Bekijk volle/desktop versie : Wat zou je doen?



09-08-2006, 13:05
[Je hebt een relatie met iemand, die niet van het zelfde nationaliteit is...Hij/zij is moslim...Je wist van het begin af aan al, dat je geen toekomst met diegene zou hebben, je familie zou hem/haar niet accepteren..Maar je houdt van diegene, je wil hem/haar niet loslaten...Nadat je verliefdheid over is gegaan naar houden van, besef je dat het nooit kan tussen jullie, je blijft hopen dat er ooit een kans is, dat je familie hem/haar zal accepteren...Maar wat als ze het niet goedkeuren?Je wil ook niet met hem/haar trouwen zonder de goedkeuring van je ouders...Wat moet je doen?Wat kan je doen?Een einde maken aan je relatie?Of tog doorblijven gaan, ondanks je tog weet dat ze het niet zullen accepteren...Je blijft hopen, je blijft......][/FONT]


[FONT="Comic Sans MS"]Wat zouden jullie doen??

09-08-2006, 13:10


wanneer hij/zij moslim is, waarom zou de familie hem/haar dan niet accepteren?

09-08-2006, 13:11

Citaat door maryamma:
wanneer hij/zij moslim is, waarom zou de familie hem/haar dan niet accepteren?
Omdat diegene niet hetzelfde nationaliteit heeft.....

09-08-2006, 13:13
praten en zeggen dat het volgens de islam toegestaan is..

maar als je ouders toch op hun standpunt blijven, dan valt er weinig aan te veranderen..

09-08-2006, 13:16



Citaat door Thaiboxer__Mo:
praten en zeggen dat het volgens de islam toegestaan is..

maar als je ouders toch op hun standpunt blijven, dan valt er weinig aan te veranderen..
Ja precies.. dan luister ik liever naar mijn ouders..

09-08-2006, 13:17

Citaat door pr1nce:
islaam maakt geen onderscheid tussen rassen als hij maar moslim is. als je ouders dat weigeren heeft het dus niet met islaam te maken maar met hun persoonlijkheid.
nee cultuur.. en tja.. islamitisch gezien mag het niet.. maar trouwen zonder zegeninge van je ouders is ook niks.. ik zou wel eerst met ze praten.. maar als ze hun standpunt hebben en daar niet vanafwijken net zoals wat thaiboxer mo vertelde dan maar luisteren naar je ouders.. want die kunnen je het beste advies geve

09-08-2006, 13:20

Citaat door pr1nce:
islaam maakt geen onderscheid tussen rassen als hij maar moslim is. als je ouders dat weigeren heeft het dus niet met islaam te maken maar met hun persoonlijkheid.

precies.

een imam erbij halen om met je ouders te praten.

09-08-2006, 13:20

Citaat door pr1nce:
islaam maakt geen onderscheid tussen rassen als hij maar moslim is. als je ouders dat weigeren heeft het dus niet met islaam te maken maar met hun persoonlijkheid.
ben ik mee eens !!

09-08-2006, 13:30
Kijk...Ik weet dat me moeder er niet moeilijk over zal doen, die zal alleen maar blij voor me zijn, omdat ik met de man waar ik van hou ga trouwen...

Maar ik heb gewoon een ouderwetse broer, die zou dat (denk ik) absoluut niet goedkeuren...En zijn goedkeuring vind ik heel belangrijk...
Ik zou gek worden, als ik weet dat ik hem heb gekwetst, dat hij dan niet meer met me zal praten, niet meer zoals eerst zal zijn....
Gedachte al maakt me verdrietig....