Bekijk volle/desktop versie : Studie STAGE met HOOFDDOEK!!!!!!!!!!



05-08-2006, 13:35
Wie draagt er een hoofddoek en heeft weleens bij een bank stage gelopen???? Hoe was jullie ervaring???

13-08-2006, 19:35


ik heb geen stage gelopen bij een bank, maar wel vakantiewerk.
En ik draag een hoofddoek.

ik moest klanten ontvangen die waren op geroepen om zich te identificeren.
zoals de collega's en klanten hadden er geen problemen mee. (er kwam wel eens een droge opmerking langs van een klant, maar dat blijf je houden. En gewoon doen of je t niet gehoord hebt!)

21-08-2006, 14:06

Citaat door Mar7aban:
Wie draagt er een hoofddoek en heeft weleens bij een bank stage gelopen???? Hoe was jullie ervaring???


21-08-2006, 15:48
Banken in NL zijn helaas nog niet zover om te accepteren dat de maatschappij
waarin zij leven niet meer die van 50jr terug was. Hoewel, vrouwen toen ook
hoofddoeken droegen, alleen mochten zij niet werken.

21-08-2006, 17:00


mn zus werkt bij de rabo bank en mn andere zus ook.. en allebei hoofddoek.. dus ja ligt er maar net aan welke vestiging denk ik en wie je voor je hebt tijdens je gesprek... gewoon je best doen en dit niet een rol laten spelen in je voorbereiding!

21-08-2006, 17:42
Is dat niet tegenstrijdig een hoofddoek (we hebben het hier toch over praktiserende mensen toch?) en werken in een bank. Alle in Nederland gevestigde banken werken via haram methodes Riba (rente) ze halen het overgrote deel van hun winsten hier uit.

Van Jabir ibnu Abdullah: de boodschapper van Allah heeft gezegd:

"vervloekt is degene die rente (riba) ontvangt en aan anderen geeft en degene die als getuigen optreden en die genen die het noteert" (overgeleverd door Boecharie, Moeslim, Ahmed, Abu davoed, Tirmizie)

Van Abdullah ibnu Mesoed: de Profeet (sav) heeft gezegd "De riba is 73 soorten de aller lichtste is gelijk aan de gene die geslachtsgemeenschap heeft met zijn moeder" (overgeleverd door El-Hakim)

Van Abdullahi ibnu Handhala: de boodschapper van Allah heeft gezegd "iemand die van één Dirhem rente eet terwijl hij dat weet is erger dan het plegen van zesendertig keer overspel" (Overgeleverd door Ahmed ibnu Hambel Et-tabarani)

Allah Ta’ala zegt:“0 jullie die geloven. Vrees Allah en geef (van nu af aan) op wat overblijft van de rente (riba), als jullie ware gelovigen zijn!
En als jullie dat niet doen, hoed jullie dan voor de aankondiging van oorlog van Allah en Zijn Boodschapper...”
(Qor’aan 2:278-9)



Allah Ta’ala zegt:
“Degenen die rente eten zullen niet opstaan behalve zoals iemand die door Sheitan geslagen is...”
(Qor’aan 2:275)

“... maar iedereen die terugkeert (tot de rente), zijn de bewoners van het Vuur.”
(Qor’aan 2:275)

De Profeet zei:
“Vermijdt de zeven grote zonden.”
Zijn metgezellen vroegen: “Wat zijn dat 0 Boodschapper van Allah?”
Hij zei: “Het toekennen van deelgenoten aan Allah, het beoefenen van magie, een ziel (gelovige) doden zonder gerechterlijke grond, het eten van riba, het opeten van het bezit van een wees, van het slagveld weglopen als er gevochten moet worden, een kuise vrouw beschuldigen die aan niets denkt wat haar kuisheid zou aantasten en die goede gelovigen zijn.” (Een betrouwbare hadith).

