Bekijk volle/desktop versie : kip in oven (spoed)



08-08-2006, 15:33
hallo allemaal

wie kan mij helpen
ik ga kip eten en daarbij serveer ik alleen frietjes alleen ik vind dat zo standaard.
kan iemand mij helpen met tips te geven hoe ik het beter en anders dan serveren

bedankt karima

08-08-2006, 15:46


ik doe er soms stukjes ananas bij
of pittige groene olijven
of zwarte pruimen...hmmm lekker



jammieeeeee

08-08-2006, 15:47
Hier een idee van hoe ik het laatst heb gedaan, Kip in stukken even aanbraden in de pan (dicht laten schroeien). Intussen aardappels in plakken snijden, wortels schrapen en wassen en snijden, uitje snijden. Eerst de ui en groenten in de ovenschotel. (wortel, boontjes, doperwten) daarna de aardappelen erop en als laatst de kipstukken. Kruiden erover. Daarna de oven schotel met aluminiumfolie afdekken en in een voorverwarmde oven, ongeveer een uur gaar maken. (gasoven, stand vier)
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven.... :$

liefs...

08-08-2006, 15:51

Citaat door awe:
Hier een idee van hoe ik het laatst heb gedaan, Kip in stukken even aanbraden in de pan (dicht laten schroeien). Intussen aardappels in plakken snijden, wortels schrapen en wassen en snijden, uitje snijden. Eerst de ui en groenten in de ovenschotel. (wortel, boontjes, doperwten) daarna de aardappelen erop en als laatst de kipstukken. Kruiden erover. Daarna de oven schotel met aluminiumfolie afdekken en in een voorverwarmde oven, ongeveer een uur gaar maken. (gasoven, stand vier)
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven.... :$

liefs...
bedankt ga het een keer proberen

08-08-2006, 16:47


Met amandeltjes en eieren.

Met olijven.

Met groenten.

Met gehaktballetjes.

Met groetenschotel apart bereid/aardappelgratin.

Met pasta.

Met rijst.

.....

Je moet de kip zien als een gebakken stukje vlees....dan kan je er van alles bij doen.