Bekijk volle/desktop versie : Scheiding? hoe en wat?



Pagina's : [1] 2

06-08-2006, 15:52
Beste mensen,

Ik ben vorige jaar getrouwd in Marokko, hier in Nederland heb ik bij mijn huwelijksakte laten registren in het gemeente huis. dus voor het Nederlandse wet ben ik gewoon getrouwd.
Maar door omstandigheden gaat mijn huwelijk niet door, dus ik wil gaan scheiden, mijn vraag is hoe moet ik dat aanpakken? gewoon een advocaat nemen? of moet ik eerste in Marokko gaan scheiden en de scheidingsakte naar hier meenemen.
Ik vraag me af of het mogelijk is om dat hier eerste te regelen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen met het geven van advies.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

06-08-2006, 16:37


Er moeten mensen zijn die zoiets meegemaakt hebben, graag reageren en vertellen hoe je het opgelost hebt, stuur dan pm. alvast bedankt.

06-08-2006, 16:45
kun je niet hier naar de marokkaanse consulaat ofzo, ik was alleen voor de marokkaanse wet getrouwd maar ik weet niet hoe je het oplost als je ook voor de nederlandse wet bent getrouwd, heel veel sterkte meid

Rokana

06-08-2006, 17:11
lieve meid je moet naar marokko om alles te laten regelen en dan met je scheiding dit weer bij de gemeente doorgeven!!!
werkt je ex mee of tegen???

06-08-2006, 17:15



Citaat door vrouw_van_appie:
lieve meid je moet naar marokko om alles te laten regelen en dan met je scheiding dit weer bij de gemeente doorgeven!!!
werkt je ex mee of tegen???
die wil wel meewerken, alleen heb ik geen tijd/geld/zin om naar Marokko te gaan, vandaar dat ik het hier had graag willen regelen .

06-08-2006, 18:40

Citaat door Majidatazia:
Beste mensen,

Ik ben vorige jaar getrouwd in Marokko, hier in Nederland heb ik bij mijn huwelijksakte laten registren in het gemeente huis. dus voor het Nederlandse wet ben ik gewoon getrouwd.
Maar door omstandigheden gaat mijn huwelijk niet door, dus ik wil gaan scheiden, mijn vraag is hoe moet ik dat aanpakken? gewoon een advocaat nemen? of moet ik eerste in Marokko gaan scheiden en de scheidingsakte naar hier meenemen.
Ik vraag me af of het mogelijk is om dat hier eerste te regelen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen met het geven van advies.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
He meid,

Ik ben ook gescheiden en was getrouwd in marokko en hier in nederland
ingeschreven en de makkelijkste manier is als volgt.

Je vraagt je nederlandse scheiding aan bij de rechtbank (via advocaat), die laat
je vertalen en legaliseren bij de rechtbank. Vervolgens neem je deze documenten
mee naar het consulaat en is het alleen nog aan jou en je ex echtgenoot om te
tekenen. Dan krijg je binnen twee weken je marokkaanse scheidingspapieren. Je
nederlandse echtscheiding is dus geldig voor marokkaanse wet indien deze
vertaald en gelegaliseerd is. Dus met deze papieren roep je je ex op. Ik spreek
uit ervaring dit is de juiste manier! Wil je nog een telefoonnummer van een
goede vertaler? Nou laat het me weten. Je echtscheidingsprocedure bij de
rechtbank duurt ongeveer drie tot zes maanden.

Sterkte

06-08-2006, 18:59
al die problemen
toch als je met iemand uit het buitenland trouwt

06-08-2006, 23:00

Citaat door sweet_agadiria:
He meid,

Ik ben ook gescheiden en was getrouwd in marokko en hier in nederland
ingeschreven en de makkelijkste manier is als volgt.

Je vraagt je nederlandse scheiding aan bij de rechtbank (via advocaat), die laat
je vertalen en legaliseren bij de rechtbank. Vervolgens neem je deze documenten
mee naar het consulaat en is het alleen nog aan jou en je ex echtgenoot om te
tekenen. Dan krijg je binnen twee weken je marokkaanse scheidingspapieren. Je
nederlandse echtscheiding is dus geldig voor marokkaanse wet indien deze
vertaald en gelegaliseerd is. Dus met deze papieren roep je je ex op. Ik spreek
uit ervaring dit is de juiste manier! Wil je nog een telefoonnummer van een
goede vertaler? Nou laat het me weten. Je echtscheidingsprocedure bij de
rechtbank duurt ongeveer drie tot zes maanden.

Sterkte
Hoi meid

Ik had een vraagje aan jou hoelang geleden nben jij gescheiden?
En kon je gewoon in nederland je marokkaanse scheiding krijgen?
Want had gehoord dat het niet meer mogelijk is om in nederland te scheiden want je moest naar marokko toe.
Ik hoop dat je mij wat meer kan veertellen
sokran alvast

06-08-2006, 23:15
sorry hoor maar mijn vriendin heeft het op die manier gedaan ( net als sweet_agadiria) en is nu al bijna ander half jaar verder en nog niks terug gehad vanuit marokko is al 3 keer geweest en nog niks

17-11-2006, 23:11
heb je al iemand gevonden die je kan helpen met je marokkaanse scheiding

misschien kan ik je een tip geven namelijk

laat het effe weten.