De Profeet zei: “Allah Ta’ala vervloekt zowel degene die riba verdient als degene die het betaalt.” (Muslim)

At-Tirmidhi voegt in zijn overlevering er nog aan toe: “En degenen die er getuige van zijn en degene die het contract schrijft.” (Een betrouwbare hadith)

De Profeet zei: “Wie riba verdient, het toestaat en het contract ervan schrijft zijn allen vervloekt door de Profeet op de Dag des Oordeels, als zij weten dat het contract er één van riba is en weten dat het verboden is.” (Een betrouwbare hadith, An-Nasa’i)

21-08-2006, 18:52

Citaat door dynamiek:
Is dat niet tegenstrijdig een hoofddoek (we hebben het hier toch over praktiserende mensen toch?) en werken in een bank. Alle in Nederland gevestigde banken werken via haram methodes Riba (rente) ze halen het overgrote deel van hun winsten hier uit.



21-08-2006, 20:38
Ik heb toen ik in 4 havo zat arbeidsorientatie (soort van stage) van een 1 week gehad bij de rabobank!

gewoon met hoofddoek en al..! ze deden helemaal niet moeilijk.. het was echt heel prettig om daar stage te lopen!

22-08-2006, 09:30
Als je als meid met hoofddoek met klanten mag werken heb je heel erg geluk

22-08-2006, 09:32
[quote=takketrolletje][/quote" --> [FONT=Tahoma][SIZE=2]ABN-AMRO. Die mensen die daar werken nemen zichzelf te serieus. Nee, moet er niets van hebben van die bank.

27-08-2006, 12:15

Citaat door SOMAS:
Als je als meid met hoofddoek met klanten mag werken heb je heel erg geluk
dan heb ik geluk gehad deze zomer. ik heb vakantiewerk gedaan bij de ing-bank met hoofddoek!!

ik stond voor in de hal om klanten te helpen!

28-08-2006, 20:36
salaam dames bedankt voor al jullie recties, ben blij dat het toch nog wel ergens kan...ben namelijk bezig met mijn studie bank en verzekeringen en ben hard op zoek naar een stage plaats.....

Ma3a salamaa

28-08-2006, 21:00



Citaat door Mar7aban:
salaam dames bedankt voor al jullie recties, ben blij dat het toch nog wel ergens kan...ben namelijk bezig met mijn studie bank en verzekeringen en ben hard op zoek naar een stage plaats.....

Ma3a salamaa
salam dame,

Ik heb ook bank en verzekeringswezen opleiding gedaan en heb 2 jaar geleden stage gelopen in abn amro met mijn hoofddoek. Ze vonden het helemaalllll niet erg en kreeg volop complimenten van de klanten. Had wel een keer een rare klant maar gewoon niets van aangetrokken. Ik deed kas/receptie.Na mijn stage ben ik daar blijven werken tot twee maanden terug. Ik ben er gewoon mee gestopt, vond het niets meer. Hele dag klachten en klanten die je altijd maar de schuld van alles gaven en doelstellingen die je moest halen. Nee echt helemaal geen zin meer in. Maar eff terug, ga gewoon met je hoofddoek solliciteren, je komt er gewoon in!!!Ik was eerst ook heel erg bang, maar je weet je doet het voor Allah swt en hij zal je altijd helpen. Onthou dat!!!Waar woon je hier in nl?misschien kan ik je dan vertellen waar ik werkte.....

28-08-2006, 21:13

Citaat door Mar7aban:
salaam dames bedankt voor al jullie recties, ben blij dat het toch nog wel ergens kan...ben namelijk bezig met mijn studie bank en verzekeringen en ben hard op zoek naar een stage plaats.....

Ma3a salamaa
die opleiding had ik ook kunnen doen maar het is haram om met rente te werken,dus heb ik een andere opleiding gekozen

31-08-2006, 12:59
Ja dames ik weet dat het haram is, kwam er een beetje laat achter... zal allahelke dag om vergeving vragen..Groetjes