Bekijk volle/desktop versie : *Trouwen.........met je nicht/neef???*



Pagina's : [1] 2 3 4

08-08-2006, 21:48
Hallowaa allemaal

Ik vroeg me af, of het mogelijk is, om te trouwen met je nicht of neef...

Waarvan beiden ouders...broer en zus zijn van de schoonouders..

dus papa en schoonpapa zijn broers en zo geldt het ook voor de moeders.

Me vriendin gaat namelijk trouwen met haar neef...de zoon van haar tante..

en vroeg me af.. of da kon.. of dat geen problemen levert voor kinderen later, enzovoort???






Sakina

08-08-2006, 21:50


ik ken veel neven en nichten die met elkaar getrouwd zijn en ze leven nog steeds gelukkig dus volgens mij is dat heel normaal !!

iemand die zijn neef als een broer beschouwd , zal het misschien raar vinden !!
indien NIET , is er niets mis mee ?!


08-08-2006, 21:55
nja eigenlyk maak het niet zo heeel veel uit alleen als het echt dichtbeide familie is en als haar tante ook is getrouwd met een neef uit de familie dan is er wel kans dat je een gehandicapte kind krygt zeggen ze:P
als je snapt wat ik bedoel

08-08-2006, 21:56
Ieuw!.

08-08-2006, 21:59


Bah nooit.
Moet er ook niet aandenken..

08-08-2006, 22:01
eigenlijk is het iets normaals, wat je vroeger gewoon heel veel zag (tegenwoordig ook nog wel). Maar ik zelf zou er niet aan denken om met een van me neven te trouwen. Komt omdat ik ze ook echt als neef zie en niet verder dus niet als toekomstige man ofzo.

08-08-2006, 22:06
waarom zolu dat problemen leveren...?

08-08-2006, 22:21
Genetische afwijkingen en ziektes die in de familie voorkomen zullen eerder voorkomen in zo'n huwelijk.

08-08-2006, 22:26

Citaat door Stoertje:
Genetische afwijkingen en ziektes die in de familie voorkomen zullen eerder voorkomen in zo'n huwelijk.
dat zijn fabeltjes.

ALs je een gehandicapt kind krijgt, afwijking, ziekte, krijg je dat gewoon of je nou met je neef/nicht getrouwd bent of niet.

08-08-2006, 22:28
Ik zou het nooit doen..

Maar het kan jah,mijn ouders zijn ook neef en nicht en hou dat ge-ieuww!! maar bij je!

08-08-2006, 22:34
Als ze van elkaar houden waarom niet. Dan zie ik geen probleem. Mensen lopen hier weer bah enzo te roepen maar dat slaat nergens op natuurlijk.

Zolang er maar liefde in het spel is dan kan het nooit misgaan

08-08-2006, 22:42

Citaat door kayliah:
dat zijn fabeltjes.

ALs je een gehandicapt kind krijgt, afwijking, ziekte, krijg je dat gewoon of je nou met je neef/nicht getrouwd bent of niet.
Hoe groot is de kans dat jij suikerziekte krijgt als je ma of je oma het heeft?
Vervolgens vraag je hoe groot is de kans dat je suikerziekte krijgt als je oma en je tante en je ma en vader het hebben.
Stel die vragen aan je dokter en de rest zal wel duidelijk zijn.


Dit zijn geen fabeltjes. Dit is medisch bewezen. Sorry!

08-08-2006, 22:50


Ja maar nu heb je het over erfelijke ziektes. Als je nou trouwt met een jongen wiens moeder suikerziekte heeft en jouw moeder heeft ook suikerziekte dan is de kans toch ook groot dat jullie kind het mogelijk zou kunnen krijgen.

Dat heeft toch niets met neef of nicht te maken.

08-08-2006, 22:54

Citaat door STYD:
Ja maar nu heb je het over erfelijke ziektes. Als je nou trouwt met een jongen wiens moeder suikerziekte heeft en jouw moeder heeft ook suikerziekte dan is de kans toch ook groot dat jullie kind het mogelijk zou kunnen krijgen.

Dat heeft toch niets met neef of nicht te maken.
wou net zeggen, de kans blijft dan toch groot. mij opa en oma hebben beide suikerziekte ( en het zijn geen neef of nichten, helemaal geen familie van elkaar)

08-08-2006, 22:54

Citaat door STYD:
Ja maar nu heb je het over erfelijke ziektes. Als je nou trouwt met een jongen wiens moeder suikerziekte heeft en jouw moeder heeft ook suikerziekte dan is de kans toch ook groot dat jullie kind het mogelijk zou kunnen krijgen.

Dat heeft toch niets met neef of nicht te maken.
Erfelijkheid heeft te maken met familie. Dus als je in de familie trouwt is de kans groter dat die genen worden overgenomen. Vandaar dat het wordt afgeraden.

Tuurlijk is jouw stelling zoals je hem hier neerzet ook correct.

Pagina's : [1] 2 3 4