18-11-2006, 18:04

Citaat door oumabdellah:
heb je al iemand gevonden die je kan helpen met je marokkaanse scheiding

misschien kan ik je een tip geven namelijk

laat het effe weten.


Ewa geef die tip dan. Er zijn vast meer mensen die hier iets aan kunnen hebben.

22-11-2006, 23:25

Citaat door sweet_agadiria:
He meid,

Ik ben ook gescheiden en was getrouwd in marokko en hier in nederland
ingeschreven en de makkelijkste manier is als volgt.

Je vraagt je nederlandse scheiding aan bij de rechtbank (via advocaat), die laat
je vertalen en legaliseren bij de rechtbank. Vervolgens neem je deze documenten
mee naar het consulaat en is het alleen nog aan jou en je ex echtgenoot om te
tekenen. Dan krijg je binnen twee weken je marokkaanse scheidingspapieren. Je
nederlandse echtscheiding is dus geldig voor marokkaanse wet indien deze
vertaald en gelegaliseerd is. Dus met deze papieren roep je je ex op. Ik spreek
uit ervaring dit is de juiste manier! Wil je nog een telefoonnummer van een
goede vertaler? Nou laat het me weten. Je echtscheidingsprocedure bij de
rechtbank duurt ongeveer drie tot zes maanden.

Sterkte

hey meid ik had een vraagje hoelang duurde het voordat jij je marokaanse scheiding hebt gekregen.. want ik ben pas bezig met mijn scheiding.. ik hoop echt dat het allemaal via mijn advocaat zal gaan en trouwens moet je niet naar marokko gaan om in de rechtzaal te staan of kan dat allemaal via mijn advocaat ..want ik heb pas een afspraak gemaakt met mijn advocaat. en hoop dat het me lukt. yarab

23-11-2006, 23:40


salaam,

volgens mij kan je niet in NL scheiden volgens de marokkaanse wet omdat hier geen rechtbank is die de marokkaanse scheiding kan uitspreken.

mijn zusje heeft haar Ned scheiding gekregen toen heeft ze gezocht nr een advocaat die haar scheiding in marokko kan doen, zonder dat zij aanwezig hoefde te zijn. We zijn via het consulaat in adam in contact gekomen met Mr Youssef die zelf Marokkaans advocaat is in Marokko en hij heeft haar scheiding binnen 2 maanden geregeld (dit was begin 2005)...ze hoefde inderdaad alleen enkele documenten te vertalen en legaliseren .

Dus mijn tip is als je wilt scheiden in Marokko binnen no-time dan kun je deze advocaat misschien bellen..

Hij is betrouwbaar en eerlijk en heeft sindsdien veel mensen die ik ken geholpen (niet alleen met een scheiding) maar ook andere zaken.
hij kan ook goed advies geven in bepaalde zaken...

succes ermee

oja zijn naam is Mr Youssef en zijn nr is 06-18851465

24-11-2006, 12:27
Salaam meid, mijn zus is pas gescheiden en ze had hetzelfde probleem. alles moest in marokko worden geregeld en gelegaliseerd worden en dan pas kan je het hier bij een stadsdeel kantoor indienen. ze is zelf niet naar marokko gegaan maar ze heeft wekela aan mijn vader gegeven en die is gegaan naar marokko. hamdoelilah was alles binnen 5 maanden rond.

24-11-2006, 12:30

Citaat door oumabdellah:
salaam,

volgens mij kan je niet in NL scheiden volgens de marokkaanse wet omdat hier geen rechtbank is die de marokkaanse scheiding kan uitspreken.

mijn zusje heeft haar Ned scheiding gekregen toen heeft ze gezocht nr een advocaat die haar scheiding in marokko kan doen, zonder dat zij aanwezig hoefde te zijn. We zijn via het consulaat in adam in contact gekomen met Mr Youssef die zelf Marokkaans advocaat is in Marokko en hij heeft haar scheiding binnen 2 maanden geregeld (dit was begin 2005)...ze hoefde inderdaad alleen enkele documenten te vertalen en legaliseren .

Dus mijn tip is als je wilt scheiden in Marokko binnen no-time dan kun je deze advocaat misschien bellen..

Hij is betrouwbaar en eerlijk en heeft sindsdien veel mensen die ik ken geholpen (niet alleen met een scheiding) maar ook andere zaken.
hij kan ook goed advies geven in bepaalde zaken...


mag ik je ook vragen hoeveel het heeft gekost?

succes ermee

oja zijn naam is Mr Youssef en zijn nr is 06-18851465
mag ik ook vargen hoeveel het heeft gekost?

Pagina's : [1] 2