Bekijk volle/desktop versie : Voor Romainna (en de rest)



Pagina's : [1] 2 3

06-08-2006, 22:02
Salaam aleikoum,

Romainna vroeg zich af of het toegestaan is in de Islaam om als vrouwzijnde samen met niet-mahram mannen te zitten, waar je man uiteraard bij is (alleen met ze zitten mag ZEKER niet). Je kan denken aan je zwagers of neven of buurman.

Ik heb een antwoord gevonden; http://www.islamqa.com/index.php?ln=eng&ds=qa&QR=47764
(let niet op dat er gezegd wordt dat de vrouw niqaab hoort te dragen, want deze geleerde is van mening dat de niqaab verplicht is)

Maar het komt er dus op neer...het beste is het mengen van mannen en vrouwen (die niet verwant zijn aan elkaar, in de zin van dat de mannen niet-mahrams zijn van de vrouwen) zoveel mogelijk te vermijden. Dit om fitna te voorkomen.

Het is echter wel toegestaan, mits de vrouw bedekt is op de juiste manier en niet te zacht praat (zodat ze de mannen kan verleiden) en er geen haram praktijken plaatsvinden, zoals het luisteren van muziek of het kijken naar dingen die niet toegestaan zijn (op tv bijvoorbeeld). Haar man (of een andere mahram) MOET er wel bij zitten, zoals ik al eerder zei.

Het beste is om dit te vermijden...gewoon vrouwen apart (niet totaal gescheiden ofzo) ...aan een tafel en de mannen apart, zodat ze ook vrij kunnen praten over hun zaken en iedereen zichzelf kan zijn. Ik zie mijzelf geen domme grappen maken en zo--> lachen bij mannen (behalve mn mahram's (pa, broer etc).

Inshallah heb je hier wat aan Romainna

06-08-2006, 22:05


Is te zacht praten, verleidelijk?

06-08-2006, 22:08

Citaat door saadia29:
Is te zacht praten, verleidelijk?
duh

06-08-2006, 22:15
Samira c je bent gataaaaaaaaar zo snel vertaald mashallah, ga een vertaalbureau beginnen

serieus, uitgeverij momtazah..heeft vertalers nodig..als je vrije tijd hebt, moet je doen...kun je hasanaat verdienen. Ik breng je graag in contact met hun

06-08-2006, 22:17



Citaat door Sabira23:
Samira c je bent gataaaaaaaaar zo snel vertaald mashallah, ga een vertaalbureau beginnen

serieus, uitgeverij momtazah..heeft vertalers nodig..als je vrije tijd hebt, moet je doen...kun je hasanaat verdienen. Ik breng je graag in contact met hun
Was ik maar zo slim
Ik heb een site gevonden die hem zo snel heeft laten vertalen!

06-08-2006, 22:19

Citaat door Samira_C:
Was ik maar zo slim
Ik heb een site gevonden die hem zo snel heeft laten vertalen!
oh

mn enthousiasme is ineens gezakt


hahaha, wat een slechte vertaling zeg..ik zat zo net te lezen...rare woorden zitten ertussen

06-08-2006, 22:21

Citaat door Sabira23:
oh

mn enthousiasme is ineens gezakt


hahaha, wat een slechte vertaling zeg..ik zat zo net te lezen...rare woorden zitten ertussen

06-08-2006, 22:23
Lieve samira, zou je die vertaling weg willen halen. Het is echt een HELE slechte. Je moet maar eens lezen. Er valt geen touw aan vast te knopen.

Als Romainna het niet begrijpt..dan vertaal ik het inshallah wel.

Maar die vertaalsite is echt slecht joh...

06-08-2006, 22:32

Citaat door Sabira23:
Lieve samira, zou je die vertaling weg willen halen. Het is echt een HELE slechte. Je moet maar eens lezen. Er valt geen touw aan vast te knopen.

Als Romainna het niet begrijpt..dan vertaal ik het inshallah wel.

Maar die vertaalsite is echt slecht joh...
Oke meid!!!

Heb hem ook net door gelezen, en het klopt dat er woorden zijn die door elkaar zijn en dat sommige woorden ontbreken!

06-08-2006, 22:35
die vertaling

ohh men ik heb me rotgelachen..

echt illibillie, die vertaalmachines kun je beter niet gebruiken om een hele tekst te vertalen, die zijn meestal alleen geschikt voor het vertalen van woorden enz..

06-08-2006, 22:42
Wij zitten altijd helemaal gescheiden als er bezoek komt ,mannen in andere kamer dan de vrouwen, ik vind het ook niet fijn als je met zusters zit en de mannen kunnen je horen dan kan je niet lekker kletsen en over vrouwendingen praten.

06-08-2006, 22:42
haha ik zat ook te lezen en dacht huh ben ik zo moe dat ik al die zinnen verkeerd lees...

06-08-2006, 22:44



Citaat door oem_mujahid2:
Wij zitten altijd helemaal gescheiden als er bezoek komt ,mannen in andere kamer dan de vrouwen, ik vind het ook niet fijn als je met zusters zit en de mannen kunnen je horen dan kan je niet lekker kletsen en over vrouwendingen praten.
klopt...als de mannen je kunnen horen, dan zit je echt te fluisteren..of je vergeet dat die mannen er zijn en begint te gieren en te brullen...hahah

06-08-2006, 22:55
Shar´an is het toegestaan als je een mahrem bij je hebt om in gezelschap van mannen te zitten (correct gekleed en gedrag uiteraard)

Maar wie zit er tegenwoordig met mannen (met een mahrem) op en top islamitisch gedrag en gekleed? Je bent óf heel vrij en hebt een doenja hania man die schijt heeft aan alles. Of je hebt een extreem soena-nastrevende man die dit punt ook wil nastreven puur om de regel dat het mag

06-08-2006, 22:58

Citaat door insaan_3aadi:
Shar´an is het toegestaan als je een mahrem bij je hebt om in gezelschap van mannen te zitten (correct gekleed en gedrag uiteraard)

Maar wie zit er tegenwoordig met mannen (met een mahrem) op en top islamitisch gedrag en gekleed? Je bent óf heel vrij en hebt een doenja hania man die schijt heeft aan alles. Of je hebt een extreem soena-nastrevende man die dit punt ook wil nastreven puur om de regel dat het mag
Yep ghaam arhaq a woetchma inoe

Pagina's : [1] 2 3