bevechten' om zichzelf zo te kunnen bedekken. Ook de meeste moslims hier in het westen kijken er negatief tegenaan waardoor je dus als vrouw zijnde last hebt van je 'eigen' mensen en van de buitenwereld. Toch kiezen deze vrouwen hiervoor, dit is een pure daad van aanbidding, iets waarvan ze hopen dat dit ze dichter bij hun Schepper zal brengen.. Ik vind het persoonlijk prijzenswaardig dat vrouwen dit kunnen terwijl iedereen er zo op tegen is. Mijn boodschap aan u is, uw buurvrouw zit nog steeds onder al die doeken, niemand meer en niemand minder. Ze heeft slechts besloten een stap verder te gaan in het praktiseren van haar geloof omwille van zuivere redenen insha Allah. Vraagt u het haar eens zelf als u wilt, op een vriendelijke manier, of ga bij haar op de koffie.. Dan zal u merken dat dit niets te maken heeft met al die dingen die erachter worden gezocht.. Veel plezier met mijn zuster ; ) Liefs, Zahra

nassim88
11-08-2006, 12:40
Ik zie het niet alleen als vreemd, en een vorm van onderdrukking, maar ook als slecht voor de gezondheid. Mensen hebben zonlicht, warmte, aandacht en liefde nodig, krijgen ze dat niet genoeg dan worden ze ziek. Gooi maar eens een boerka over een plant heen en bekijk de plant opnieuw na een aantal weken. Naast schadelijke effecten denk ik ook dat veel vrouwen die zo ver gaan een boerka te dragen erg onzeker over zichzelf zijn. Zij denken hiervoor een oplossing te vinden door 'verder te gaan in geloof' en het dragen van een boerka, iets dat door mensen als Zahra als 'prijzenswaardig' gezien wordt. Zahra: Door je mening draag je bij aan de verwelking van vrouwen.

Pagina's : [1] 2 3