Bekijk volle/desktop versie : wie heeft een advies voor deze jongen

16-06-2002, 22:06
salaam broeders en zusters

ik wil even een verhaal kwijt van een goede vriend van me en die vraagt naar advies:

hij is een jongen van 23jaar en hij is nu al twee jaar getrouwd en heeft met z'n vrouw samen een kind.
maar wat de probleem van die jongen is :hij houd van een andere meid en hij gaat met haar al 5jaar lang om,ze houden echt van elkaar het meisje waar hij mee omgaat weet dat dat hij getrouwd is en dat ze een kind hebben,maar ze gaat nog steeds met hem om.
maar wat die jongen wil is hij wilt scheiden en verder gaan met die andere meid

broeders en zuster vinden jullie dit een goeie keuze graag wil ik jullie reactie hierop alvast bedankt:

salaam waoulkom

16-06-2002, 22:29

yasminaaa

dat klinkt heel bekendd!!!!!

nou wat moet ik zeggen.. van mij weet je het antwoord... al...////

gewoon de juuiste keuze nemen.. en er goed over nadenken meid

groetjes

feizaatjeeee

16-06-2002, 22:30
Salaam aleiKom...

Ik zelf vindt dat de gevoelens van die jongen er op het moment dat als er een kind bij betrokken is, behoren zijn gevoelens er niks toe te doen, Die moet hij op zij zetten... En het contact met dat meisje verbreken... Zijn kind behoort properiteit nummer 1 te zijn, en hij kan dat zijn kind niet aan doen door te scheiden van zijn vrouw... En dat alleen maar om een scharelletje..........

verliefd zijn is net behang.... je hebt net nieuwe kleur behang waar ej gek op bent op dat moment, maar na een tijdje heb je er genoeg van en wil ej weer een andere kleur..... Wie zegt dat hij over een tijdje niet weer een nieuwe meid heeft, en dan weer wil scheiden....... Loop niet alleen je hart achter na, maar eerst je verstand.......

16-06-2002, 22:50
Dus hij is 2 jaar getrouwd...heeft een kleine en houdt toch van een ander meisje?

Ik snap het eigenlijk niet...als hij echt van dat ander meisje houdt die hij al 5 jaar kent (dus nog langer dan zijn eigen vrouw) ...dan was hij toen toch met haar getrouwd...of heb ik het mis?

Waarom trouwde hij niet gewoon met haar? Waarom moet hij wachten tot hij getrouwd is en ook nog vader...wordt 'm ineens wakker dat hij van een ander houdt? Als ik hem was zou ik m'n huwelijk niet opgeven hoor. Dat is voor problemen zoeken...tenzij hij op dit ogenblik echt ongelukkig is...tja...dan moet 'm ergens een keuze maken maar wel beseffen dat hij vele mensen zal kwetsen met z'n keuze.

16-06-2002, 23:15

Nou poeh poeh wat een situatie....maar wat ik wil melden is... als hij echt van mevrouw 5jr hield of houdt was hij met haar getrouwd geweest en niet met mevrouw 2jr simpelweg...en dan nog bedriegen sjongejonge wat ik hierop kan zeggen is Allah yehdie maglaq echt waar ik zou zeggen probeer er het beste van te maken volg niet alleen je hart maar gebruik ook je verstand en houdt rekening met anderen niet alleen maar ikke ikke ikke want er is ook een kind bijbetrokken.
Nou heel veel succes en Allah i3aouan fi'l jameeh!

Take cares!!
ma3a salama

18-06-2002, 12:22
scheiden is t beste want hij pleegt overspel en dat is gewoon echt niet goed.
Voor beide partijen zal t wel t beste zijn denk ik

Moge Allah ons allen op het rechte pad leiden Ameen

wa sallaam

18-06-2002, 19:15
Dit heet zina (overspel) hoe je het ook keert of draai... stop de relatie, de jongen moet 3 maanden wachten en dan gaan scheiden, het hand van het eerste meisje gaan vragen en hopelijk komt daar een posetieve antwoord van. Vooral het meisje zal de moeilijkste stap moeten ondernemen, Moge Allah je helpen om het goede te doen.

MrEsco

18-06-2002, 21:39
Tegenwoordig denkt men zo makkelijk over scheiding. Mensen toch, je hebt de mogelijkheid in de islam om te scheiden pas als het ECHT NIET MEER gaat tussen beide partners, je gaat toch niet scheiden omdat je opeens niet meer verliefd bent op je partner.

18-06-2002, 21:55
Salaam

Ik vind dat die jongen echt een klootzak is, hij is getrouwd en heeft een vriendin! ik begrijp het niet als hij die andere meisje al 5 jaar kent meer dan hij met zijn vrouw is waarom is hij dan niet met die vriendin getrouwd??????? En kom a.u.b niet met het verhaal dat hij tegen zijn wil met haar is getrouwd !!!
En die meisje heeft zij geen hart dat ze met een getrouwde man omgaat hoe zou zij het vinden als haar man een andere heeft sorry maar gewoon een xxxx! en die jong vindt hij dit allemaal wel waard is zijn kind het niet waard om bij zijn beide ouders te zijn
Ik ben ook benieuwd hoe hij zich zal voelen als zijn vrouw al 5 jaar met een andere jongen omgaat
Ik vind dat die jongen afstand van zijn vriendin doet en bij zijn vrouw blijven en leren van haar te houden( ik weet dat is moeilijk want over gevoelens heb je controle) en goed voor haar en zijn kind zijn

Besalaam

29-11-2008, 11:17

Citaat door yasmina_amal:
salaam broeders en zusters

ik wil even een verhaal kwijt van een goede vriend van me en die vraagt naar advies:

hij is een jongen van 23jaar en hij is nu al twee jaar getrouwd en heeft met z'n vrouw samen een kind.
maar wat de probleem van die jongen is :hij houd van een andere meid en hij gaat met haar al 5jaar lang om,ze houden echt van elkaar het meisje waar hij mee omgaat weet dat dat hij getrouwd is en dat ze een kind hebben,maar ze gaat nog steeds met hem om.
maar wat die jongen wil is hij wilt scheiden en verder gaan met die andere meid

broeders en zuster vinden jullie dit een goeie keuze graag wil ik jullie reactie hierop alvast bedankt:

salaam waoulkom

scheiden.

29-11-2008, 11:23
op 23 jaar trouwen en kinderen krijgen??? tsja dan vraag je om problemen!
success ermee. !