Bekijk volle/desktop versie : Relaties voor het huwelijk.



07-08-2006, 18:27
Relaties voor het huwelijk.

Vraag: Het is duidelijk dat sex voor het huwelijk niet toegestaan is in de Islam. Maar hoe zit het eigelijk met een relatie. Want je kunt ook een relatie hebben zonder dat daar seks aan te past komt. Ik vraag dit om het volgende: In deze tijd is heel moeilijk
om met iemand te trouwen omdat je niet weet hoe de meid (in mijn geval) is. Vroeger keek men naar de status van de familie, en dan ging men er vanuit dat het een geschikte meid is, maar dat kan tegenwoordig niet meer. De tijden zijn veranderd.

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige.

Allah zegt in de Qor'aan: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

En Hij Swt zegt (Vertaling) "En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

Beste broeder om een oprechte vrouw te vinden dient een persoon zelf godvrees te hebben. Er zijn andere wegen die leiden naar een huis waar een oprechte vrouw leeft.

In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen. De feit dat de tijden veranderd zijn, dus moeten we de islam aanpassen. Wij moeten onszelf aanpassen aan de islam. De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg die u genoemd heb, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In. Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren. Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt…"

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als u op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dient u niet de weg te volgen die de satan trasseert. Een meisje die met u als vriendin zou lopen kan ook met een andere hetzelfde werk doen. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Moge Allah u en alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken. En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

07-08-2006, 18:34


ahaa mOooie dus niet tOegestaan...

07-08-2006, 18:59
De Islam is zó ingewikkeld en zó moeilijk in deze tijd (in Nederland)...

03-09-2006, 19:25

Citaat door deej:
De Islam is zó ingewikkeld en zó moeilijk in deze tijd (in Nederland)...
het kan best moeilijk zijn, als je de saytaan zijn werk laat doen

weet dat allah swt je altijd beloond voor de dingen die je achterwegen laat (de haraam zaken)

en het leven is pas wanneer je dood bent, wat je nu allemaal ziet en doet kan je niet vergelijken met na je dood.

ik leef hier liever zoals allah swt het wil, dan dat ik brand in de hellevuur

03-09-2006, 19:31


Als je een trouw akte heb mag je toch wel met elkaar omgaan toch??

03-09-2006, 19:35

Citaat door justamOkro:
Dan ben je getrouwd a ezel !
dan woon je toch nog niet samen en dan heb je toch ook geen bruiloft gegeven

trouwens waarom noem jij mij ezel

sommige mensen trouwen 3 jaar later

03-09-2006, 19:36

Citaat door SpaanseVlieg:
Bedankt voor de info maar dit hoort in het islam hoekje?
Kan, maar het gaat over relaties. Dus past prima in deze rubriek.

03-09-2006, 19:45
Is het toegestaan om uit te gaan met de verloofde?

Vraag:
Salam alaikoem
Binnenkort ga ik me incha Allah verloven met een jongen.
Mijn ouders vinden het alleen niet goed als ik tijdens de verloving met hem naar buiten ga (wandelen, winkelen, enz.). Ik snap dat niet, want ik ben dan toch officieel met hem getrouwd. Is hier iets over bekend in de Islam, of het wel of niet is toegestaan?


Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen de islam laten leiden. Wanneer een huwelijkscontract officieel wordt!? leest u onder vraag (0324) Hoe kan degene die het huwelijksaanzoek indient, de voogd leren kennen?

Zolang er geen huwelijkscontract aanwezig is, dan is er geen vrije omgang mogelijk tussen man en vrouw. Er zijn verschillende trieste verhalen die in verschillende gemeenschappen bekend zijn. Hoeveel vrouwen plegen ontucht en worden soms zwanger door het seksuele omgang voor het huwelijk dus in tijden van verloving, soms breekt de man de relatie met de vrouw, de vrouw zal daarna in vele problemen verkeren.

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).

En Allah weet het beste.
Cyber-imam@al-islaam.com / Het team van al-Islaam.com

29-09-2006, 23:19
MachAllah.......

29-09-2006, 23:22

Citaat door Siham_1987:
dan woon je toch nog niet samen en dan heb je toch ook geen bruiloft gegeven

trouwens waarom noem jij mij ezel

sommige mensen trouwen 3 jaar later


wanneer je een huwelijksakte hebt ondertekend en dan heb ik over de islamitsche, dan kun je zelf kinderen maken als je wilt zonder dat je een bruiloft hebt gegeven..... bruiloft is iets wat je zelf wilt en is onbelangrijk...... t belangrijkste is dat je getrouwd bent in de naam van Allah swt.......